- ICAP România, principalul furnizor pe piaţa din România de servicii de informaţii de afaceri şi consultanţă de management, a lansat cel mai nou studiu sectorial pentru piaţa hotelieră şi a agenţiilor de turism din România în 2009.
În Iunie 2009, Sectorul hotelier şi al agenţiilor de turism a totalizat o Cifră de Afaceri de 2.8 mld Ron şi un Profit Net de aproximativ 132 mil. Ron.
Mai mult de 40% dintre întreprinderile Micro, Mici şi Medii şi mai puţin de 13% dintre întreprinderile Mari au înregistrat Profit la Iunie 2009.
Întreprinderile din industria Hotelieră şi a Agenţiilor de Turism cu mai mult de 250 de angajaţi au realizat în prima jumătate a anului 2009, 16% din volumul total al afacerilor din acest domeniu.
O cincime din companiile din industria Hotelieră şi a Agenţiilor de Turism şi-au finanţat activitatea din primul semestru al lui 2009, prin intermediul datoriilor.
În iunie 2009, aceste întreprinderi încasau creanţele în medie, în 266 de zile, o perioadă de trei ori mai lungă decât cea din decembrie 2008, respectiv 80 de zile.
Perioada necesară achitării datoriilor a crescut şi ea, în aceasta perioada 6 luni, de la o medie de 190 de zile la una de 630 de zile.
Conform definiţiei ICAP România, sectorul hotelier şi al agenţiilor de turism reprezintă mulţimea de clase de cod CAEN de patru cifre din domeniul hotelurilor şi agenţiilor de turism, respectiv, companiile ce au ca obiect principal de activitate prestarea de servicii de cazare pe termen scurt pentru turişti, servicii de vânzare de vacanţe, inclusiv transport şi cazare – excluzând companiile care prestează servicii de cazare pe termen lung (acestea fiind încadrate la categoria imobiliare).
Datele financiare prezentate sunt cele de la Iunie 2009, comparate cu cele de la sfârşitul anului 2008, pentru a reda cât mai exact dinamica reală a acestei pieţe.
Analiza sectorială prezintă în detaliu atât datele financiare consolidate ale tuturor companiilor din sectorul hotelier şi al agenţiilor de turism, cât şi datele financiare individuale ale unora dintre companiile ce desfaşoară activităţi hoteliere / agenţii de turism.
Analiza este realizată pentru întreg sectorul, dar şi pentru cele 4 tipuri de întreprinderi: Microîntreprinderi, Întreprinderi Mici, Medii şi Mari şi prezintă în detaliu indicatorii economici de Profitabilitate, Structura Financiară, Activitate, Relaţia cu Clienţii şi Relaţia cu Furnizorii şi Creditorii, calculaţi pe baza datelor financiare declarate de către companii către autorităţile competente, la Iunie 2009.
ICAP România îşi propune să se impună drept referinţă în serviciile de afaceri, devenind partenerul preferat al companiilor interesate de servicii de gestiune a riscului, informaţii de afaceri, consultanţă în management sau recrutare de personal şi colectare debite.
ICAP Group este unul dintre cele mai mari gupuri regionale de servicii pentru afaceri din Sud-Estul Europei, cu peste 50 de ani de prezenţă în Grecia.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro