Fundatia Calea Victoriei va invita in data de 16 decembrie la seminarul "O scurta istorie a Bucurestiului" care va avea loc la Cercul Militar National, sala Gotica, si va fi sustinut de lectorul Adrian Majuru.
Orasele se nasc si mor de mai multe ori intr-o singura viata. Ele au cu fiecare secol trait o viata diferita iar ceea ce ramane in urma numim generic patrimoniu. Bucurestiul are in patrimoniul sau multe legende legate de intemeiere dar si o realitate istorica de lunga durata pe care greu o putem descrie foarte pe scurt. Culoarul de mijloc al Dambovitei a fost pentru evul mediu unul dintre putinele locuri de trecere catre Ardeal, prin mijlocul padurilor si al luncilor inundabile care strabateau campiile dunarene in acele timpuri.
Intotdeauna la astfel de intersectari de drumuri comerciale se formau asezari satesti, care ofereau siguranta celor care tranzitau marfuri, dar si o piata de desfacere a produselor lor. Si cum astfel de travesari aveau loc incepand cu incetarea ploilor, primavara, si toamna, inainte de venirea zapezilor, intreaga regiune s-a adaptat economic traficului negustoresc, fidelizandu-l cu organizarea de targuri periodice cum au fost Mosii de Primavara si Mosii de Toamna. Satele Bucurestiului de azi au avut un astfel de targ, pe care orasul l-a pastrat la marginile sale pana in modernitate sub numele de Targul Mosilor cu Oborul de Vite. Iar drumul care ducea la acest targ s-a numit, cum era si firesc, Calea Mosilor sau Podul Targului de Afara. Dar si vechile drumuri ale negotului si comertului regional si european se psstreaza in reteaua stradala a orasului de azi: Calea Victoriei a fost Podul Brasovului inainte de a fi Podul Mogosoaiei; Bulevardul Coltei a fost Drumul Ploiestilor iar de acolo drumul mergea tot spre Brasov; Calea Grivitei a fost Podul de Pamant sau Podul Targovistei care mergea spre Sibiu; Calea Rahovei a fost Calea Craiovei ce ducea spre Drobeta si Belgrad; Calea Calarasilor ducea spre Dunare si Bizant; Calea Serban Voda de azi era Podul Beilicului, care se continua spre Dunare cu Soseaua Giurgiului si a Oltenitei; Soseaua Vergului era drumul Brailei. Iar toate aceste drumuri se intalneau pentru a trece Dambovita in zona pietei Unirii de azi, unde se afla un ostrov iar debitul raului era mai sinuos oferind posibilitati de traversare, restul malurilor fiind in general abrupte.
Aceasta piata economica regionala a intrat la un moment dat in atentia domnitorului tarii. Si incepand cu atentia data de domnie acestor locuri a inceput si istoria targului Bucurestilor. O poveste care se desfasoara de peste 600 de ani.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro