Piata de lux din Romania a scazut cu 25% in primul trimestru al anului iar trend-ul se va mentine

iunie 10, 2010

CPP LUXURY INDUSTRY MANAGEMENT CONSULTANTS LTD. raporteaza o scadere de 25% a pietei de lux din
Romania in primul trimestru al 2010, cele mai afectate segmente fiind: auto, ambarcatiuni, bijuterii, moda si travel.
Segmente care au inregsitrat scaderi mai mici sunt: hotelarie, accesorii, parfumerie, ceasuri, SPA si
gourmet/organic. Scaderile se datoreaza unui cumul de factori

Scaderile se datoreaza unui cumul de factori:

- scaderea puterii de cumparare, in special datorita restrangerii accesului la creditare si leasing

- preturile practicate in Romania sunt in continuare mai mari decat in marile destinatii de shopping ale lumii, in plus multe brand-uri sunt dispuse sa acorde discount-uri mult mai mari in magazinele lor de tip flagship (bijuterii, ceasuri, masini)

- ieftinirea costurilor de cazare si transport aerian pentru marile destinatii de shopping (de exemplu: multe
hoteluri de 5 stele din Milano sau Paris au tarife cu 30% mai mici decat in aceeasi perioada a anului trecut)

- mult mediatizata posibilitate de supra impozitare a persoanelor cu venituri mari

- factorul investitional – multi consumatori achizitioneaza produse a caror valoare va creste in timp, alegand produse mai putin sezoniere precum si cele care sunt confectionate din materiale de calitate (tipuri de piele exotica, etc)

De asemenea asistam la schimbari importante in comportamentul si preferintele consumatorilor de lux:

- din ce in ce mai multi adopta trend-ul ‘’mix and match’’, nemaifiind essential acel ‘’total look’’ o tinuta care
sa includa numai brand-uri de lux)

- adoptarea unei atitudini ‘’anti-luxury’’, fenomen care il intalnim in toata lumea, din ce in ce mai multi
consumatori considerand acceptabila purtarea de produse contrafacute

- brand-uri considerate pana inainte de criza ca fiind de nivel premium, sunt considerate ‘’luxury’’: Tommy
Hilfiger, Guess, Lacoste); anterior, consumatorii acestor brand-uri achizitionau D&G, DSquared, Just Cavalli etc
- calatoresc mai putin, in general weekend break si multi fac compromisul de a alege un hotel cu un rating
inferior (4 stele in loc de 5 stele) preferand sa isi aloce bugetul cumparaturilor si entertainment-ului (mese, iesiri in cluburi etc)

In ceea ce priveste segmental de moda, cel mai afectat este cel feminin, unde de altfel exista si un numar mai mic de magazine de tip monobrand. Moda si accesoriile masculine inregistreaza scaderi mai mici si datorita target-ului caruia se adreseaza: bancheri, oameni de afaceri, avocati, notari, pentru care produsele sunt in primul rand o necesitate.
Referitor la segmental bijuteriilor de lux, prezenta marii majoritati a brand-urilor in sistem multibrand, implicit cu selectii mai mici de produse precum si preturile mai mari decat cele din strainatate, au condus la scaderi importante in acest segment.

Afirmatia recenta a reprezentantului unei banci din Romania conform careia ar exista peste 150.000 de persoane cu venituri de peste 100.000 euro este total eronata. Nici in pietele regionale in care numarul de persoane cu venituri este mult mai mare cum ar fi Serbia, Polonia sau Ucraina nu sunt inregistrate mai mult de 50.000 de astfel de persoane. Conform estimarilor CPP, in Romania sunt 35.000 de persoane cu venituri anuale de minim 100.000 euro.

CPP considera ca numeroasele anunturi ale autoritatilor de suprataxare a unor categorii de produse de lux nu vor isi vor produce efectul dorit si anume colectarea de taxe suplimentare, dimpotriva. Peste 30% din romanii cu bani isi fac déjà achizitiile in strainatate, iar astfel de masuri nu vor face decat ca acest numar sa creasca.

CPP LUXURY INDUSTRY MANAGEMENT CONSULTANTS LTD este o companie de consultanta specializata in industria de lux acoperind pietele emergente din Europa Centrala si de Est, Africa de Nord si Orientul Mijlociu.
Clientii directi ai CPP sunt atat brand-urile de lux internationale de renume (independente sau parte din grupuri cat si investitori/antreprenori locali si regionali interesati in a-si dezvolta o afacere in industria de lux, prin francizare, multibrand, dealership sau contracte management. Serviciile de consultanta CPP includ: studii de fezabilitate, strategii de business, analize de piata, business plans, strategii de marketing, business development etc. Aceste servicii nu se adreseaza numai afacerilor de tip start up dar si celor deja existente, pentru acestea din urma asigurand optimizarea si dezvoltarea.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro