Vorbim azi despre 2 masini din categoria "grea" - SUV - AudiQ7 si VW Touareg.
Tara noastra e plina de masini de teren insa ,din pacate foarte putine dintre ele sunt cumparate dupa ceva chibzuinta si asta se vede fara a avea mari veleitati de detectiv , doar aruncand o privire asupra proprietarului si a "bolidului". Cele 2 masini despre care n-am propus sa vorbim azi sunt doi "grei" ai clasei din care fac parte.
Discutam de doua motoare diesel, AudiQ7 cu un motor de 3 litri Quattro Tiptronic, 6 cilindri si o putere maxima de 233 CP, cu un cuplu motor de 500 Nm, Touareg cu motor V6, aceiasi 3 litri Tiptronic, cu o putere de 225 CP, acompaniata de un cuplu motor de 500 Nm.
Ambele masini dispun de cam aceiasi putere si cam de acelasi consum in test, de 15 l/100 km. O diferenta imediat sesizabila intre cele doua SUV-uri este lungimea. Aceasta este net superioara in favoarea lui Q7,acesta masurand 5,086 m fata de 4,754 m ai oponentului sau.
Ca dotari interioare ambele concurente s-au laudat cu o mare parte din componentele ce alcatuiesc lista de optionale. Ca elemente comune care merita amintite as sublinia, tractiune Quattro la Q7 si tractiune integrala la Touareg, ESP, climatronic, pielea a fost la loc de cinste in ambele modele, faruri de ceata si Xenon la ambele modele, airbaguri frontale pentru sofer si pasager cat si cortina de airbaguri laterale, scaune fata incalzite, bancheta spate rabatabila fractionat la Touareg, iar la Q7 inca 2 scaune in plus, disponibile, acestea la randul lor rabatabile, iar lista ar putea continua.Touareg are un avantaj acesta fiind constituit de reductor. SUV-ul celor de la Audi nedispunand decat de suspensie adaptabila pe pernepneumatice (Adaptive Air Suspension). Cu toate acestea ambele rivale s-au descurcat exemplar pe teren accidentat, neavind nici o problema sa depaseasca obstacole ca nisip,namol sau chiar pietris.
De asemenea la Touareg frana de parcare este activata prin apasarea unui buton. In mod automat, motorul (la versiunile V6) se opreste la semafoare si reporneste imediat dupa ce soferul ridica piciorul de pe pedala de frana (sistem start-stop).Legat de siguranta pasiva , Volkswagen Touareg foloseste un nou senzor pentru sesizarea unghiului de înclinare laterală a maşinii şi a vitezei cu care se modifică acest unghi. Acesta detectează cu acurateţe momentul în care vehiculul ajunge în situaţia de a se răsturna. Informaţiile de la senzor, împreună cu parametrii dinamici detectaţi de către toţi senzorii de acceleraţie montaţi pe modelele Volkswagen în unitatea de control a airbag-urilor, sunt interpretate de un computer. Dacă este sesizată situaţia de răsturnare iminentă, airbag-urile laterale, cele pentru cap şi cele pentru torace sunt activate automat, pentru a fi prevenit riscul de rănire.
La Audi Q7 gama de dotări opţionale este completată de tehnologia utilizată pentru automobilele din clasa de lux. Tempomatul adaptiv utilizează senzori radar pentru a menţine distanţa de siguranţă faţă de automobilul din faţă, pentru toată gama de viteze între 0 şi 200 km/h; sistemul Audi braking guard integrat avertizează în două etape şoferul în ceea ce priveşte iminenţa unei coliziuni din spate. Sistemul Audi lane assist ajută şoferul să menţină banda de mers, iar sistemul Audi side assist conferă mai multă siguranţă manevrelor de schimbare a benzii.
La interior , avem spatiu si mult stil la ambele modele cu un mic plus la Q7 care pare ca se adreseaza mai mult celor ultraindragostiti de lux si bun gust.Ambele modele sunt reprezentative pentru clasa lor fiecare venind cu avantajele ei.
Acest articol a fost furnizat de singurul site din Romania ce cuprinde review-uri pentru toate marcile auto din lume - www.catalogauto.net.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro