Metroul din Drumul Taberei va fi deschis marți traficului de călători

Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, va fi inaugurată marți, de la ora 12, după opt ani de la începerea lucrărilor.

Magistrala are zece stații și se întinde pe o distanță de 6,87 de kilometri. Termenul inițial pentru finalizarea lucrărilor a fost 2015-2016, dar lucrările au suferit numeroase întârzieri.

Lucrările au fost licitate în 2008, contractele pentru construcția liniei de metrou au fost semnate în 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Totuși, construcția s-a lovit de mai multe probleme: avize, finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

M5 este prima magistrală de metrou din București construită de la zero după 1989 și este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură finalizate în ultimii ani.

Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată integral din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului aprobat prin HG nr. 374/2019 este de aproape 3,224 miliarde de lei.

„După ani de aşteptare, sunt bucuros să anunţ public că mâine, începând cu ora 12:00, magistrala de metrou M5 va fi dată în funcţiune. Ca să ajungem în această etapă nu a fost deloc uşor. A fost nevoie să depăşim, împreună cu colegii de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi implicit cu cei de Metrorex SA, o serie de bariere, începând de la cele birocratice, la cele administrative. Astfel, astăzi, putem spune că povestea lucrărilor de la magistrala M5 s-a încheiat. Le mulţumesc tuturor celor care au contribuit la bucuria pe care o împărtăşim alături de toţi bucureştenii, şi nu numai!", a scris ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe Facebook.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

 

 

Sursa: europalibera.org