In primele noua luni ale acestui an, compania Generali Asigurari a obtinut o crestere de 6,4% pe segmentul de asigurari de viata, ajungand la un volum de prime brute subscrise de 67,4 milioane lei. Cea mai buna evolutie (+20%) a inregistrat-o segmentul unit-linked, urmat de asigurarile individuale traditionale (+8%).
În luna septembrie, vanzarile de asigurari de viata au evoluat cu 41% fata de perioada similara a anului trecut. Rezultatele au fost impulsionate de oferta de asigurari de viata lansata de Generali Asigurari, prin care acorda un bonus de 600 lei pentru cheltuieli medicale fiecarui client nou de asigurari de viata.
“Evolutia buna a companiei din trimestrele doi si trei pe segmentul de viata, precum si rezultatele pozitive obtinute in primele noua luni, confirma redresarea acestui segment. În acest an, am monitorizat cu atentie evolutia pietei de asigurari de viata si am identificat in cele din urma solutia optima pentru impulsionarea segmentului, prin lansarea de produse noi, flexibile, adaptate noilor conditii ale pietei (ex. Vital Plus – asigurare de viata si sanatate sau Crescendo – asigurarea unit-linked pentru copii). Efectul s-a observat in cresterea numarului de contracte noi, in special pe segmentul de asigurari individuale traditionale, unde s-a realizat un avans de 28% in perioada analizata, raportat la perioada similara a anului precedent. În acelasi timp, am implementat actiuni pentru reducerea ratei de reziliere a politelor, reusind sa o diminuam cu circa 15 puncte procentuale”, a declarat Marie Kovářová, Director General Generali Asigurari.
Per ansamblu, compania a obtinut in primele noua luni un volum total de prime brute subscrise de 335,9 milioane lei, cu 9% mai mic decat in perioada similara a anului precedent, urmand tendinta generala a pietei.
Pe segmentul de asigurari generale s-au subscris 268,5 milioane lei, in scadere cu 12% fata de perioada similara din 2009, determinata in principal de involutia segmentului auto. Factorii majori de influenta negativa au fost scaderea generala a pietei auto, declinul continuu al pietei de leasing si fenomenul renuntarii clientilor la politele Casco.
„Din pacate, activam in continuare pe o piata dominata de asigurarile auto, ceea ce este in totala discordanta fata de tarile europene mature. Generali a incercat intotdeauna sa-si mentina un portofoliu echilibrat prin reducerea volumului de asigurari auto si dezvoltarea altor linii de asigurare. Astfel, in perioada la care facem referire, am reusit o scadere a ponderii in portofoliu a asigurarilor auto cu circa 5 puncte procentuale, crescand in schimb ponderea celorlalte tipuri de asigurari: asigurari de asistenta turistica, asigurari de locuinte, asigurari tehnice sau asigurari de incendiu pentru riscuri industriale”, a comentat Marie Kovářová.
Cresteri importante pe segmentul de asigurari generale s-au inregistrat pe urmatoarele linii de business: asigurari de asistenta turistica (+185%), asigurari de credite si garantii (+195%), raspundere civila profesionala (+ 13%), asigurari de locuinta (+ 6%) si asigurari de incendiu pentru riscuri industriale (+5%).
„In privinta viitoarei strategii de business, vom continua cu siguranta sa ne axam pe produsele cu potential de dezvoltare, cum ar fi segmentul de asigurari de locuinta, cel de asistenta turistica, asigurarile corporate, dar mai ales asigurarile de daune la proprietati, piata pe care Generali detine pozitia de lider. Asigurarile de viata vor reprezenta in continuare o prioritate pentru noi si vom actiona in vederea consolidarii pozitiei noastre pe aceasta piata. Nu in ultimul rand, ne vom respecta politica de subscriere prudenta, intrucat vrem sa ramanem o companie sanatoasa si profitabila, cu servicii de calitate pentru clientii nostri”, a explicat Marie Kovářová.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro