Pot noile planuri-cadru să rezolve problema analfabetismului funcțional în România? Liviu Drăghici, fost corporatist, în prezent profesor de contabilitate, crede că nu. Cadrul didactic, considerat unul dintre promotorii învățământului modern și premiat cu distincția MERITO, explică și de ce:
„Nu se pleacă de la finalități. Din punctul meu de vedere, construcția ar trebui să plece un pic de sus în jos, de la ceea ce ne dorim și abia apoi să vedem ce ne trebuie ca să ajungem acolo. Or, noi ne uităm la ce ne trebuie și vedem noi unde om ajunge. Asta o dată. Și a doua, dacă noi, la firul ierbii, dacă noi, cei de la catedră, nu credem în această schimbare de orice fel o fi ea, schimbarea nu are cum să se producă. Da, poți să impui de la centru - că o fi minister, că o fi inspectorat, că-o fi direcțiune - niște chestii, dar dacă profesorul la clasă nu le face (...), dacă eu predau tot ce știu de acum 40 de ani, poate să fie planul-cadru perfect, că dacă implementarea nu e ce trebuie, rezultatele nu vor fi cele pe care le așteptăm”, afirmă Liviu Drăghici în interviul acordat AGERPRES.
(Autor / Redactor: Daciana Ilie; Imagine: Cătălin Soci; Editor video: Andrei Cârlan)
Sursa Youtube
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro