Noi sisteme de securitate pentru mașină din 2022

mai 7, 2022

Uniunea Europeană a aprobat un regulament care include 10 sisteme de securitate pe care toate mașinile noi vor trebui să le aibă instalate începând din 2022.

Alertă de somnolență și oboseală a șoferului. Din ce în ce mai multe mașini includ această tehnologie ca parte a echipamentului lor standard. Sistemul este format dintr-o serie de senzori care colectează date despre activitatea corporală a șoferului (dacă se mișcă mult pe scaun, dacă clipește) pentru a detecta semnale care avertizează că trebuie să se oprească pentru a se odihni. Astfel, sistemul lansează o alertă pentru a-l invita pe șofer să ia o pauză.

Studii recente avertizează că 55% dintre șoferi continuă să conducă chiar dacă se simt obosiți și 6 din 10 recunosc că au suferit microsomnuri la volan, adică perioade între două și trei secunde în care au adormit la propriu.

Tehnologii împotriva distragerilor. Printre sistemele de securitate pe care toate mașinile noi vor trebui să le aibă din 2022 se numără și o alertă sonoră care nu va înceta să sune (cum ar fi cea care avertizează că ați uitat să vă puneți centura de siguranță) până când șoferul nu renunță la utilizarea mobilul. Motivul: distragerile sunt una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere.

Cutia neagră. Da, ca cea de pe avioane. UE a aprobat că în următorii ani va fi obligatoriu ca mașinile să monteze o cutie neagră, care să permită înregistrarea a ceea ce se întâmplă în vehicul chiar înainte de accident.

Avertizare de părăsire a benzii. Sistemul trimite un semnal acustic și vizual atunci când mașina își pierde traiectoria și intră pe banda opusă. Dacă la semnalul de avertizare nu există niciun răspuns din partea șoferului, sistemul preia controlul vehiculului și corectează direcția.

Frânare de urgență. La fel ca și cea anterioară, această tehnologie poate fi un simplu avertisment sonor și vizual care avertizează șoferul de prezența unui obstacol (un pieton, spre exemplu) pentru reducerea vitezei sau un sistem activ de siguranță care trimite o comandă la frâne. Nu evită întotdeauna impactul, dar reduce consecințele.

Asistență la parcare. Acest sistem este deja foarte popular. Pot fi camere sau senzori de parcare, care avertizează asupra prezenței unui obstacol (o altă mașină, un pieton, o bordură) atunci când șoferul face manevre pentru parcare.

Alertă de centură pentru locurile din spate. Bip-ul care amintește că șoferul sau pasagerul nu și-au pus centura de siguranță se va extinde până la locurile din spate. Pentru că da, deși poate părea incredibil, există oameni care încă se deplasează cu mașina fără centură de siguranță.

Asistentul de viteză. Asistentul de viteză pe care îl vor avea toate mașinile conform standardului european este o tehnologie care folosește vederea artificială pentru a citi și interpreta indicatoarele rutiere. Cu aceste informații sistemul acționează asupra mecanicii mașinii pentru adaptarea vitezei la limita maximă admisă pe drum. Există versiuni îmbunătățite care, pe lângă reglarea vitezei, obligă mașina să respecte distanța de siguranță față de un vehicul care îl precede.

Semnal de frânare de urgență. Când frânezi brusc din cauza unui blocaj de trafic, aprinzi luminile de avarie? Noul sistem de securitate aprobat de Uniunea Europeană face la fel. Cu alte cuvinte, atunci când are loc o oprire bruscă, luminează intermitent în partea din spate, pentru a avertiza alte vehicule și pentru a evita o coliziune în lanț.

Aparatul etilotest este un dispozitiv care împiedică pornirea mașinii dacă șoferul a băut. Înainte de a porni la drum, șoferul trebuie să sufle într-un aparat asemănător cu cel folosit de agenții rutieri. Dacă rezultatul este sub limita pre-setată, autovehiculul pornește.

 

Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro