Jante ALIAJ vs Jante TABLA - Avantaje si dezavantaje!

Jante ALIAJ vs Jante TABLA - Avantaje si dezavantaje! Uitandu-ne la masinile din jurul nostru, putem observa faptul ca toate au rotile formate din anvelope si jante. Daca in cazul anvelopelor, acestea sunt in mare parte asemanatoare, fiind realizate din aproximativ aceeasi compozitie de cauciuc, nu putem spune acelasi lucru despre jante, care sunt impartite in doua mari categorii: de tabla si din aliaj. Care sa fie oare cea mai buna varianta?

Jante ALIAJ vs Jante TABLA - Avantaje si dezavantaje!

Uitandu-ne la masinile din jurul nostru, putem observa faptul ca toate au rotile formate din anvelope si jante. Daca in cazul anvelopelor, acestea sunt in mare parte asemanatoare, fiind realizate din aproximativ aceeasi compozitie de cauciuc, nu putem spune acelasi lucru despre jante, care sunt impartite in doua mari categorii: de tabla si din aliaj. Care sa fie oare cea mai buna varianta?

Pentru a scapa de stresul alegerii celei mai bune variante de jante dar si pentru a face alegerea cea mai potrivita poti incerca sa-ti cumperi jante aliaj sau jante tabla de la Vadrexim, au super preturi si vei primi aici toate informatiile de care ai nevoie pentru a face alegerea cea mai potrivita.

Jantele de tabla - AVANTAJE

Pretul scazut in comparatie cu cel al unor jante din aliaj este principalul avantaj al jantelor din tabla de otel. Marea majoritate a automobilelor noi vin din fabrica dotate cu asemenea roti, dar si o mare parte din vehiculele normale, obisnuite, au 'table' montate. Mai mult, datorita pretului scazut, un sofer isi poate achizitiona cu usurinta si un un al doilea set dedicat pneurilor de iarna.

Marea majoritate a soferilor au impresia ca jantele de aliaj sunt mai grele decat cele de tabla, lucru total gresit. Printr-o comparatie a unei jante de aliaj cu una de tabla, de aceleasi dimensiuni, putem observa faptul ca cea din tabla de otel este mai grea, nu cu mult, dar destul incat setul intreg sa adune vreo 2-3 kilograme in plus fata de niste jante din aliaj usor. In situatia prezentata nu putem vorbi despre jantele speciale care au un pret ridicat, ele fiind realizate din aliaje foarte u soare (Ultralegerra, Superlegerra) ci ne referim in mod direct la jantele obisnuite din aluminiu.

Un mare avantaj al jantelor de tabla, destul de imoprtant se refera la rezistenta acestora. Acest lucru este datorat faptului ca otelul nu se zgarie in profunzime ca aluminiul in care raman santuri adanci cand atingem o bordura in cazul unei parcari laterale. Mai mult, jantele fabricate din otel se stramba mai greu in cazul unei lovituri la viteze mari a unei denivelari sau a unei gropi.

Ultimul avantaj al jantelor de tabla este ca acestea pot fi indreptate usor. Jantele din tabla de otel rezista mai bine la indreptare si nu se fisureaza, ca aluminiul. Mai pe scurt jantele din otel se pot indrepta si la rece, prin presiune fizica, fara ca materialul sa se deformeze sau sa se fisureze.

Jantele de tabla - DEZAVANTAJE

Principalul dezavantaj al jantelor de tabla este aspectul. Jantele de tabla nu sunt in general frumoase si senzationale din punct de vedere estetic, motiv pentru care masinile mai scumpe nu vor fi niciodata dotate cu asa ceva. Din acelasi motiv, jantele negre de tabla sunt acoperite in foarte multe situatii cu niste capace de plastic, tocmai din cauza dorintei de a fi estetic compatibile cu autoturismul.

Faptul ca jantele din tabla de otel ruginesc, constituie un mare dezavantaj, proces chimic care va aparea cu siguranta in timp. Acest lucru va strica si mai mult aspectul jantelor, fapt care va aduce in nevoia soferilor dorinta de a reconditiona sau de a revopsi jantele din tabla.

Un minus de mentionat in cazul folosirii jantelor de tabla este ca acestea se pot dezechilibra mai usor in timp, deoarece plumbii de echilibrare se fixeaza de buza rotii, nu ca in cazul jantelor de aliaj cand sunt lipiti pe interior.

Jantele de aliaj - AVANTAJE

Avantajul principal al jantelor de aliaj este ca acestea arata bine si ca pot fi gasite in mii de designuri, dimensiuni respectiv nuante diferite.

Pentru ca producatorii ofera spre vanzare o gama larga de jante din aliaj, dar si pentru ca aspectul se poate diferentia prin numarul de spite, prin adancimea acestora in raport cu caroseria masinii, prin echiparea cu buze de protectie sau chiar cu diferite culori, masinile mai speciale sunt dotate cu jante din aliaj inca din fabrica.

De retinut este faptul ca jantele din aliaj nu vor rugini niciodata. Aluminiul sau magneziul, materialele de baza din care sunt construite jantele din aliaj, nu vor influenta in niciun fel proprietatile aliajului in cazul schimbarilor de temperatura sau expunerii la umiditate asa cum face otelul, motiv pentru care nu trebuie sa-ti faci griji ca ruginesc si ca ii vor da masinii tale un aspect urat.

Rotile care sunt compuse din jante din aliaj beneficiaza de un mare avantaj: sunt mai usor de echilibrat si isi pastreaza echilibrarea pentru mai mult timp. Adresati-va unui service de roti specializat; cei de acolo vor sti cum sa-ti monteze plumbii de echilibrare si anume in interior, dupa ce in prealabil au procedat la spalarea si curatarea jantei pentru un plus de aderenta al plumbilor. Acestia vor fi lipiti intr-un loc in care nicio sina de tramvai, bordurile sau piatele nu ai cum sa ajunga ca sa-ti miste plumbii de pe loc.

Un ultim avantaj foarte important, dar care nu este primordial in alegerea unui set de jante din aliaj se refera la transferul termic, mai exact la racirea franelor. In urma unei coborari abrupte, in urma folosirii franelor puteti observa acest lucru : daca atingeti janta, aceasta va fi foarte calda, dat fiind faptul ca etrierele transmit caldura la butuc respectiv la janta. Acestea sunt situatiile cand poti constientiza faptul ca jantele din aliaj ajuta la racirea mult mai rapida a intreg ansablului rotii, dat fiind faptul ca aluminiul este un mai bun conducator termic decat otelul.

Jantele de aliaj – DEZAVANTAJE

Pretul mare este catalogat ca un principal dezavantaj in alegerea unui set din jante din aliaj. Chiar si in momentul in care doresti sa achizitionezi o masina noua, jantele de aliaj sunt oferite in dotarea masinii dar contra-cost. Chiar si in cazul masinilor second-hand, daca acestea sunt dotate cu jante din aliaj, vanzatorul se va asigura ca scoate in evidenta acest aspect. Toate acestea pentru ca prin comparatie, pretul unui set din jante de aliaj este chiar si de doua ori mai mare decat in cazul unor jante din tabla.

Jantele de aliaj sunt foarte predispuse la zgarieturi. In cazul in care nu beneficiaza de anvelope cu protectie, jantele de aliaj vor avea de suferit cu siguranta. Si toate acele julituri vor fi vizibile si nu vor disparea, fiind destul de greu de reparat.

O situatie foarte neplacuta apare in momentul in care jantele de aliaj au stat foarte mult timp montate pe masina, lucru care poate duce la blocarea acestora pe butucul masinii, asta pentru ca cele doua metale diferite si anume otel si aluminiu, vor oxida si se vor suda.

O alta problema care apare deseori la jantele din aliaj calitativ mai slabe face referire la exfolierea acestora. Stratul de lac incepe sa aiba zgarieturi, mici defecte care in timp face ca materialul de dedesubt sa oxideze si mai apoi stratul de lac protector sa se desprinda, lucru care duce direct la sablare respectiv revopsire.

Probleme de tipul fisurilor, crapaturilor sau indoiturilor sunt mult mai intalnite la jantele din aliaj fata de cele din tabla. In cazul socurilor puternice, spre deosebire de jantele de tabla unde apar indoituri, la cele din aliaj va aparea fenomenul de spargere.

Ultimul dezavantaj despre care putem vorbi in cazul jantelor din aliaj este ca acestea se indreapta extrem de greu. Chiar daca indoitura este mai mica sau mai mare, operatiunea de indreptare se poate face exclusiv la cald, dupa ce in prealabil materialul a fost incalzit direct la flacara, situatie in care exista riscul ca la o presiune mai mare, aliajul sa sufere crapaturi.

Chiar daca stiai destule din cele mai sus mentionate, reamintirea acestor informatii nu strica, cu siguranta, cel putin pentru cei care sunt mai noi intr-ale condusului. Marea majoritate a soferilor din Romania prefera jantele din aliaj pentru ca din punct de vedere estetic arata mult mai bine, acesta fiind cam singurul criteriu de selectie.

Pe de alta parte jantele din tabla au mult mai multe avantaje, pentru soferii de trasee mai lungi, in situatiile in care intalnim carosabil accidentat, dar pentru simplul fapt ca nu arata foarte bine, mai toti viseaza la jante din aliaj. Poti afla mai multe informatii despre jante de aici.

 

 

Sursa foto: Vadrexim

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro

 

 

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro