Mazda expune in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris conceptul Kiyora

octombrie 3, 2008

Mazda dezvaluie astazi in premiera mondiala modelul concept Kiyora, in cadrul editiei 2008 a Salonului Auto de la Paris. Autovehiculul este conceput special pentru oras si indica directia pe care Mazda ar putea sa o urmeze in ceea ce priveste un viitor nou model de clasa mica. Alaturi de acesta, Mazda va mai expune in premiera europeana versiunea facelift a celui mai vandut roadster din toate timpurile - MX-5, modelul Mazda2 echipat cu un motor turbo diesel de 1,6l, precum si noul propulsor diesel de 2,2l.

Tema de design pentru Kiyora (cuvant care in limba japoneza inseamna "curat si pur") a fost apa si a reunit concepte precum curatenie, sanatate si siguranta. Vehiculul are aspectul unei picaturi de apa, iar caracterul aerodinamic este amplificat de formele fluide ale liniei de design Nagare. Proprietatile aerodinamice ale modelului sunt ilustrate printr-un coeficient de rezistenta la inaintare foarte scazut, cu 10% mai mic decat al actualei Mazda2. Kiyora este in acelasi timp un autovehicul sportiv, aspect evidentiat de jantele de 18 inci. Conceptul beneficiaza de tehnologie de ultima generatie, panoul transparent care compune plafonul integrand celule care capteaza energia solara si o distribuie pentru functionarea instrumentelor de bord. Portierele si geamurile laterale reprezinta un element unitar si sunt realizate din mai multe straturi suprapuse de plastic transparent. Astfel, atunci cand se priveste din exterior spre interiorul masinii apare o senzatie similara aceleia cand se priveste prin apa.

Interiorul vehiculului respecta acelasi concept al "apei". Bordul "inconjoara" practic soferul si pasagerul din fata, oferind o senzatie de miscare a elementelor constitutive. Afisajul digital de pe bord este de tip touch-screen, iar la atingere creeaza aceeasi senzatie ca in momentul atingerii unei suprafete de apa cu degetul. Habitaclul integreaza si elemente ecologice, Kiyora fiind prevazut cu un filtru de carbon ce poate asigura detoxifierea aerului care patrunde in interior.
Conceptul Kiyora se bazeaza pe o platforma complet noua dar si pe un nou tren de rulare. Acesta este echipat cu un motor de noua generatie de 1,3l DISI (injectie directa cu aprindere prin scanteie) si cu o cutie de viteze automata cu sase rapoarte. Cele doua elemente tehnice, impreuna cu structura usoara a vehiculului si cu performantele aerodinamice ridicate, permit rezultate excelente in ceea ce priveste consumul de combustibil si emisiile de CO2. Kiyora ar putea genera emisii de pana la 90 g/km. Eficienta motorului este asigurata si de Sistemul Smart Idle Stop (SISS), capabil sa opreasca si sa porneasca automat motorul in functie de situatia din trafic in care se afla masina.

Celelalte modele expuse in premiera europeana de Mazda la Paris aduc la randul lor noutati majore. MX-5 beneficiaza atat de schimbari de design, cat si la nivel tehnic, fiind mai silentios la interior (nivelul zgomotului la interior in momentul in care plafonul este fixat a scazut cu 2,1 dB) si afisand performante dinamice mai ridicate. Motorul de 2l are acum o plaja de turatii mai larga cu 500 de rotatii pe minut, iar transmisia a fost si ea imbunatatita.

Noul motor turbo diesel de 2,2l va oferi trei nivele de putere, 125 CP si 310 Nm, 163 CP si 360 Nm si 185 Cp si 400 Nm. Aceste variante de motorizare vor putea livra si un consum redus de combustibil, variind in regim mixt de la 5,5l la 5,7l/100 km. Propulsorul va fi secondat de o alta premiera - motorul de 1,6l turbo diesel care va echipa modelul de clasa B oferit de Mazda. Acesta produce 90 CP si un cuplu de 205 Nm, reusind in acelasi timp un consum mixt de 4,2l/100 km si emisii de CO2 de 112g/km.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro