Google nu este privit cu ochi prea buni deoarece lansaeza pe piata aplicatii gratuite si se concentreaza pe publicitate pentru a-si asigura veniturile consistente. Aceste critici nu ii deranjeaza pe cei de la Google, ei si le asuma si nu dau semne ca doresc sa se abata de la aceasta cale.
De ce sa schimbe reteta, daca aceasta este una de succes? Doar in trimestru al doilea din 2010, Google a inregistrat un venit de 5.1 miliarde $, din care 96% au fost obtinute doar din publicitate.
Acum, odata cu explozia pietei de telefonie si internet mobil, compania americana, s-a lansat puternic si pe aceasta piata, mizand tot pe publicitate pentru a-si rentabiliza eforturile. Astfel au lansat sistemul de operare pentru telefoanele mobile, Android, un software open-source, care se bucura de succes printre utilizatorii de gadgeturi. Cu ajutorul acestui sistem de operare, Google si-a propus sa obtina un venit anual de 10 miliarde $, o cifra foarte realista.
Android pare unealta potrivita cu ajutorul careia Google sa isi stabileasca target-ul de venit. Sistemul castiga o parte din ce in ce mai mare de piata, inregistrand aproximativ 160.000 de activari zilnic. Astfel Android reuseste sa devina un concurent viabil pentru iPhone. Aceasta popularitate aflata in continua ascensiune, le va parmite celor de la Google sa isi adapteze platformele publicitare pentru telefoanele mobile care folosesc sistemul Android prin aceiasi metoda prin care a reusit sa detina monopolul pe internet, oferindu-le utilizatorilor exact ceea ce au nevoie.
CEO-ul Google, Eric Schmidt este foarte optimist spunand ca target-ul de 10 miliarde de dolari nu este chiar atat de greu de atins. Este nevoie de un miliard de utilizatori de Android care sa cheltuie cate 10 dolari pe an.
Desi este greu de ajuns la un miliard de utilizatori, piata de smartphone este intr-o continua crestere, iar viitorul poate fi plin de surprize.
Sursa: thenextweb.com
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro