În prag de alegeri locale, Guvernul demarează lucrările pe Autostrada de Centură București

Premierul Ludovic Orban a fost prezent marți, alături de ministrul Transporturilor Lucian Bode, la la deschiderea oficială a lucrărilor pentru Autostrada de Centură București (A0).

Problema traficului supraaglomerat din București, una din temele care va ține afișul și actualelor alegeri locale, a fost adusă în discuție și de premierul Orban.

„Astăzi încep lucrările de construcție pe primul tronson de autostradă de centură a Bucureștiului din cele 7 tronsoane de centură care urmează a fi construite. Bucureștiul are nevoie de autostradă de centură nu de astăzi, nu de ieri, de cel puțin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe centura Bucureștiului este extrem de aglomerat de peste 20.000 de mijloace de transport, zilnic. Necesitatea unei autostrăzi deja se impune de la un trafic de peste 16.000", a afirmat Ludovic Orban.

El a arătat că finalizarea în regim de autostradă a unei centuri a Bucureștiului va duce și la o scădere a nivelului de trafic din oraș.

„Aceasta autostradă de centură este vitală pentru București. Tranzitarea Bucureștiului se face fie pe actuala centură a Bucureștiului, fie prin București. Traficul de tranzit prin București este de până la 20%, foarte multe mijloace preferă să intre prin București neavând autostradă de centură", a completat Ludovic Orban.

Premierul a arătat că dacă se rezolvă problema contestațiile, lucrările ar putea să fie începute și pe restul tronsoanelor până la finalul anului.

„Dacă ne mai lasă unii cu contestațiile, care pur și simplu nu fac altceva decât să boicoteze gratuit ritmul de construcție a infrastructurii de transport, vom semna până la sfârșitul anului toate contractele de proiectare și execuție pe cele patru tronsoane de nord. De asemenea, am încredere că vor începe lucrările de construcție până la sfârșitul anului pe toate cele trei tronsoane din zona de sud, atât pe tronsonul I, pe tronsonul II încep astăzi, cât și pe tronsonul III, unde așteptăm compania care a câștigat să finalizeze proiectul tehnic și să îndeplinim toate condițiile pentru a putea da ordinul de începere a lucrărilor de construcție”, a adăugat Ludovic Orban.

În valoare de aproximativ 580 de milioane de euro, întregul proiect al A0 Sud va permite descongestionarea circulației în zona de sud a Bucureștiului și va asigura traficul rutier de tranzit pe segmentul românesc al coridorul 4 Pan- European.

În schimb, pentru lotul 3 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord) a început un război al contestațiilor după ce au fost respinse mai multe oferte și au fost declarați câștigători turcii de la Nurol. Astfel, constructori din China, Turcia, Grecia și Italia au depus contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).

Autostrada de Centură Bucureşti (A0) va avea circa 100 de kilometri. Acest proiect face parte din Master Planul General de Transport și va fi finanțat din POIM 2014-2020 (fonduri europene nerambursabile).

 

 

Sursa: europalibera.org