Outsourcing - Serviciile IT in satul global

iulie 3, 2008

Beneficiile aduse de externalizarea serviciilor IT&C pentru companiile romanesti au fost prezentate astazi, in cadrul conferintei "Outsourcing (Externalizarea serviciilor)", organizate de catre CIO COUNCIL, Institutul Bancar Roman si Agora Media.

Evenimentul face parte din seria Agora Technology Conferences (ATC) si s-a adresat persoanelor de decizie si directorilor IT din marile companii din Romania si/sau institutiile financiar-bancare, telecom si utilitati, companii cu o cifra de afaceri de peste 5 milioane de euro si directorilor de IT din Administratia Publica Centrala.

Tot mai multe companii au inceput sa utilizeze resurse externe pentru desfasurarea unor activitati care de regula ar fi fost efectuate cu resurse proprii. Acest proces este mai bine cunoscut sub denumirea de Outsourcing si a devenit una dintre tendintele din lumea afacerilor cu cea mai rapida dezvoltare.

Unul dintre motivele evidente ale manifestarii acestei tendinte il reprezinta reducerile substantiale de costuri care se fac prin utilizarea procesului de outsourcing, dar multe dintre companiile ce folosesc aceste servicii sustin ca marele avantaj este ca outsourcing-ul ofera mai mult timp pentru concentrarea atentiei si a activitatii pe problemele de baza ale afacerii.

Desi este evident ca utilizarea outsourcing-ului este o decizie de afaceri inteleapta, problema intervine in identificarea unui furnizor care detine competentele potrivite unui anumit proces de business.

Astfel, la conferinta din 2 iulie dedicata "Outsourcing-ului", Raiffeisen Informatik, IIRUC Service, Gartner Romania, S&T, IBM si Azure Software au prezentat solutiile si serviciile pe care le propun companiilor pentru eficientizarea activitatii lor. Prezentarile si dezbaterile din cadrul evenimentului au pus accentul pe conceptele si solutiile IT&C de ultima ora legate de nevoile companiilor de a obtine rapid raspunsuri pentru a putea lua decizii.

"Exista o mare legatura intre ceea ce se discuta astazi si criza financiara mondiala. Sunt zeci de mii de oameni intrati in somaj. Exista regiuni care nu accepta noile reglementari si astfel au aparut mari probleme. Ne-am dat seama ca vorbim de criza unui model in serviciile financiar-bancare. In aceasta goana nebuna dupa profituri s-au produs cele mai mari demisii de conducatori de institutii financiar-bancare. Vorbim de sfarsitul erei consumatorismului. Dintr-o data se pune cu mare acuitate problema externalizarii serviciilor, inclusiv in IT&C, unul dintre cele mai costisitoare domenii din punct de vedere financiar. In sistemul bancar sunt 68.000 de angajati acum. Vine momentul in care si in Romania cresterea se va opri. Ne vom intoarce la nivelul clasic, la tendinta spre economisire.", spune Petru Rares, Presedintele Institutului Bancar Roman.

Calin Rangu, CIO IIRUC Service declara " In outsourcing eficienta este data de identificarea specializarii reala a celor care ofera astfel de servicii. Cei care apeleaza la astfel de servicii trebuie sa cunoasca intai foarte bine procesul de business pe care doresc sa-l externalizeze, pentru ca apoi sa obtina un outsourcing de succes."

Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media PRWave, PRWave Directory, portalul acasa.ro, Clubafaceri.ro, Comunicatedepresa.ro, eWeek Romania, Agora News, PC Magazine si Channel Partner Romania.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro