Honda Insight primeste punctaj maxim la testele Euro NCAP

august 27, 2009

Noua Honda Insight a fost desemnata ca fiind una dintre cele mai sigure masini europene, stabilind un nou standard pentru vehiculele hibride, conform noilor teste independente ale Euro NCAP.

Schema de punctare Euro NCAP pune accent pe rezultatele generale obtinute in materie de siguranta, care ofera consumatorilor un singur scor, usor de inteles. Sistemul masoara protectia ocupantilor in zona frontala, laterala, a stalpilor si la impactul din spate, protectia copiilor, a pietonilor si disponibilitatea tehnologiilor de asistenta la condus. Honda Insight a primit maximul de 5 stele.

Noua schema de punctaj, introdusa in Februarie 2009, foloseste o medie ponderata, combinand multiple aspecte ale performantei in ceea ce priveste siguranta: rezultate pentru siguranta adultilor (50%), siguranta copiilor (20%) si siguranta pietonilor (20%), punctate fiind si sistemele de asistare gandite pentru sporirea sigurantei (10%). Pentru a fi eligibile pentru testare, modelele 2009 comercializate in EU27 trebuie sa fie echipate in proportie de 85% cu aceste sisteme (VSA in cazul Honda)

Insight este ultimul din seria de modele Honda care au primit calificativ maxim. De la introducerea noii scheme de punctaj, Euro NCAP a testat 3 alte modele Honda: Civic, Accord si Jazz, toate primind maximul de 5 stele.

Acest nou rezultat demonstreaza preocuparea Honda pentru dezoltarea sistemelor de siguranta si este o recompensa pentru lunga serie de teste efectuate intern de companie. Pe platforma special creata la uzina din Tochigi se testeaza in permanenta rezultatele la impactul intre modele de diferite marimi si greutati si se dezvolta solutii pentru reducerea posibilelor vatamari ale pasagerilor, dar si ale pietonilor.

Honda Insight - Siguranta

VSA (Vehicle Stability Assist)

Controlul stabilitatii si tractiunii (VSA) este creat pentru asistarea soferului in timpul curbelor, accelerarii si al manevrelor bruste, prin aplicarea unei forte de franare pe orice roata este necesar, precum si prin ajustarea cuplului motor la valori optime.

Sistemul de franare

Discurile fata ventilate de 14" si cele spate asigura stabilitatea pe sosea, lucru completat de sistemele ABS (Anti-lock Braking System), EBD (Electronic Brake-force Distribution) si BA (Brake Assist).

ACE (Advanced Compatibility Engineering)

Dezvoltat pe platforma de testare de la Tochigi, Sistemul de Compatibilitate Avansata (ACE) este deja unul dintre cele mai apreciate puncte forte ale Honda in materie de siguranta.

Structura sasiului de tip ACE are un design unic, ce mareste protectia pasagerilor si compatibilitatea in cazul coliziunilor frontale. Structura ACE foloseste o retea de elemente structurale conectate, pentru distribuirea energiei de impact cat mai uniform, pe toata zona frontala a vehiculului. Managementul avansat al energiei de impact ajuta la reducerea fortelor transferate catre cabina pasagerilor si poate ajuta si la dispersarea fortelor transmise altor vehicule implicate in accident.
Protectia pietonilor

Noul Insight inglobeaza de asemenea o multitudine de dotari devoltate pentru protectia pietonilor care, conform studiilor, pot mari foarte mult sansele de supravietuire ale acestora in cazul in care sunt loviti de vehicule in miscare. Printre dotari se numara pivotii stergatoarelor de ploaie proiectati sa se rupa la impact, sisteme de prindere pt aripi si capota ce absorb energia, precum si spatiu suplimentar sub capota ce permite o deformare mai ampla in zona.

Airbaguri si centuri de siguranta

Pentru toate echiparile, airbagurile frontale si laterale dotate cu SRS (Supplemental Restraint System) sunt insotite de airbaguri cortina, pentru o protectie completa a pasagerilor. Pe toate scaunele sunt instalate centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte prevazute cu ELR (Emergency Locking Retractor), iar centurile din fata sunt dotate cu sisteme de pretensionare in 2 faze. In plus, punctele de prindere de tip ISOFIX din spate asigura o montare sigura si corecta a scaunelor pentru copii.

Tetiere active

Honda Insight este echipata cu tetiere active (scaunele fata), care reduc probabilitatea vatamarii zonei cervicale la impactul din spate. In momentul in care, la un astfel de eveniment, pasagerul este impins in spatarul scaunului, o lamela rigida aflata in scaun apasa tetiera, impingand-o in fata pentru a sustine mai bine capul si gatul.

Nota Editoriala

Honda a comercializat pe piata pentru prima data modelul Insight Hybrid in anul 1999, iar aceasta versiune noua a fost lansata spre vanzare in Europa incepand cu primavara anului 2009. Noul model Insight reprezinta apogeul a peste 20 de ani de dezvoltare a tehnologiei hibrid si a peste 35 de ani de dezvoltare a motoarelor pe benzina cu impact redus asupra mediului, incepand cu motorul CVCC din 1972.

Experienta si cunostintele tehnice au permis pentru Honda sa dezvolte componentele si piesele din sistemul IMA (Integrated Motor Assist), astfel incat sa poata fi produse la un pret redus fara a compromite aspectele performanta, siguranta si durabilitatea acestora.

Consumul de combustibil si emisiile modelului Honda Insight

Pe langa dorinta de a atinge un standard superior de siguranta, modelul Insight etaleaza, de asemenea, si implicarea Honda in problemele esentiale de protectie a mediului inconjurator. Economia de combustibil (consum combinat) este de 4.4l/100km, in timp ce emisiile de CO2 sunt reduse pana la valoarea de 101g/km.

Honda s-a concentrat asupra dezvoltarii unei masini care va aduce o mai buna economie de combustibil in lumea reala , luand in considerare conditiile concrete in care va fi condusa de catre cumparatori.

Honda a produs o masina accesibila din punct de vedere financiar, eficienta, exceptional de nepretentioasa si cu un nivel scazut de emisii, dar cu toate acestea diferitele stiluri si tehnici de condus pot fi adaptate pentru a beneficia chiar mai mult de avantajele tehnologiei hibride. Sistemul ECO Assist implementat pentru modelul Insight implica si invata conducatorii, ajutandu-i sa atinga nivelul cel mai bun de economie a combustibilului.

Sistemul unic de pregatire a soferului, cu care e dotat modelul Insight, marcheaza inceputul unei noi ere a automobilului, in care producatorii, precum si utilizatorii individuali impart responsabilitatea pentru consumul de combustibil rezultat.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro