Cetatenii pot apela acum serviciile de urgenta oriunde in UE formand doar 112, numarul european unic pentru apeluri de urgenta. Acum cand numarul 112 poate fi apelat inclusiv de la orice post telefonic din Bulgaria, serviciul a devenit complet functional, chiar inaintea perioadei de sarbatori, cand mii de oameni calatoresc in tarile membre UE pentru a-si vizita familiile, pentru a-si petrece vacanta pe pista de schi sau in cautarea soarelui de iarna. Acest lucru incununeaza, de asemenea, eforturile Comisiei Europene si ale statelor membre de a face numarul 112 complet functional oriunde in UE, astfel incat cetatenii sa aiba in permanenta la dispozitie o linie de urgenta.
"Numarul 112, operational in toata Uniunea Europeana, este un excelent cadou pentru toti europenii, oferit la momentul potrivit: vacanta de sarbatori este o perioada extrem de aglomerata si foarte multi calatori vor petrece mult timp in alte tari din UE. De acum inainte cred ca 112 va fi un instrument esential care va insoti turistii in toate colturile Uniunii Europene", a afirmat Viviane Reding, comisarul UE pentru telecomunicatii. "Statele membre mai au inca de lucru in acest domeniu, insa obiectivul principal, si anume acela de a avea un numar unic pentru apeluri de urgenta, a fost atins. Ma bucur foarte mult ca eforturile depuse de noi pentru ca statele membre sa aiba un numar comun pentru apeluri de urgenta au fost rasplatite; acum putem vedea mai clar cum o Europa a rezultatelor poate sa influenteze in mod pozitiv viata de zi cu zi a oamenilor."
Numarul european unic pentru apeluri de urgenta 112 este acum complet operational in Bulgaria - in urma procedurii privind incalcarea dreptului comunitar initiata de Comisie in octombrie 2007 (IP/07/1530).
De atunci, autoritatile bulgare au depus eforturi semnificative pentru a atinge acelasi nivel ca si celelalte state membre si pentru a implementa numarul unic 112. La 18 decembrie 2008, Comisia a decis sa inainteze cazul Curtii Europene de Justitie, insa a reportat sesizarea pentru o perioada de trei luni, permitand Bulgariei sa isi finalizeze planul de implementare (IP/08/1342). Comisia a verificat, prin intermediul unor misiuni de experti, daca numarul 112 si localizarea apelantului (care permite serviciilor de urgenta sa localizeze persoanele care suna la 112) sunt acum complet functionale in Bulgaria. Conform autoritatilor nationale, in curand urmeaza sa fie lansata in randul cetatenilor bulgari o campanie de informare cu privire la serviciul 112. Aceste actiuni ar putea permite Comisiei sa inchida, la inceputul anului 2009, procedura privind incalcarea dreptului comunitar lansata in cazul Bulgariei.
De asemenea, in septembrie 2008, Comisia a acordat Romaniei o perioada suplimentara de trei luni pentru a garanta ca serviciile de localizare a apelantului sunt functionale, astfel incat serviciile de urgenta sa poata localiza orice persoana care suna la 112 de la un telefon mobil (IP/08/1342).
La sfarsitul lunii noiembrie, autoritatile romane au confirmat ca informatiile de localizare a apelantului sunt disponibile pentru serviciile de urgenta in cazul tuturor apelurilor efectuate de la un telefon mobil. Aceste informatii au fost verificate de experti din partea Comisiei si ar putea permite inchiderea, la inceputul anului 2009, a procedurii privind incalcarea dreptului comunitar lansata in cazul Romaniei .
Context:
Numarul european pentru apeluri de urgenta 112 a fost introdus in 1991 pentru a suplimenta numerele de urgenta nationale si pentru a facilita accesul la serviciile de urgenta in toate statele membre ale UE. Din 1998, statele membre sunt obligate, in temeiul normelor comunitare, sa garanteze ca toti utilizatorii serviciilor de telefonie fixa si mobila pot apela gratuit serviciul 112. Din 2003, operatorii telefonici trebuie sa furnizeze serviciilor de urgenta informatii referitoare la localizarea apelantului.
Incepand din 2006, la initiativa comisarului UE pentru telecomunicatii, Viviane Reding, Comisia a lansat proceduri privind incalcarea dreptului comunitar pentru lipsa serviciilor de localizare a apelantului impotriva a 14 state membre, impotriva Italiei pentru gestionarea apelurilor la 112, precum si impotriva altor doua tari pentru lipsa serviciului 112 (a se vedea anexa).
In iunie 2008, Comisia a lansat un nou site web (ec.europa.eu/112) destinat serviciilor 112, care furnizeaza informatii in toate limbile oficiale ale UE cetatenilor care calatoresc in Uniunea Europeana (IP/08/836). Exista inca domenii unde sunt necesare imbunatatiri, de exemplu in ceea ce priveste posibilitatea centrelor 112 de a comunica in mai multe limbi sau de a avea la dispozitie servicii de interpretare. 17 tari membre UE au raportat ca pot prelua apeluri in limbi straine din Uniunea Europeana (IP/08/836).
La 11 februarie 2009, de Ziua Europeana a serviciului 112, pe care Comisia o va organiza in colaborare cu Parlamentul European, aceasta va actualiza site-ul web cu informatii suplimentare din toate statele membre privind functionarea serviciului 112.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro