Google extinde funcția fact-check și pentru căutarea de imagini

Google, principalul motor de căutare la nivel mondial, a anunțat că va introduce etichetele de fact-check (nr. verificarea faptelor – funcție care permite verificarea veridicitatății și corectitudinii informațiilor) pentru căutările de poze din Google Images, în contextul în care cresc presiunile asupra marilor jucători din industria tech de a se lupta cu fenomenul știrilor false din mediul online, scrie Reuters.

Etichete de „fact check” vor apărea sub preview-urile din rezultatele căutării de imagini, împreună cu un rezumat al surselor alternative de informații. 

Compania a început să pună deja aceste etichete de verificare pe platforma sa video YouTube încă din aprilie, dar numai pentru utilizatorii americani, după explozia teoriilor conspiraționiste legate de coronavirus. 

Companiile din industrie au primit numeroase solicitări de a crește supravegherea asupra conținutului pe care îl găzduiesc, după ce politicile permisive implementate inițial au dus la apariția de numeroase conturi false care răspândesc informații înșelătoare sau false care devin virale în mediul online.

Twitter și Facebook au introdus și ele programe de verificare și etichete de avertizare pentru „informații manipulate”, deși criticii spun că măsurile înseamnă prea puțin.

După ce Twitter a pus o astfel de etichetă sub postările lui Donald Trump, președintele american a semnat un ordin executiv prin care rețelele sociale sunt obligate fie să-și asume conținutul încărcat de utilizatori și să răspundă civil pentru el, fie să nu mai intervină nicicum asupra acestuia.

 

Sursa: europalibera.org