Jocurile “Role-playing” cu un element de internet sunt cu atat de mult mai captivante decat jocurile electronice incat au schimbat viata fanilor, taindu-le din orele de somn si crescand numarul de ore pe care acestia il petrec jucandu-se, arata un nou studiu, conform http://news.yahoo.com.
Numite “massively multiplayer online role-playing games” sau MMORGP, acestea au devenit un fenomen imens in lumea jocurilor din ultimii cinci ani. Cel mai mare, “World od Warcraft”, are mai mult de 9 milioane de jucatori.
Joshua Smyth, profesor de psihologie la Syracuse University , a spus ca unul dintre motivele majore este identificarea puternica cu personajul.
Smyth a divizat cei 100 de voluntari in 4 grupuri. Primul grup a fost invitat sa joace un joc in realitate, al doilea grup a jucat jocul de aventura "Gauntlet: Dark Legacy" pe o consola Sony, al treilea a jucat jocul “Diablo II” pe computere si numai al patrulea grup au jucat MMORPG "Dark Age of Camelot", de asemenea pe computer dar cu interactiune online.
Dupa o luna, jucatorii MMORPG jucau in medie 14.4 ore/zi, mai mult decat dublu in comparatie cu jucatorii de “Diablo II”.
Jucatorii "Dark Age of Camelot," au inregistrat totodata si o inrautatire a sanatatii si a calitatii si duratei somnului. Pe de alta parte, acestia declarau ca s-au distrat cel mai bine si ca si-au facut noi prieteni, probabil online.
Studiul a fost publicat in octombrie in revista Cyberpsychology & Behavior.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro