Un indicativ că ne confruntăm cu un video deepfake este folosirea imaginii unei personalități pentru a promova oferte neverosimile. Este doar una dintre modalitățile prin care putem detecta un deepfake, avertizează Dan Cîmpean, specialist în securitate cibernetică.
”Tehnologia care este în spatele acestor imagini a devenit din ce în ce mai performantă. Trebuie să urmărim originea, modul prin care acest deep fake s-a propagat. De obicei, grupările infracționale utilizează conturi care sunt foarte recente, platforme recent create și încearcă utilizatorul să le vizualizeze.
În primul rând originea este un prim indicator că ne confruntăm cu un deep fake, apoi reputația platformei. Ce putem observa este că urmează un pattern. Putem observa în aceste imagini sunt cumva similare. Nu au mare originalitate din acest punct de vedere. În momentul în care imaginea unei personalități este folosită pentru a promova un produs, pentru a oferi o oportunitate de business care este aproape neverosimil de bună este o indicație pertinentă că ne confruntăm cu un deep fake. În spatele acestor deep-fake-uri sunt foarte multe motivații. Evident sunt și motivațiile date de propagandă, politică, partea electorală”, a explicat Dan Cîmpean, specialist în securitate cibernetică.
Pentru cele mai recente știri:
https://euronews.ro/
Abonați-vă la canalul nostru de Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCbATDExtWstHnwWELZnXNZA
Urmăriți-ne și pe Social Media:
https://whatsapp.com/channel/0029VaCnS0e4Y9luISUdOk1n
Tweets by euronewsro
https://www.facebook.com/ro.euronews
https://www.instagram.com/euronews_romania
@euronews.romania
Sursa: Youtube / Euronews Romania
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro