Dedicat practicării unei guvernări deschise in care nevoile cetățenilor să fie in centrul deciziei Cabinetului, una dintre metodele prin care, in 2016, Guvernul a păstrat legătura cu cetățenii a fost prin intermediul petițiilor depuse pe adresa Prim-Ministrului, concomitent cu organizarea, de către Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) a unor audiențe săptămanale cu oricare cetățean interesat. Fiind un important vehicul de comunicare și aflare a problemelor cetățenilor, Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) a urmărit periodic, in 2016, problematica ridicată prin petiții, in anexă dand publicității o sinteză privind: Profilul Petiționarului care se adresează Prim-Ministrului și Guvernului Romaniei. Prezenta analiză, realizată impreună cu Secretariatul General al Guvernului, cel in subordinea căruia se află Direcția de specialitate, a avut ca scop nu numai o bună cunoaștere a petentului ci și identificarea principalelor teme de interes pentru cetățeni respectiv a modalităților prin care aceștia se adresează administrației (e-mail, poștă etc.). De la preluarea mandatului, la Secretariatul General al Guvernului s-au primit, in total, 20.777 de petiții adresate Prim-Ministrului și Guvernului Romaniei, cu o medie de 1.731 de petiții/lună in timpul actualei guvernări. Distribuția pe ultimii 4 ani arată, in medie, o creștere cu cel puțin 20% a numărului de petiții adresate Guvernului Romaniei in perioada ianuarie-octombrie 2016 față de anii 2013 sau 2014. Teme precum reformarea sistemului medical, ocuparea forței de muncă și starea sistemului de invățămant s-au aflat, in perioada analizată, in centrul atenției cetățeanului, conform materialului MCPDC. Numărului petițiilor transmise prin e-mail a crescut. Astfel, in urma lansării, de către Guvernul Cioloș, a adresei de corespondență [email protected] la data de 4 decembrie 2015, procentul petițiilor transmise prin poșta electronică a crescut la 60%, față de 44% in 2015 (in calcul nu a fost luată luna decembrie), 35% in 2014 sau 40% in anul 2013. Răspunzand așteptărilor cetățenilor care trimit petiții, MCPDC a luat inițiativa ca, impreună cu experții GovITHub, să dezvolte aplicația - pilot: Urmărește petiția. Aplicația va putea aloca și comunica automat cetățenilor, pe adresele de e-mail ale acestora, numere de inregistrare pentru fiecare petiție transmisă, explicand termenele maximale de soluționare/formulare răspuns, inclusiv data la care petiția a fost direcționată (cum se intamplă frecvent) de la Cancelaria Prim-Ministrului/Secretariatul General al Guvernului la ministere sau agenții. In următorii ani, sistemul, aplicat ca și test la CPM/SGG in 2016, va putea fi replicat și in ministere. Mai multe informații cu privire la analiza realizată in premieră de MCPDC, puteți găsi aici: https://goo.gl/AIIUkn. Prezenta inițiativă reprezintă un răspuns guvernamental față de respectul ce trebuie acordat cetățenilor fiind, in același timp, un demers de eficientizare a activității de urmărire/soluționare a petițiilor adresate Prim-Ministrului, Guvernului in general/instituțiilor din Aparatul de lucru al Guvernului. Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați Maria Smarandache, Consilier de Presă MCPDC la mobil 0733 309 633/ 0799 010 219 sau e-mail [email protected]
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro