In peste 50 la suta din companiile din Romania nu s-a implementat un proces specializat de Management al Riscului

aprilie 1, 2011

In data de 31 martie 2011, Expo Media a organizat “Credit & Collection and Fraud Conference and Expo” 2011, un eveniment educativ de afaceri ce sprijina echilibrul financiar al comunitatii locale de business.

Inca din 2005, in plan international, una din doua companii era victima criminalitatii economice (PwC). Motivul? Lipsa unei politici coerente de prevenire a riscurilor financiare. In plan local, lucrurile stau si mai ingrijorator, intrucat in peste 50 la suta din companiile locale nu s-a implementat un proces oficial de Management al Riscului. Comportamentul top managementului se afla intr-o zona de compromis intre risc si rentabilizare (conform Aura Cadis - Managing Consultant, Horváth & Partners).

Expo Media sustine afacerile din Romania, venind in intampinarea nevoilor acestora cu solutii practice direct de la oamenii potriviti. Compania a organizat joi, 31 martie 2011, la J.W. Marriott, Bucuresti, cea de-a doua editie a “Credit & Collection and Fraud Conference and Expo”, eveniment de business ce a tratat in mod pragmatic cele mai importante subiecte ale momentului, privind frauda, creditul si colectarea de creante.

In 2009 cele mai predominante tripuri de frauda au fost deturnarea activelor (78%), frauda financiara (67%), coruptia si luarea de mita (44%). Frauda are la baza trei elemente: atitudinea (14%), oportunitatea (18%) si presiunea (68%) (conform Kemal Özmen – Director, PwC Romania).

“Traim o perioada de trecere de la colectivismul etic (ce tie nu-ti place altuia nu-i face) la egoism, individualism etic... Faptuitorii invata si se dezvolta, perfectioneaza si adapteaza foarte repede“, Ionel Dima - Vice President AVUS Group.

Imperativul de supravietuire al unei afaceri il reprezinta protectia informatiilor strategice. Peste 70% din factorii care ameninta sanatatea financiara a unei organizatii vin din interior, iar peste 60% din cei care produc fraude sunt la prima abatere (conform Radu Niculiu - Director, Fraud prevention and Security, Vodafone Romania). Fenomenul fraudei poate fi atenuat prin disciplina, atentie sporita si investitii eficiente in cunoastere si tehnologie specializate.

In cadrul “Credit & Collection and Fraud Conference and Expo”, Expo Media a reunit cei mai importanti specialisti de nisa, oferind un teren fertil dezbaterii si prezentarii de directii vizionare de stimulare a eficientei financiare a societatilor din Romania, prin instrumente relevante de prevenire a fraudei, de credit si colectare a creantelor. Evenimentul a reprezentat o reala resursa de know-how de varf si networking, oferind participantilor un ghid de dezvoltare extrem de aplicabil ce incurajeaza integrarea Managementului Riscului in politicile companiilor din Romania.

Speakerii conferintei reprezinta experti de prima linie ai domeniului, precum: Aura Cadis - Managing Consultant, Horváth & Partners, Ruxandra Andrei - Deputy General Manager, FinZoom.ro, Kemal Özmen – Director, PwC Romania, Dorin Constantin - Head of Antifraud Department, General Insurances, Allianz Tiriac, Leonard Heroiu - Senior IT Consultant, Pras Consulting, Profesor Dr. Ioan Griga - Mateut-Budusan, in Asociere; White Collar Defense Attorneys, Ana Sebov - Manager, PwC Romania, Ionel Dima - Vice President, AVUS Group, Radu Niculiu - Director, Fraud prevention and Security, Vodafone Romania.

Printre subiectele abordate in cadrul acestei editii se numara: evaluarea riscurilor de credit, profilul debitorului daunator, cele mai comune tentative de frauda intalnite in banci si institutii financiare, frauda in sectorul asigurarilor, raspunderea penala in cazul fraudei interne, implementarea unui program eficient anti-frauda Around fluier-suflante, securitatea informatiei etc.

"In ultimii ani criza a dus la o mutare a accentului de pe castigarea cotei de piata pe mentinerea unui cash flow pozitiv, deci implicit pe imbunatatirea incasarii creantelor. Sistemele si procesele de debt collection au devenit un subiect caruia i se acorda o atentie mult mai mare decat in trecut. Managerii departamentelor de collection se uita in principal la eficienta operationala si la automatizarea proceselor pe tot ciclul de colectare, de la early collection pana in zona de executare silita, iar aici ajutorul vine din partea sistemelor informatice. Ca lider al pietei sistemelor de debt collection in Romania, Capone si-a extins mult sfera functionalitatilor, ajutand clientii nostri sa obtina rezultate remarcabile in recuperarea datoriilor in acesti ani dificili pentru majoritatea companiilor"- Stefan Paun, General Manager Advantage Software Factory.

“Inceperea urmaririi penale si chiar trimiterea in judecata a companiilor sunt aplicate in practica din ce in ce mai mult, in contextul unor fraude comise de proprii reprezentanti sau angajati. Mai mult, Noul Cod Penal, asteptat sa intre in vigoare anul acesta aduce amenzi mai mari si pedepse accesorii sporite, dupa modelul sistemului de drept american. Este necesar ca aceste noi realitati sa fie constientizate de catre companii, in scopul adoptarii unor politici si masuri de preventie si gestionare a unor astfel de riscuri” – Echipa Mateut-Budusan, in Asociere; White Collar Defense Attorneys.

Conferinta “Credit & Collection and Fraud Conference and Expo” a avut loc cu sprijinul partenerilor: PricewaterhouseCoopers Romania, Advantage Software Factory, Customer Service School, DNA Solutions, precum si al partenerului strategic ASEBUSS.

Expo Media este o agentie full service ce ofera o gama variata de servicii de calitate in domeniile: marketing si comunicare, research, consultanta de customer operations si organizare de evenimente de business. De-a lungul timpului, Expo Media a dat dovada de spirit de excelenta in toate actiunile intreprinse prin experienta, dedicatie si competenta. Pentru mai multe informatii despre compania Expo Media, va rugam sa accesati www.expomedia.ro.

 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro