Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) a incheiat procedura de achizitie a serviciilor de consultanta in managementul proiectului, dezvoltare de software, formare profesionala, informare si publicitate pentru proiectul Portalul IMM-urilor din Romania. Licitatia a fost castigata de asocierea formata din Ascenta IT Services SRL- parte a companiei norvegiene Computas AS - Power Net Consulting si Evolva Trend Consultant, valoarea contractata fiind de 3.379.611,92 lei fara TVA.
Consultantul va asigura expertiza tehnica si managementul de proiect necesar implementarii cu succes a proiectului “Portalul IMM-urilor din Romania – Dezvoltarea interoperabilitatii bazelor de date destinate IMM-urilor”, obiectivul final al proiectului fiind realizarea unui sistem care sa puna la dispozitia mediului de afaceri o infrastructura care sa permita interoperabilitatea intre membrii participanti, precum si accesul securizat la aceasta infrastructura. Printre activitatile specifice se numara: planificarea, analiza si dezvoltarea solutiei tehnice a portalului, livrarea componentelor hardware necesare sistemului, testarea functionala si integrata a sistemului, popularea cu date a bazelor de date ale sistemului, servicii de dezvoltare de continut electronic, instruirea utilizatorilor, suport Go-Live, precum si monitorizarea, controlul, informarea si publicitatea proiectului.
Proiectul isi propune sa ofere intreprinderilor mici si mijlocii din Romania o infrastructura puternica si sigura prin care acestea sa coopereze. De asemenea, va contribui la diminuarea cheltuielilor generate de activitatile de colaborare cu alte IMM-uri. Platforma va oferi si posibilitatea de a efectua formalitati administrative si de a interactiona cu administratia publica.
Prin acest proiect se va realiza o infrastructura pentru interoperabilitatea intre intreprinderile mici si mijlocii, care va aduce acestora o serie de beneficii, precum:
1. Noile servicii electronice vor deveni disponibile tuturor utilizatorilor, deoarece va exista infrastructura corespunzatoare, rularea va fi centralizata, iar integrarea va urmari standarde europene
2. Fiecare utilizator va avea o identitate unica fata de toate serviciile, datorita autentificarii securizate
3. Costurile pentru IMM-uri si Administratia Centrala vor fi reduse datorita:
a. infrastructurii comune
b. scaderii timpilor de procesare
c. eliminarii redundantei
d. garantarii calitatii si securitatii serviciilor oferite
Sistemul va asigura accesul cetatenilor si agentilor economici la doua tipuri de informatii:
1. publica – date generale despre materiale si acte normative de interes public, despre orar, functionare, competentele comisiilor din structurile administratiilor publice
2. privata – aplicatia dedicata ii ofera posibilitatea crearii unei legaturi directe si securizate cu administratia publica, in care datele de acces personale folosite sau solicitate sunt protejate;
Cetatenii si agentii economici vor putea obtine informatiile necesare fara a se mai deplasa la sediul institutiilor publice si fara a mai consuma din timpul alocat altor activitati. Totodata, pentru utilizatorii sistemului se vor pune la dispozitie un numar de 30 de aplicatii prin care utilizatorii sistemului pot interactiona cu institutiile publice. Portalul IMM-urilor va fi disponibil publicului larg in luna septembrie 2013.
În faza initiala de analiza a specificatiilor tehnice demarata de Consultant se vor stabili o lista de functionalitati ale Portalului IMM-urilor pentru un utilizator obisnuit, precum si serviciile disponibile pentru IMM-uri prin intermediul portalului. Informarea publicului larg privind demararea proiectului se va realiza prin organizarea conferintei de lansare a proiectului in prima luna de derulare a contractului.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro