Parteneriatul educațional strategic dintre Junior Achievement (JA) România și NN România, încheiat în 2014, a continuat și în anul școlar 2021-2022 prin proiectul internațional Social Innovation Relay (SIR). Aflat la cea de-a opta ediție în România, SIR susține profesori și elevi de liceu din toată țara, inclusiv din mediul rural, să participe la inițiative cu mai multe componente educaționale practice, care pun accentul pe dezvoltarea cunoștințelor și abilităților în domeniul antreprenoriatului și inovării sociale.
Cu sprijinul a 8 consultanți voluntari NN România și al echipei JA România, au fost desfășurate mai multe activități educaționale ca parte a SIR, printre care: sesiuni de mentorat, webinare pe baza unor studii de caz și workshop-ul interactiv Social Innovation Camp.
„Interacțiunea tinerilor cu mentorii le-a dat și mai multă încredere și curaj că pot face o diferență în comunitate prin ideile lor de antreprenoriat și inovare socială. Am descoperit la ei multă energie și creativitate în explorarea unor soluții foarte bine ancorate în realitate și mă bucur să văd că o generație încă foarte tânără are abilitățile să creeze idei inovatoare și să le transpună în planuri pentru un viitor mai bun”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România și unul dintre mentorii voluntari implicați în proiect.
În sesiunile de mentorat organizate în luna aprilie, 17 echipe de elevi, care au dezvoltat planuri de afaceri cu o componentă relevantă de antreprenoriat social și au gândit soluții cu impact pentru categorii dezavantajate, au avut ocazia să primească consultanță, feedback și răspunsuri la întrebări de la voluntarii NN.
Liceenii vor utiliza această experiență de învățare practică pentru a-și îmbunătăți proiectele și a continua munca la pilotul de business social, urmând să treacă printr-un proces de evaluare și selecție pentru a participa, la finalul lunii mai, la finala națională Social Innovation Relay, când vor realiza un pitch în fața juriului, și vor concura pentru un loc la ediția SIR la nivel european.
De asemenea, în cadrul workshop-ului Social Innovation Camp, peste 60 de elevi din 11 licee au acceptat provocarea de a propune și prezenta soluții la problema șomajului care se manifestă în rândul tinerilor cu oportunități limitate din mediul rural, ca urmare a consecințelor generate de pandemia de COVID-19, atât la nivel educațional, cât și la nivelul economiei și al pieței muncii, prin scăderea numărului de locuri disponibile pentru internship-uri și job-uri entry-level la nivelul companiilor și instituțiilor.
Organizați pe echipe și cu sprijin din partea profesorilor coordonatori și mentorilor voluntari NN, elevii au analizat în detaliu această problemă socială, relația cauze-efecte și impactul în comunitățile defavorizate și au propus diferite soluții, cu potențial să reducă pe termen scurt și mediu dificultățile de acces la oportunități educaționale sau de inserție profesională, precum:
Profesorii și elevii au apreciat formatul workshop-ului, lucrul în echipă și folosirea instrumentelor digitale, posibilitarea de a-și exersa creativitatea și abilitățile de prezentare în fața unei audiențe:
JA România se implică și în proiectul Economic Opportunities for All, inițiat în anul 2021 și susținut de NN Group în Grecia, Olanda, Spania și România, prin care se urmărește sprijinirea tinerilor cu resurse sau posibilități limitate în tranziția de la educație la angajare și/sau antreprenoriat, prin facilitarea participării la activități educaționale practice și acces la studii de caz, pentru a face față provocărilor din viața reală, în diferite profesii sau ca antreprenori.
Informații pentru editori
Despre NN România
NN (www.nn.ro) este prima companie internațională de asigurări de viaţă care a intrat pe piaţa din România, în 1997, iar de 14 ani activează și pe segmentul pensiilor private, fiind lider pe piețele de profil. Totodată, activitatea companiei pe plan local include și managementul investițiilor, iar NN s-a extins și pe piața asigurărilor de sănătate și de locuințe. NN are aproape 2.000 de angajați și consultanți financiari pe plan local și sprijină peste 2,2 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României, să protejeze tot ceea ce contează cel mai mult pentru ei.
Prin activitatea sa de business și investițiile în societate, NN îşi propune să genereze schimbări pozitive în viețile oamenilor, sprijinindu-i să creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei și cei dragi lor. NN identifică soluții care răspund problemelor actuale ale societății și contribuie la implementarea acestora ori de câte ori are ocazia împreună cu parteneri din sectorul non-profit. Concret, compania susține inițiative importante care au ca scop crearea de oportunități economice pentru tineri și pentru familii defavorizate, dar şi accesul la educaţie şi servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume.
În România, programele JA de tip „learning by doing" și „project based” sunt urmate anual de peste 240.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org
Comunicat preluat de pe LivePr.ro » NN ROMÂNIA SUSȚINE IMPLICAREA TINERILOR ÎN PROIECTE DE ANTREPRENORIAT SOCIAL
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro