In perioada 11-12 decembrie Scorpion a organizat un Drive Test dedicat noului model Audi Q5
•Tehnologii inovative pentru o conducere dinamica
•SUV-ul de performanta de la Audi ridica stacheta
•Interior spatios cu o multitudine de functii inteligente
Focsani - Noul Audi Q5 combina dinamismul unei berline sport cu un interior extrem de variabil si optiuni flexibile pentru utilizarea in timpul liber si impreuna cu familia. Motoarele puternice si eficiente, tractiunea integrala quattro permanenta si mecanismul de rulare agil au fost combinate pentru crearea unui pachet tehnologic superior, atat pentru conducerea pe teren normal, cat si pe teren accidentat. Functiile de ultima generatie, precum transmisia S tronic cu sapte trepte de viteza si dublu ambreiaj si sistemul de control "Audi drive select", sunt dovezi ale sloganului Audi Vorsprung durch Technik (Progres prin tehnologie). Cel mai sportiv SUV din clasa sa este dinamic, multifunctional si confortabil.
Dimensiunile indica faptul ca acesta este un SUV de proportii complet noi. Avand o lungime de 4,63 m (15,19 ft) si o latime de 1,88 m (6,17 ft), noul Audi Q5 are o inaltime de numai 1,65 m (5,41 ft) - fiind un model mai sportiv decat toti concurentii sai. Mai mult, acest SUV stabileste un alt punct de referinta in clasa sa, avand un coeficient aerodinamic scazut de 0,33.
Cu eleganta sa sportiva si formele sculptate cu maiestrie, designul noului Q5 se imbina perfect cu caracterul marcii Audi. Partea frontala este dominata de faruri expresive in ambele parti ale grilei mari formate dintr-un singur cadru; la cerere, acestea pot fi inlocuite cu faruri bi-xenon si lumini diurne cu LED-uri. Privit din lateral, rotile mari si marginile ridicate sunt dotari extrem de remarcabile.
Incununata de un grilaj, linia inclinata a plafonului subliniaza stilul suplu, gen coupe. In partea din spate, hayonul curbat - fabricat din aluminiu, la fel ca si capota - indica faptul ca acest SUV este inrudit cu fratele sau mai mare, Audi Q7. Luminile din spate sunt disponibile de asemenea cu LED-uri atractive.
Audi ofera trei optiuni diferite pentru ornamentele exterioare ale modelului Q5 - negru (standard), culori contrastante sau finisare completa in culoarea autovehiculului. Sunt disponibile, de asemenea, doua pachete pentru caroserii. Pachetul exterior S line confera un aspect sportiv incontestabil SUV-ului de performanta, in timp ce pachetul off-road alternativ, cu sistem de protectie a zonei de sub caroserie in fata si in spate si jante de 19 inch, ii confera un aer robust.
Ampatament lung, interior spatios
Avand 2,81 metri (9,22 ft), ampatamentul este cel mai lung din segmentul sau - creand un interior spatios la bordul noului Audi Q5. Autovehiculul poate transporta confortabil cinci persoane in scaunele flexibile cu design ergonomic. Spatarele scaunelor din spate au posibilitatea de reglare a unghiului de inclinare si pot fi rabatate cu usurinta prin activarea manetei cu telecomanda din portbagaj. Acest compartiment, care ofera acces la o alta zona de depozitare situata sub podea, isi mareste apoi volumul de la 540 la 1.560 de litri (de la 19,07 la 55,09 ft). Lista de dotari optionale include un set de montare a bagajelor pe acoperis, o plasa pentru bagaje si captuseala pentru portbagaj.
Audi Q5 este perfecta pentru sport, timp liber si activitati de familie. Optional, Audi ofera un scaun spate suplimentar, care poate fi glisat 100 de milimetri (3,94 inch) in lungime, pentru a asigura spatiu de depozitare. Scaunul pasagerului din fata poate fi echipat cu un spatar rabatabil pentru transportarea obiectelor lungi, precum placile de surf. Printre celelalte dotari optionale se numara diverse compartimente de depozitare practice, suporturi pentru pahare, suporturi pentru sticle si prize de curent integrate. La cerere, Audi ofera chiar si un suport pentru pahare cu reglare termostatica pentru a mentine bauturile calde sau reci. Pachetul optional de depozitare prezinta un alt detaliu inteligent - un carlig de fixare in zona inferioara de pe partea pasagerului unde pot fi atasate diverse accesorii de depozitare.
Echipamentele de siguranta de inalta performanta sunt un lucru firesc pentru autovehiculele Audi. La scaunele din fata, limitatoarele centurilor de siguranta si airbag-urile colaboreaza intr-un mod nou si foarte inteligent. Caroseria modelului Audi Q5 este in special fabricata din componente de otel de mare si foarte mare rezistenta, asamblate cu precizie maxima. Acestea reduc greutatea, imbunatatind in acelasi timp rezistenta la impact, precum si rigiditatea si vibratiile.
Audi Q5 utilizeaza in interior elemente de design specifice marcii, insa adauga propriile variatii unice - de exemplu, postul de conducere orientat catre sofer este mai inalt, pentru mentinerea unei pozitii drepte in timpul condusului. Functiile ergonomice sunt exemplare, fiind o lauda adusa maiestriei fara compromisuri a marcii Audi - un rasfat al simturilor in ceea ce priveste aspectul si senzatiile. Interiorul bine conturat este si mai fermecator datorita materialelor fine, cum ar fi aluminiul, lemnul special, cromul, pielea si Alcantara, precum si datorita unei selectii mari de pachete optionale de design.
Audi Q5 are ca dotari standard o frana de parcare electromecanica, o cheie cu cip, un sistem de climatizare si un ecran in panoul de instrumente care afiseaza, printre altele, treapta de viteza recomandata pentru o conducere eficienta intr-o situatie data. O alta dotare standard este monitorul central mare. Atunci cand se adauga un sistem de navigatie integrat, multe dintre comenzi sunt comutate in panoul MMI din consola centrala. Acesta reprezinta noua generatie de sisteme ultra-performante de pe piata - are si mai multe imagini grafice intuitive si poate fi controlat prin intermediul butonului rotativ.
Motoarele - puternice si eficiente
Audi Q5 iese din linia de productie in trei variante de motorizare - un motor pe benzina si doua unitati TDI. Toate motoarele sunt prevazute cu injectie directa si turbocompresor si sunt caracterizate prin performanta remarcabila, capacitate mare de propulsie si functionare la nivel ridicat, oferind in acelasi timp o impresionanta economie de carburant.
Motorul 2.0 TFSI a fost reproiectat in intregime. Acest motor cu patru cilindri utilizeaza trei functii de tehnologie avansata - turbocompresorul, injectia directa cu benzina si sistemul inovativ Audi pentru controlarea variabila a cursei supapelor.
Cuplul ridicat de 350 Nm (258,15 lb-ft) este disponibil la 1.500 rpm si ramane constant pana la 4.200 rpm, cu performante de pana la 155 kW (211 cp). Audi Q5 2.0 TFSI ajunge de la 0 la 100 km/h (62,14 mph) in 7,2 secunde, atingand viteza maxima de 222 km/h (137,94 mph). Autovehiculul consuma in medie numai 8,5 litri de carburant la 100 km (27,67 mpg).
Dispunand, de asemenea, de patru cilindri si o capacitate cilindrica de doi litri, modelul 2.0 TDI este incredibil de rafinat datorita unui nou sistem de injectie common-rail; asemenea motorului diesel, acesta are doi arbori de echilibru. Cu 350 Nm (258,15 lb-ft) (intre 1.750 si 2.500 rpm), acest motor diesel asigura o putere de propulsie cu valoarea incredibila de 125 kW (170 cp). Consumul mediu de numai 6,7 litri la 100 km (35,11 mpg) este o dovada a strategiei de succes Audi privind eficienta consumului. Motorul TDI de doi litri catapulteaza modelul Audi Q5 de la 0 la 100 km/h (62,14 mph) in 9,5 secunde, atingand o viteza maxima de 204 km/h (126,76 mph).
Cel mai puternic motor din aceasta gama este 3.0 TDI. Acest motor diesel V6 livreaza 176 kW (240 cp), cu un cuplu de 500 Nm (368,78 lb-ft) intre 1.500 si 3.000 rpm. Avand un flux de putere remarcabil si un sunet cultivat, Audi Q5 ajunge de la 0 la 100 km/h (62,14 mph) in 6,5 secunde, accelerand pana la o viteza maxima de 225 km/h (139,81 mph). Motorul de trei litri consuma in medie 7,7 litri de carburant la 100 km (30.55 mpg).
Sapte trepte de viteza - noul S tronic
Motorul 2.0 TDI isi transfera puterea unei transmisii manuale cu sase trepte. Audi a integrat o tehnologie inovativa in ambele motoare, 3.0 TDI si 2.0 TFSI - S tronic, o noua transmisie cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza. Aceasta componenta de tehnologie avansata poate comuta vitezele intr-o fractiune de secunda, oferind in acelasi timp un confort exceptional si o eficienta ridicata. Soferii pot permite transmisiei S tronic cu sapte trepte de viteza sa comute automat sau pot selecta manual treapta de viteza dorita cu ajutorul comutatoarelor de pe volan.
Asemenea noului Audi A4, care a fost numit de presa cea mai buna berlina de dimensiuni medii, si la Audi Q5 a fost modificata pozitia componentelor trenului de rulare - diferentialul este situat in fata ambreiajului, chiar in spatele motorului. Aceasta solutie, care a facut posibila mutarea puntii fata cu mult inainte, asigura un ampatament lung si o distributie optima a sarcinii pe punti. Audi Q5 a preluat din aceste functii punctele sale forte unice - stabilitatea directionala buna, confortul ridicat si dinamica impresionanta.
Fiind pionierul tractiunii integrale, Audi a construit modelul standard Audi Q5 cu tractiune integrala quattro permanenta - singura solutie logica pentru un SUV dinamic. In conditii normale de rulare, cutia de transfer distribuie puterea catre puntile fata si spate in proportie de 40:60, pentru un stil care pune accent pe partea din spate, intensificand placerea de a conduce. Atunci cand este nevoie, transmisia quattro poate livra pana la 65 la suta din putere puntii fata si maxim 85 la suta puntii spate.
Aparatul de rulare al modelului Audi Q5 subliniaza si mai mult natura sa sportiva. Puntea fata cu cinci articulatii si puntea spate cu articulatie trapezoidala sunt alcatuite in special din aluminiu, iar cutia de directie transmite impulsul direct catre roti. Franele puternice asigura o decelerare rapida. Autovehiculul are ca dotari standard jante forjate usoare de 17 inch, cu dimensiunea de 235/65. La cerere, Audi ofera jante si mai mari, cu un diametru de pana la 20 de inch.
Noul SUV de performanta de la Audi are o precizie sportiva, fiind in acelasi timp spontan, sigur si confortabil. Programul sau electronic de stabilitate (ESP) a fost reproiectat si imbunatatit cu functii inovative de care concurenta nu dispune. Un senzor ii "comunica" sistemului ESP daca a fost montat un portbagaj superior, inaltand astfel centrul de greutate al modelului Audi Q5 pentru a sustine o sarcina pe plafon de pana la 100 kg (220,46 lb). In cazul in care a fost montat un portbagaj superior, sistemul ESP activeaza mai devreme limita de sarcina. Daca nu exista un portbagaj superior, soferul poate atinge potentialul dinamic maxim al autovehiculului sau Audi Q5.
Audi Q5 poate fi utilizat in orice scop si pe orice suprafata de rulare. Putand tracta pana la 2,0 tone, acest autovehicul puternic este extrem de performant chiar si pe teren accidentat. Sistemul de control automat al vitezei la coborare faciliteaza deplasarea pe pante abrupte prin reglarea vitezei preselectate atunci cand conduceti la viteze de sub 30 km/h (18,64 mph). Sistemul ESP si functia sa secundara, sistemul ABS, au valori speciale pentru conducerea pe teren accidentat. Sistemul ESP se concentreaza asupra atingerii tractiunii maxime in timpul deplasarii pe teren accidentat; sistemul ABS recunoaste automat fermitatea suprafetei de rulare si selecteaza nivelul optim pentru nisip, pietris sau pietre.
Cifrele vorbesc de la sine: capacitatea modelului Audi Q5 de a urca la un unghi de inclinare de 31 de grade este exceptionala. Unghiul de atac este de 25 de grade datorita consolei scurte din fata. Unghiul de iesire, stabilit de ampatament, este de 17,5 grade. Garda la sol are valoarea impresionanta de 20 cm (7,87 inch), autovehiculul putand trece printr-un vad de apa de maximum 50 cm adancime (19,69 inch).
Audi drive select - pentru mai multa placere de a conduce
Pachetul de tehnologii de ultima generatie fac si mai fascinanta experienta conducerii unui Audi Q5. Sistemul de control optional Audi Drive Select ghideaza diversele componente tehnologice si este disponibil in mai multe variante actualizate. Prin simpla apasare a unui buton, soferul hotaraste daca sistemul va lucra in mod confortabil, echilibrat sau sportiv. Sistemul de operare MMI ofera un al patrulea mod, care poate fi programat individual.
Sistemul Audi Drive Select este prevazut cu doua componente inovative. Una dintre acestea este sistemul electronic de control al amortizoarelor, celalalt este Audi Dynamic Steering. Prevazut cu un mecanism de suprapunere, acesta variaza in mod continuu raportul de directie si sistemul de asistare a directiei in functie de viteza de rulare - ceea ce inseamna ca efortul va fi mai redus la parcare si mai ferm, cu sensibilitate redusa, la viteze ridicate. In limitele de manevrare, directia dinamica stabilizeaza modelul Audi Q5, impreuna cu sistemul ESP, prin interventii instantanee.
Noul SUV performant de la Audi iese din productie cu o gama larga de echipamente standard, inclusiv un sistem audio cu opt difuzoare. Un sistem modular contemporan de componente este disponibil pentru optiuni multimedia - varianta cea mai actualizata este prevazuta cu un telefon cu Bluetooth, un sistem DVD, un tuner TV, un sistem inteligent cu comanda vocala, o interfata iPod si un sistem audio de ultima generatie, fabricat de specialistii danezi Bang & Olufsen. Sistemul de navigatie excelent este prevazut cu un monitor cu rezolutie inalta pentru afisarea hartilor noi, tridimensionale. Hard disk-ul din care sistemul citeste informatii poate memora, de asemenea, fisiere audio in format MP3.
Sistemele de asistare: direct din clasa de lux
La cerere, Audi Q5 poate fi dotat cu o gama larga de sisteme integrate, de inalta tehnologie, luate direct din clasa de varf, pentru o experienta de conducere relaxata, la superlativ. Acestea includ sistemul Audi de asistare la parcare cu camera video pentru marsarier, Audi Lane Assist (sistemul de avertizare privind parasirea benzii) si Audi Side Assist, care avertizeaza soferul in cazul in care exista pericole la schimbarea benzii. Sistemul Adaptive cruise control mentine o distanta constanta intre SUV-ul performant si autovehiculul din fata.
Dotarile suplimentare de tehnologie avansata ale modelului Audi Q5 includ sistemul Advanced Key pentru accesarea autovehiculului fara cheie, sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri, trapa mare panoramica din sticla cu functie suplimentara de inclinare, sistemul de climatizare trizonal, jaluzele pentru geamurile laterale din spate, sistemul dinamic de iluminare la viraje, cunoscut sub numele de Audi Adaptive Light, hayonul electric si carligul de remorcare rotativ. Sistemul de asistare a farurilor comuta automat intre faza lunga si cea scurta. La cerere, scaunele din fata pot fi reglate, incalzite si ventilate electric - Audi ofera si in acest caz dotarile suplimentare din clasa de lux in noul SUV performant.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro