Avand in vedere reportajul postului B1TV intitulat “Statul face afaceri pe spatele bolnavilor: Compania Unifarm intentioneaza sa vanda medicamente oncologice pe piata externa”, prezentat in emisiunile de stiri ale acestui post din data de 20.03.2013, Compania Nationala “Unifarm” S.A., prin reprezentantul sau legal – Adrian Ionel, in calitate de Director General, se delimiteaza total de afirmatiile si presupunerile nefondate, neavand suport in realitate, scoase din context si interpretate vadit defaimator in cadrul acestui material, respective:
- “statul intentioneaza sa dezvolte afaceri cu medicamentele oncologice”;
- “Unifarm este suspectat …..ca ar incerca sa faca export paralel cu o parte din medicamentele destinate bolnavilor de cancer”;
- “…relatiilor stranse care ar exista intre secretarul general al Ministerului Sanatatii, George Diga, si noul director al Unifarm, Adrian Ionel..”
- “…doar o parte dintre aceste citostatice ar urma sa ajunga la spitale, iar restul ar urma sa fie vandute pe piata externa prin export paralel…”
- “…aceasta operatiune ar urma sa fie derulata prin intermediul mai multor distribuitori, printre care Medac, un vechi colaborator al companei de stat…”
- “…exportul paralel este pus la cale chiar de secretarul general al institutiei, George Diga si de directorul Unifarm, Adrian Ionel, care ar avea o stransa legatura intre ei, cat si cu distribuitorii de medicamente care opereaza pe piata romaneasca…”
- “…Întrebat despre relatiile de afaceri cu distribuitorii prin care ar urma sa se faca exportul paralel, directorul companiei Unifarm si-a schimbat brusc opinia…”
- “…afacerea ar urma sa fie pusa pe picioare cu banii primiti imprumut de Unifarm din Trezoreria statului cu care ar trebui sa se achizitioneze mai multe medicamente oncologice decat pana acum…”
- “…Modul in care au fost acordat imprumutul ridica insa mari semne de intrebare in privinta legalitatii, in conditiile in care acesta ar putea fi considerat ajutor de stat…”
- “…Potrivit legislatiei europene acest imprumut ar putea intra in conflict cu legislatia europeana si ar putea conduce la declansarea unei proceduri de infrigement impotriva Romaniei…”
II. Fata de cele mentionate, Compania se delimiteaza si face urmatoarele precizari:
- Relatiile comerciale avute cu distribuitorii din Romania si Uniunea Europeana au ca scop achizitionarea de la acestia a medicamentele cu risc de discontinuitate in piata, si nu de vanzare catre acestia a medicamentelor, asa cum se afirma in repoortajul B1TV;
- Compania Nationala “Unifarm” S.A. nu a desfasurat, nu desfasoara si nu va desfasura activitati de export paralel de medicamente cu risc de discontinuitate in piata din Romania; din contra, compania incearca prin actiunile sale specifice unei societati comerciale sa limiteze efectele comertului paralel desfasurat de anumite firme din domeniul privat, ce contribuie ca si consecinta la discontinuitatea unor produse in piata romaneasca si in tratamentul bolnavilor din Romania; acest lucru este cel putin incomod pentru unii dintre acesti distribuitori privati, facand mult mai greu realizabil scopul activitatii lor;
- in alta ordine de idei, Compania raporteaza catre Agentia Nationala a Medicamentului din Romania directiile in care pleaca produsele din aceasta categorie pe care le distribuie, aceasta Agentie fiind prima care s-ar autosesiza in cazul efectuarii de asemenea activitati;
- Relatia intre Directorul General, ca de altfel oricare salariat al companiei, si oricare dintre reprezentantii Ministerului Sanatatii este una strict institutionala, profesionala si normala, in conditiile in care compania are ca actionar unic Ministerul Sanatatii, sub a carui autoritate isi desfasoara activitatea, avand ca scop comun asigurarea pietei de medicamente din Romania si, implicit, a tratamentului bolnavilor; in vederea solutionarii cu promptitudine a diverselor probleme, reprezentantii companiei au intrevederi directe cu reprezentatii Ministerului Sanatatii; de aici si pana la afirmatiile tendentioase si nefondate aparute in materialul repectiv este o diferenta uriasa;
- Compania Nationala “Unifarm” S.A., infiintata prin H.G. 892/1998, este persoana juridica romana care functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, si, pe cale de consecinta, trebuie sa desfasoare o activitate economica pe principia de eficienta si rentabilitate, pentru a se putea finanta;
- Imprumutul acordat Companiei de catre Trezoreria Statului este unul concurential (conform avizului acordat de catre Consiliul Concurentei), acordat cu o dobanda la nivelul pietei bancare, si bazat pe rentabilitate economica a investitiei; ca atare, acesta nu intra in conflict cu legislatia europeana si nu poate conduce la declansarea unei proceduri de infringement impotriva statului roman.
- Directorul General al Companiei Nationale “Unifarm”S.A. a avut si are in continuare, constant si dedicat, o pozitie de rezolvare a problemelor medicamentelor cu risc de discontinuitate; nu desfasoara nici un fel de activitati comerciale in afara functiei de baza din cadrul companiei si nici nu intentioneaza acest lucru in viitor, cat timp si –a asumat misiunea, oiectivele si valorile companiei.
In ultimele luni compania desfasoara cu sprijinul Ministerului Sanatatii eforturi intense de procurare a medicamentelor citostatice cu risc de discontinuitate in piata din Romania, contractand diversi producatori sau reprezentanti ai acestora si desfasurand deja activitati de import si distributie catre reteaua sanitara a mai multor medicamente de acest tip. Aceste discontinuitati si eforturile depuse pentru remedierea lor sunt urmare a hotararilor unor producatori/importatori/distribuitori de a nu mai aproviziona piata din Romania cu aceste produse, pe principii de nerentabilitate, sau ca urmare a activitatilor de export paralel efectuat de catre unele firme private .
Reamintim ca C.N.”Unifarm” S.A. este o societate comerciala pe actiuni, infiintata in baza H.G. 892/1998 si care functioneaza in baza Legii 31/1990 privind societatile comerciale si O.U.G. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice.
Date fiind cele de mai sus, avand in vedere materialul vadit tendentios si caracterul nefondat al afirmatiilor defaimatoare prezentate in articolul respectiv, fragmentarea, scoaterea si deformarea unor informatii din contextul interviului telefonic acordat, precum si faptul ca libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine,precum si tinand cont de faptul ca exercitarea dreptului la libera exprimare comporta indatoriri si responsabilitati, Compania Nationala “Unifarm” S.A. isi rezerva dreptul legal de a apela la organele competente pentru solutionarea situatiei respective.
Ne vom intemeia solicitarea avand in vedere prevederile art. 10 alin. (3) lit. e), art. 17 alin. (1) lit. d) si ale art. 41 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 si ale Deciziei nr.114 din 14 octombrie 2002 privind dreptul la replica si rectificare emisa de Consiliul National al Audiovizualului, publicata in in M.Of. nr. 773/24 oct. 2002, precum si in conditiile art. 30 din Constitutia Romaniei.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro