• Noul Sharan este cel mai economic MPV din clasa sa. • La 5,3 litri/100km, modelul Volkswagen reuseste cea mai buna performanta din clasa sa la economia de combustibil. • Noul concept de configurare “EasyFold” cu pana la 7 locuri. • Primul MPV cu control automat al farurilor (Light Assist).
Cu peste 600.000 de unitati vandute, Volkswagen Sharan este autovehiculul favorit pentru nenumarate familii din Europa. Acum, cu premiera mondiala de la Salonul International Auto de la Geneva (4-14 Martie), isi face aparitia o generatie complet noua a acestui model de succes. Echipat pentru prima data cu usi glisante in spate, noul Sharan a fost imbunatatit la toate capitolele. Sunt numai doua componente pe care vechiul si noul Sharan le mai au in comun: parasolarele. Atat! In rest totul – fiecare surub, fiecare componenta exterioara sau interioara si toata tehnologia inclusa, inclusiv motoarele TDI si TSI (de la 103kW/140CP pana la 147kW/200CP) si cutiile de viteze (DSG optional) – sunt noi. Sharan 3.0 ofera performante de record mondial in materie de eficienta: cu un consum de 5,3 litri la 100km, Sharan echipat cu motorul 2,0TDI si 140CP obtine un consum de combustibil mai mic decat oricare alt MPV din clasa sa.
Noul Sharan este un concept de design complet ce include extrem de flexibilul sistem de configurare EasyFold (cu pana la sapte scaune usor ajustabile), calitate premium, siguranta fara compromisuri (sapte airbaguri, Light Assist, faruri bi-xenon cu lumini de drum permanente si de pozitie cu tehnologie LED) si alte numeroase detalii inteligente. Deasemenea noi la aceasta generatie Sharan sunt controlul adaptiv al sasiului (DCC) si un sistem de reglare al nivelului. Acest confortabil MPV din segmentul superior al clasei medii a pietei a fost croit pentru familii cu doi sau mai multi copii sau pentru afacerile ce au nevoie de un automobil spatios pentru drumuri lungi.
Tinuta de drum si manevrabilitatea noului Sharan echivaleaza nivelul de confort si raspunsul dinamic al excelentului Passat. In plus usurinta in folosire si siguranta suplimentara sunt oferite de frana de mana electronica si asistentul de parcare de generatia a doua.
Aceasta se traduce prin manevrarea automata a volanului pentru parcarea in spatii chiar si mai mici, inclusiv pe pavaj, intre copaci sau chiar pe colturi, si in plus, acum pentru prima oara la un MPV, parcare in spic de grau. Sisteme de entertainment de ultima generatie, o trapa panoramica uriasa, operata electric (cu o deschidere cu 300% mai mare decat o trapa conventionala) si un puternic sistem de climatizare pe trei zone garanteaza conditii de calatorie excelente indiferent de perioada anului. Disponibil in versiunile Trendline, Comfortline si Highline, pana si modelul de baza Sharan este echipat cu dotari precum aer conditionat semiautomat (“Climatic”) si sistem radio/CD (“RCD 210”). Singurul automobil din clasa sa, cea de-a treia generatie Sharan va fi disponibila cu tractiune integrala (2,0TDI 4Motion cu 140CP). In primele tari unde este disponibil, comenzile pentru noul model Volkswagen pot fi preluate incepand cu sfarsitul lunii martie, lansarea oficiala incepand in vara.
Patru motoare economice
Cele patru motoare supraalimentate cu injectie directa pe benzina sau motorina ale noului Sharan sunt cu pana la 21% mai eficiente! Cele doua motoare TSI ofera 110kW/150CP si 147kW/200CP, in timp ce motoarele TDI ofera 103kW/140CP si 125kW/170CP. Cu puteri de pana la 170CP, motoarele folosesc sistemul start-stop si de recuperare de energie (recuperarea energiei cinetice, care este temporar stocata in baterie). Cu un consum mediu de combustibil de 5,3 la 100km (145 g/km de CO2), versiunea de 140 CP a motorului de 2,0TDI – viteza maxima 194 km/h – stabileste o noua referinta in domeniul eficientei in acest segment al pietei!
Numarul teoretic de kilometri parcursi cu un singur plin este impresionant: 1273 kilometri, din rezervorul de 70l. Ambele motoare TDI sunt dotate cu un convertor catalitic SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction) care elimina in mod special oxizii de nitrogen (NOX) si fac din Sharan, chiar si echipat cu un turbodiesel, unul dintre cele mai curate MPV-uri din lume.
Pentru prima oara, toate aceste motoare Euro 5 sunt disponibile impreuna cu agila si eficienta cutie de viteze cu dublu ambreiaj (DSG) oferita de Volkswagen. In cazul motorizarii TSI de 200CP, cutia de viteze DSG este standard.
Design si dimensiuni
Multumita motoarelor pe benzina sau motorina supraalimentate, fiecare versiune a noului Sharan a castigat sensibil la capitolul agilitate. Un stil complet nou intareste aceasta senzatie. Contururile frontale si posterioare concise, impreuna cu pasajele proeminente ale rotilor creeaza o prezenta pe sosea total noua.
Proportiile relative ale vehiculului au deasemenea un efect dinamic, noul model – la 4,85 metri lungime – fiind cu 22 de centimetri mai lung decat vechiul Sharan. Latimea acestuia a crescut deasemenea, adaugand 9,2 centimetri (masurat de la un maner al usii din fata pana la celalalt), acum masurand 1,72 metri. Rezultatul este un fascinant joc al proportiilor si o puternica impresie generala. Greutatea redusa insa, nu vine cu un sacrificiu al spatiului interior la nivelul capului.
Cea de-a treia generatie Sharan este primul MPV Volkswagen conceput de Walter de Silva (Group Chief Designer) si Klaus Bischoff (Brand Chief Designer) bazandu-se pe noua matrice ADN de design. Design-ul caroseriei, care este in acelasi timp estetic si functional, este astfel definit de linii clare, orizontale. Este proaspat, dar in acelasi timp neinfluentat de un trend de design. Scopul design-ului este mai degraba sa creeze prin proportiile echilibrate si liniile minimale o baza ideala pentru a da caroseriei o imagine foarte energetica.
Partea frontala: Urmand noul ADN, Sharan reflecta fara indoiala noul design Volkswagen, in special prin partea frontala tipica Volkswagen cu un accent puternic pe planuri orizontale si forma clar definita. Un look foarte elegant este creat de barele de negru lucios de pe grila radiatorului, elementele de crom integrate si sigla Volkswagen cromata. Farurile duble (cu lumini de drum permanente) incorporate in conturul in forma de V al capotei pot fi comandate atat in varianta standard cat si bi-xenon. In plus, ca o noutate la Sharan, va fi disponibila o varianta de faruri cu control automat (Light Assist). Bazat pe un sistem cu camera de filmat, acest regulator dinamic al farurilor detecteaza atat traficul din sens opus, cat si pe cel in acelasi sens cu vehiculul si ajusteaza raza astfel incat nimeni nu este orbit (farul este partial mascat) oferind in acelasi timp cea mai buna iluminare a carosabilului pentru sofer. In configuratia cu faruri bi-xenon, luminile de drum permanente si de pozitie cu tehnologie LED sunt incluse in modulul de far. Acestea sunt compuse din 15 LED-uri individuale si sunt pozitionate in interiorul modulului intr-o configuratie concisa.
Partea posterioara: Partea posterioara a noului Sharan este la fel de clar structurata ca cea frontala. Elementele vizuale dominante in aceasta zona sunt eleronul concis de pe marginea din spate a plafonului, hayonul si stopurile de dimensiuni mari, comparabile cu farurile ce creeaza o aparenta inconfundabila noaptea. Optional, hayonul poate fi inchis sau deschis electric.
Profil lateral: O trasatura distinctiva a noului Sharan este profilul lateral fluent. In timp ce desenau noul Sharan, De Silva si Bischoff au pus accentul pe omogenitatea suprafetelor astfel – impreuna cu ampatamentul relativ mare de 2,92 metri si lungimea totala a MPV-ului – integrand perfect usile glisante. Pozitionarea manerelor usilor la stanga si la dreapta pilonului B este extrem de practica, deoarece permite atat soferului cat si pasagerului sa deschida usa din fata si cea din spate cu o singura miscare a mainii, fara a isi schimba pozitia. Orice parinte cu copii mici ar aprecia asta! Faptul ca usa glisanta sa deschide catre spate creeaza o deschidere foarte mare si astfel un acces foarte facil catre zona din spate a automobilului.
Designerii au dat deasemenea o tenta unica look-ului geometric, clar definit al geamurilor laterale. Acestea se gasesc relativ jos, oferind o senzatie de spatiu si transparenta. Limita de jos a randului de geamuri se ridica dinamic catre capete, oferind stalpilor A si D un caracter propriu.
Interior
Volkswagen a dezvoltat o configuratie total noua a interiorului pentru noul Sharan. Aceasta include posibilitatea alegerii intre trei versiuni de baza cu cinci, sase sau sapte locuri. Multumita noului concept Easyfold, nu mai este necesar ca scaunele individuale din randul doi si trei sa fie scoase pentru a se putea face uz de flexibilitatea maxima a vehiculului, in schimb acestea sunt pliate in podea folosind un sistem usor de operat. Precum scaunele din fata, cele din randul doi pot fi mutate inainte sau inapoi si inclinate cu pana la 20 de grade. Tetierele redesenate ale scaunelor din spate sunt in acelasi timp sigure si practice. Nu numai ca pot fi ridicate la maxim pentru a oferi protectie optima chiar si pentru pasageri inalti, dar pot fi si coborate aproape pana la nivelul spatarului cand nu sunt folosite.
Primul rand de scaune: Unul dintre punctele forte ale primelor doua generatii Sharan a fost pozitia dreapta si confortabila a soferului si a pasagerului din dreapta. La aceasta generatie, inginerii ce se ocupa de proiectare au reusit sa imbunatateasca si mai mult confortul oferit de acestea. In timp ce au pastrat inaltimea scaunului aproape identica, imbunatatirea s-a realizat facand pozitia de sofat mai sportiva. In combinatie cu consola de bord foarte clara si eleganta si pozitia cotierei centrale si a schimbatorului, cea mai buna pozitie de sofat este asigurata permanent. Pentru prima oara, un scaun reglabil pe 12 directii, cu functie de memorie pentru sofer este acum disponibil optional la Sharan.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro