-Noul premium sedan debuteaza la Frankfurt IAA
-Design Scandinav progresiv inspirat de Aero X si istoria Saab
-Orientat catre sofer, conceput pentru a maximiza experienta sofatului
-Exceleaza in performanta responsabila pentru siguranta si grija fata de mediu
-Cel mai avansat Saab din punct de vedere tehnologic cu o matrice de trasaturi "high-tech"
Debutand public la expozitia de la Frankfurt de luna viitoare, noul Saab 9-5 Sedan anuntat astazi marcheaza startul unei noi ere pentru marca Saab. Fluid, sofisticat si inconfundabil Saab, 9-5 combina o infatisare impecabila si tehnologii avansate iar odata cu inceperea vanzarilor in 2010, va aduce o alternativa proaspata in segmentul premium sedan.
Forma curata, sculptata inglobeaza puritatea designului scandinav iar expresia parbrizului curbat reverbereaza mostenirea aviatica a Saab. Cu stilizarea frontala inspirata de mult premiatul concept Aero X si cu o caroserie masiva, joasa, noul 9-5 vesteste introducerea unui limbaj de design mai curajos, mai expresiv.
Matricea trasaturilor high-tech din oferta contin: un head-up display inspirat din aviatie (Pilot HUD); iluminare adaptiva (Bi-Xenon Smart Beam); tempomat adaptiv; sasiu adaptiv Saab DriveSense cu control al amortizarii in timp real; deschidere portiere si pornire masina fara cheie; aer conditionat controlabil pe trei zone; asistenta dinamica la parcare si Saab XWD cu unitate eLSD, leaderul industriei in sisteme de tractiune pe toate rotile.
Toate motoarele aliniate sunt turbo, incepand de la numai 1,6 litri si continua mai departe strategia de "rightsizing" a motorizarilor Saab, pastrand atentia pe performanta responsabila pe parcursul dezvoltarii unor motoare cu patru cilindrii relativ mici si foarte eficiente. Se poate alege intre trei combustibili - benzina, diesel si etanol E85 - iar cu diesel, noul 9-5 oferind emisii de CO2 de doar 139g/km.
"Acest automobil este un startul unei noi ere a brandului nostru" spune Jan ke Jonsson, Managing Director al Saab Automobile. "Am creat un produs foarte distinct si avansat, accentuand forta pricipalelor noastre valori, cum ar fi designul scandinav progresiv, condusul sportiv si performanta responsabila. Noul 9-5 exceleaza in toate aceste aspecte, asa cum o vor face toate produsele Saab."
Design Scandinav
Design avangardist care nu-si ignora trecutul - astfel se sumarizeaza farmecul vizual al noului Saab 9-5 Sedan. "Dam o nota proaspata, foarte moderna unor elemente clasice de design ale brandului", spune Simon Padian, Directorul de Design al brandului Saab. "Am adus asemenea teme vizuale in recentele noastre concepte, exemplu Aero X, care au fost inspirate de designul scandinav si de mostenirea noastra aeronautica."
Partea frontala a noului 9-5 este definita de o grila adanca flancata de unitati optice curbate, "inghetate". Suprafata vitrata este prezentata ca o unitate curbata unitara, parbrizul mascat si pilonii laterali dand cabinei semnatura specifica unui cockpit Saab. Pentru ochii specialistului, proportiile parbrizului si ale plafonului tradeaza reminiscente ale clasicului model de succes 900.
Privit din orice unghi, noul 9-5 afiseaza o alura puternica si hotarata. "Sculptura organica" a caroseriei joase imbina linii curate cu forme rotunde, naturale. Elementele de design ale brandului sunt evidente in linia "hockey-stick", puternicii stalpi C si suprafata lina de fuselaj a caroseriei. Sigla Saab mare, in relief, plasata in centrul grilei evidentiaza limbajul de design increzator, mai asertiv.
Caracterul dinamic al masinii este intarit de linia descendenta a tavanului care culmineaza cu puternicii stalpi posteriori alungiti ce sustin luneta. Energia latenta este dirijata de aparatoarele posterioare subtil inaltate deasupra rotilor. Sub linia lina, neteda a portbagajului se afla o fasie de iluminare "ice-block" marca Saab, ce imbraca intreaga latime a masinii.
Proportiile noului 9-5 extind silueta traditionalului sedan in trei volume, reusind totusi sa evite cliseul de coupe rapid cu patru usi.
Habitaclu concentrat pe conducator
In habitaclul spatios, forme simple ii definesc arhitectura, reverberand puritatea designului de la exterior. Comparat cu modelul precedent, spatiul la picioare si umeri a fost crescut atat in fata cat si in spate. Alegerea materialelor, ergonomia, finisarea si calitatea palpabila a controalelor reflecta toate chemarea premium a noului 9-5.
Conceptul cockpitului orientat catre sofer este traditional Saab, in timp ce implementarea sa este complet noua. Consola centrala adanca se intinde si se arcuieste pana in fata soferului ingloband instrumentele de bord deasupra carora se intinde o zona de ventilare eleganta. Cadranele principale adanc scufundate includ un indicator gen 'altimetru', amintind de istoricul aeronautic al Saab-ului preluat de pe conceptul Aero X. Afisajul soferului, incluzand si afisajul optional Pilot HUD de pe parbriz sunt predominant iluminate intr-un verde marca Saab, vioi si plin de viata. Pornirea masinii, acum printr-un buton start/stop, ramane pozitionata intre scaunele fata, langa schimbatorul de viteza.
Optiunile Infotainment includ un sistem audio surround varf de gama de la Harman/Kardon si un sistem de navigatie cu ecran de 20cm, cu harddisk pentru harti si 10Gb de fisiere cu muzica. Consola centrala larga ofera spatii de depozitare si conectori USB si Aux pentru diferite dispozitive portabile pe langa o sursa de curent de 12V.
Pasagerii din spate pot controla independent sistemul audio sau pot urmari un DVD. Sistemul de divertisment din spate include controale pentru partea audio si ecrane LCD rabatabile instalate in spatele scaunelor din fata. Casti cu cablu si wireless sunt oferite pentru ascultare si vizionare. Sistemul mai include si doua guri de ventilare si un modul de control al temperaturii independent pentru pasagerii din spate, suplimentar fata de sistemul de aer conditionat dual din fata.
La drum
O serie de tehnologii inovative sunt focusate pe livrarea unei experiente sportive unice la volan, care dezmint dimensiunile 9-5-ului. Sistemul de tractiune pe toate rotile Saab XWD, leader al industriei, deja disponibil pe Saab 9-3, este oferit la lansare cu motorizarile turbo de 2.0 litri benzina, BioPower si 2,8V6. Disponibil intregii game este sasiul cu control adaptiv cu posibilitatea selectarii setarilor pentru sofer prin Saab DriveSense, sistemul de iluminare adaptiva Bi-Xenon Smart Beam si un tempomat adaptiv. Exista in plan doua variante de suspensii, adaptate direct din uzina la puterea motorului instalat si ambele disponibile cu setari pentru sasiu sport.
Saab are deja peste 30 de ani de experienta in motoare turbo iar lista motorizarilor turbo aliniate de noul 9-5 continua strategia de "rightsizing" a motoarelor Saab. La lansare, oferta de motoare in patru cilindrii cuprinde un motor turbodiesel de 2.0 litri capabil de 160 cp cu emisii CO2 de doar 139g/km si un motor turbo pe benzina de 2.0 litri furnizand 220 cp. Varful de gama de 2.8 litri V6 turbo capabil a genera 300 cp si un cuplu de 400Nm, va fi oferit exclusiv cu Saab XWD.
La scurt timp dupa lansare, se va mai introduce un motor micut de 1,6 litri turbo benzina capabil a furniza 180 cp si un motor de 2.0 litri BioPower alimentat cu bioetanol E85. Toate trasmisiile sunt cu sase trepte.
Noua era
Sedanul 9-5 definit si echipat de Saab pentru a concura in segmentul premium, reprezinta cel mai avansat model din punct de vedere tehnologic produs de companie pana in prezent. Va fi produs in uzina de casa a Saab-ului, in Trollhattan, unde a fost conceput si dezvoltat.
Disponibil in versiunile Linear, Vector sau Aero, noul 9-5 anunta startul unei noi ere pentru Saab. Simplitatea scandinava nu a fost niciodata atat de avansata!
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro