Magazinele online care intra in competitie la cea de a patra editie a Galei Premiilor eCommerce vor fi analizate prin prisma a peste 95 de criterii de jurizare, exceptand cele 6 reguli impuse de organizatori prin preselectie. Recunoscut in piata drept “cel mai bun si complet tutorial public romanesc despre cum sa-ti auditezi propriul site” (Dragos Dehelean, Selenis) sau “ghid despre cum sa-ti faci un magazin de succes” (Adrian Zamfira, KuBu), setul de criterii de jurizare dezvoltat de organizatorii GPeC 2009 evidentiaza fiecare aspect important al unui business online.
Comerciantii care doresc sa participe la Gala Premiilor eCommerce 2009 trebuie, in primul rand, sa intruneasca cele 6 criterii de preselectie in urma carora devin eligibili. Daca acestea sunt respectate, magazinele primesc certificarea GPeC – prima marca de incredere la nivel national menita sa contribuie la cresterea increderii consumatorilor in comertul electronic.
Ulterior, fiecare magazin va fi analizat prin intermediul celor peste 95 de criterii de jurizare, structurate pe doua categorii principale: “realizarea site-ului”, respectiv “usability & customer experience”. Organizatorii Galei pun accent pe experienta traita de consumator atunci cand tranzactioneaza online, de aceea criteriile care tin de uzabilitate si de procesul de cumparare, vor avea o pondere de 60% din punctajul final.
Elemente noi in jurizare
Pentru editia 2009 a Galei Premiilor eCommerce, organizatorii au introdus aproape 15 criterii noi din care cele mai importante sunt: securitatea site-ului si, astfel, a datelor introduse de consumatori; prioritizarea continutului; elemente care protejeaza drepturile de autor; interactiunea cu utilizatorii prin intermediul retelelor sociale; SEO; gasirea produselor din maxim 4 click-uri; respectarea termenelor afisate pe site vis-à-vis de produsul comandat de consumator.
“Am pastrat, in mare parte, criteriile de jurizare din 2008 pentru ca au fost bine gandite. Nu avea sens sa schimbam ceva doar de dragul schimbarii sau sa ne reinventam; pur si simplu am crescut exigentele prin introducerea de noi elemente orientate, in principal, catre experienta de cumparare a consumatorilor”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul GPeC.
Dupa cum au promis inca de la lansarea celei de a patra editii a Galei Premiilor eCommerce (27 iulie 2009), organizatorii mentioneaza ca anul acesta vor exista doua jurii separate: unul format din specialisti si altul din utilizatori. “Revolutionam sistemele de jurizare ale evenimentelor de profil. GPeC 2009 va beneficia de doua jurii care puncteaza magazinele online in baza acelorasi criterii. Vrem doua perechi de ochi si vrem parerea specialistilor versus parerea clientilor”, explica Radu.
Oamenii din industrie pot oferi feedback asupra criteriilor de jurizare
Pentru prima oara in istoria evenimentului, specialistii din online au la dispozitie 7 zile in care pot comenta si sugera eventuale modificari asupra criteriilor de jurizare. “Pana pe 25 august 2009 asteptam feedback-ul pietei prin intermediul sectiunilor de comentarii din pagina “criterii de jurizare”, publicata pe website-ul Galei la www.gpec.ro. Am luat aceasta decizie intrucat am primit opinii extrem de relevante si obiective din partea pietei si, de fiecare data, am tinut cont de ele in organizarea evenimentului. Pana la urma, Gala Premiilor eCommerce este un eveniment pentru industrie, deci cine ar fi mai potrivit sa aduca sugestii daca nu insisi reprezentantii pietei?”, conchide Andrei Radu.
Asadar, cei direct interesati de comertul electronic sunt invitati sa analizeze criteriile de jurizare si sa isi exprime opiniile sau sugestiile prin intermediul site-ului www.gpec.ro. Termenul limita pentru acordarea de feedback este 25 august 2009.
Perioada de inscrieri a magazinelor online in competitie se incheie la 4 septembrie 2009. Pentru mai multe informatii despre atestarea GPeC si despre avantajele participarii, consultati website-ul Galei la www.gpec.ro.
Cea de a patra editie a Galei Premiilor eCommerce se va desfasura la inceputul lunii octombrie 2009. Evenimentul este sustinut de: Romtelecom, ePayment, GreenPixel, Logitech, FAN Courier, VINEXPERT, IT Exchange, eName.
Parteneri media: Money, Business Standard, Money Express, The Money Channel, EuropaFM, Radio Lynx, ARBOinteractive, Elevate, ComunicateDePresa, Joobs, ClubAfaceri, NewsChannel, AllShops.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro