Motocicleta iti ofera posibilitati nebanuite de a te afla mai aproape de mijlocul naturii si de a explora cele mai intense senzatii de adrenalina si sa te bucuri de ridering.
Ori de cate ori iti planifici o vacanta in care sa te deplasezi numai cu moticicleta, ai in minte un singur gand, si anume, relaxarea, dar si faptul ca vei trai aventuri de neuitat pe taramuri mai mult sau mai putin frecventate de oameni.
Drumurile care sunt parcurse in siguranta si in liniste trebuie sa fie garantate de buna functionare a vehiculului tau. In plus, planificarea excursiei, indiferent ca te vei afla la Predeal, la Cheile Dobrogei sau la Clisura Dunarii, incepe, evident, cu verificarea planetarei, mai ales daca nu a mai fost inclusa de ceva timp in operatiunile de revizie de rutina.
Majoritatea motociclistilor incep sa isi faca griji in legătura cu planetara motocicletei atunci cand aceasta incepe sa producă anumite zgomote si pune in pericol buna functionare a vehiculului.
Această piesa era intalnita chiar si la motocicletele mai vechi, evident, in parametri diferiti. Cu toate acestea, atunci cand suspensia independena este ceva firesc, o vei gasi la absolut toate vehiculele pe doua roti.
In cazul in care chiar ai nevoie pentru a intelege mai bine rolul acesteia, ce se poate intampla dacă se strica planetara si ce trebuie schimbat in acest caz, descopera in randurile de mai jos adevaratul rol al planetarei moto! Pentru achizitia online a unei planetare recomandam dealerul autorizat unimotors.ro piese moto ieftine, originale, dar si echipamente si accesorii din cele mai diverse.
Planetara auto este o piesa importanta care face parte din sistemul e transmisie, care duce energia cinetica a motorului la roata. Planetara este un ax cardanic cu doua articulatii, numite "capete de
planetara" (extern si intern). Axul central este o bucata de otel cuplata la cele doua capete care au o miscare decateva grade pentru a permite miscarea rotilor la denivelari, dar si atunci cand rotile sunt virate.
In general, daca circuli normal, planetara unei motociclete nu se strica niciodata. Insa planetarele unei motociclete, care vireaza si astfel aplica o forta suplimentara pe articulatia planetarei, cedeaza la un moment dat. Tripoda, adica articulatia dintre capul de planetara si axul central se
uzeaza si cedeaza. Acest lucru se intampla de obicei cand burduful planetarei se deterioreaza si patrunde praful, fapt care cauzeaza uzura accentuata a acesteia.
Articulatiile dintre ax si cele doua capete sunt exact ca o cruce cardanica, adica permit rotatia chiar daca exista o rupere de aliniere. Cele doua articulatii sunt acolo tocmai pentru a nu intrerupe aceasta miscare de rotatie indiferent daca rotile sunt sau nu virate. Articulatiile dintre ax si capete se fac prin intermediul unor tripode, adica o piesa cu 3 rulmenti care elimina frecarea si prelungesc viata acestora. Aceste "capete de planetara"care contin aceste articulatii, sunt acoperite de un burduf din cauciuc care tine vaselina la interior si protejeaza impotriva prafului si a apei din exterior.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro