Motorul motocicletei tale poate functiona la parametri optimi, iata cum

octombrie 31, 2020

Motorul este, prin natura functiilor si performantelor pe care le dezvolta, componenta motocletei cu cel mai inalt grad de utilitate. Cu alte cuvinte, rularea si functionarea, in general, a motocicletei nu ar fi posibila.

 

Fiabilitatea motorului este influentata de o sumedenie de factori, iar protejarea acestuia reprezinta una dintre cele mai mari griji ale unui rider.

 

Procesul de etansare a accesoriilor care intra in componenta motorul contribuie la cresterea si conservarea performantelor acestuia. Un set de garnituri motor ar facilita aceasta misiune ingrata pe care tu, riderule, o ai, din moment ce ti-ai asumat cumpararea unei motociclete, de exemplu Kawasaki Z900RS  Cafe ABS ’19.

Iata, asadar,  ce trebuie sa faci pentru ca motorul motocicletei tale sa functioneze la parametrii optimi:


  1. Ai grija de motocicleta ta!


Cu siguranta iti doresti ca motocicleta cu care mergi in fiecare zi sau in weekend sa arate cat mai bine si sa functioneze in parametri pentru cat mai mult timp. Motocicleta ta trebuie spalata, curatata si ingrijita pentru a te putea bucura de ea cat mai mult timp.

 

Asigura-te ca iti cureti motocicleta in mod regulat pentru a proteja suprafetele si verifica daca exista deteriorari, uzura sau scurgeri de ulei, ori lichid de frana.

 

Evita produsele de curatare care nu sunt proiectate special pentru suprafetele motocicletei sau ale masinilor. Acestea pot contine detergenti sau solventi chimici duri care ar putea deteriora metalul, vopseaua si plasticul motocicletei.

 

Daca motorul este cald inca, după utilizare, ai rabdare pana cand motorul si sistemul de evacuare se racesc.

 

Nu apela la spray-uri de inalta presiune (cum ar fi cele pe care le gasesti la spalatoriile auto). Apa de inalta presiune (sau aerul) poate deteriora anumite parti ale  motocicletei.

 


  1. Spalarea motocicletei


Clateste motocicleta cu apa rece pentru a indeparta murdaria. Curat-o cu un burete sau o carpa moale si nu stropo cu apa spre evacuare si piesele electrice, cum ar fi setul de garnituri motor.

 

Curata partile din plastic folosind o carpa sau un burete umezit cu o solutie de detergent usor si apa.

 

Ai grija sa pastrezi lichidul de frana sau solventii chimici departe de suprafete, acestea vor deteriora plasticul si zonele vopsite. Interiorul farului poate fi aburit după ce ai terminat de spalat. Porneste farul pe faza lungă si vei vedea cum condensul din interiorul farului dispare treptat. Nu uita sa pornesti motorul, tinand farul aprins.

 

Dupa curatare, clateste motocicleta cu multa apa curata pentru ca reziduurile puternice de detergent pot coroda piese din aliaj.

 

Uscuca bine motocicleta, porneste motorul si lasa-l sa functioneze timp de cateva minute (este o ocazie buna de a-ti admira munca).


  1. Verifica periodic piesele moto


Testeaza constant franele inainte de a merge. Este posibil sa fie nevoie sa le pompezi mai multe ori pentru a restabili performantele normale de franare.

Unge lantul imediat dupa terminarea spalarii si uscarii motocicletei. S-ar putea sa constati ca franarea este mai putin sensibilă imediat dupa spalare. Acesta este motivul pentru care este o idee buna sa pastrezi o distanta mai mare de oprire pentru a reduce sansele unui accident.

 


Nu te panica daca ti se opreste motocicleta in mers!


Sub nicio forma nu trebuie sa te panichezi daca ti se opreste motocleta in mers. Acest lucru este unul firesc care apare in conditiile unei slabe etanseitati din parte setului de garnituri motor, a supraincalzirii motorului sau in cazul in care lichidul de motor iti da batai de cap.

 

Problemele electrice sunt si ele destul de des intalnite si pot cauza oprirea motorului in mers.

Bineinteles, un martor se va aprinde in bord si iti va anunta eroarea, dar va trebui sa te duci de indata la cel mai apropiat service moto.

Convertorul catalitic este responsabil pentru eliminarea gazelor de esapament, insa iti poate aduce si ceva probleme cu oprirea motorului in mers. Atunci cand combustibilul are prea multe impuritati, convertorul nu va face fata si se va bloca, iar asta inseamna ca teava de esapament se poate infunda.

 

In caz de probleme cu garnitura motor, garnitura cilindru dar si cu orice alte piese scuter sau motociclete, inlocuieste-le imediat cu unele noi!

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro