Parteneriat global pentru servicii de comunicatii in caz de urgenta

februarie 14, 2008

Programul Global al Natiunilor Unite pentru Alimentatie (WFP), Fundatia Vodafone Group si Fundatia Natiunilor Unite au anuntat un "parteneriat global pentru comunicatii in caz de urgenta". Parteneriatul urmareste cresterea eficientei serviciilor de comunicatii si tehnologia informatiei in cazuri de urgente majore si dezastre, la nivel mondial.

In cadrul acestui parteneriat - care include o donatie de 4,3 milioane USD din partea celor 2 fundatii, precum si o contributie de 1,8 milioane USD din partea Programului Natiunilor Unite pentru Alimentatie (WFP) - se va derula primul program de training in domeniul tehnologiei comunicatiilor (ICT), adresat comunitatii globale a organizatiilor de ajutor umanitar.

"In urmatorii trei ani, acest parteneriat va contribui la efortul nostru pentru salvarea a milioane de vieti.
Servicii de telecomunicatii mai bune inseamna raspunsuri mai rapide si mai eficiente si acces mai larg catre cei care au nevoie de ajutor", a spus Josette Sheeran, director executiv al WFP. Aceasta mai adauga faptul ca WFP a fost incurajat de faptul ca Fundatia Vodafone Group si Fundatia Natiunilor Unite au recunoscut ca telecomunicatiile sunt esentiale pentru convoaiele de ajutoare, transporturile aeriene sau echipele medicale care asigura asistenta de prim ajutor.

Scopul parteneriatului este acela de a standardiza solutiile ICT utilizate de organizatiile globale de ajutor umanitar, de a mari viteza de implementare a retelelor de comunicatii in situatii de criza, imediat dupa declansarea unei crize umanitare. Pentru urmatorii trei ani, programul isi propune, in plus:
-sa extinda reteaua de experti ICT pregatiti in cadrul WFP, ONU si alte organizatii non-guvernamentale la mai mult de 500 de persoane implicate;
-sa sustina dezvoltarea imediata a echipelor ICT de raspuns rapid.

"Din ce in ce mai des, echipele de ajutor comunitar sunt solicitate sa se alature in actiunile de salvare de vieti, asigurarea ordinii publice si reconstruirea comunitatilor dupa dezastrele majore", spune Kathy Bushkin Calvin, Chief Operating Officer al Fundatiei ONU. In anul 2007, grupurile de ajutor au intervenit in 19 dintre crizele majore de pe glob. "Investind in interventia in caz de dezastre inainte ca acestea sa se produca si realizand acest parteneriat pentru intreaga comunitate de ajutor umanitar, stim ca vom stimula preocuparile tuturor in acest domeniu".

"Este vorba despre recunoasterea importantei telecomunicatiilor, ceea ce va ajuta WFP si alte agentii umanitare sa isi indeplineasca indatoririle", spune Andrew Dunnet, director al Fundatiei Vodafone Group. "Legat de cererea mare pentru servicii de telecomunicatii in interventiile in caz de dezastre, specialistii ICT sunt foarte des cei care ies primii in scena. Acest parteneriat ajuta la utilizarea inteligenta si eficienta a tehnologiei telecomunicatiilor, permitand WFP sa se organizeze rapid, in cele mai dificile si periculoase situatii, si sa instaleze retelele de comunicatii necesare, pentru a permite livrarea proviziilor vitale."

Programul a fost dezvoltat cu ajutorul fondurilor oferite de cele doua fundatii in 2006, pentru cercetarea si dezvoltarea celor mai bune practici ICT. Programul se bazeaza pe un plan de studii utilizat intr-un program preliminar de pregatire ICT din martie 2007, la care au participat 21 de membri ICT, din agentii cum sunt: WFP, UNICEF, OCHA, Oxfam sau Agentia pentru Servicii de Salvare a Suediei. Incepand de atunci, acesti experti au oferit expertiza tehnica pentru cazuri de urgenta, inclusiv pentru situatiile de bombardament al cladirii ONU si al oficiilor guvernamentale din Algeria in decembrie 2007, cazurile de inundatii din Bangladesh din noiembrie 2007, precum si in timpul inundatiilor din Mozambic.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro