Generali Asigurari avanseaza pe segmentul de viata in S1 2010

august 10, 2010

• In primul semestru, asigurarile unit-linked au evoluat cu 26,3%. In luna iunie, nivelul primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor de viata a crescut cu 106% fata de iunie 2009
• Profitul companiei s-a dublat in primul semestru fata de perioada similara a anului trecut, ajungând la 18,9 milioane lei
• Generali a platit in primul semestru cu 17,21% mai multe despagubiri fata de perioada ianuarie-iunie 2009

 In primul semestru al acestui an, compania Generali Asigurari a obtinut o crestere de circa 2% pe segmentul de asigurari de viata, ajungând la un volum de prime brute subscrise de 45,3 milioane lei. Cea mai buna evolutie (+26,3%) a inregistrat-o segmentul de unit-linked, asigurarile individuale traditionale inregistrând o crestere de 4,7% (pâna la 26 mil. lei). In luna iunie, vânzarile de polite de viata au atins un nivel record, cu un plus de 106% fata de perioada similara a anului trecut. De asemenea, numarul de polite noi pe categoria de asigurari de viata individuale a fost cu 86% mai mare decât in iunie 2009. Rezultatele au fost impulsionate de o oferta speciala, desfasurata in perioada mai-iunie 2010, prin care Generali Asigurari acorda un bonus de 600 lei pentru servicii de sanatate fiecarui client nou de asigurari de viata.

“Unul dintre principalele obiective ale celui de-al doilea trimestru a fost revigorarea segmentului de asigurari de viata, lucru care de altfel s-a si intâmplat. Campania de marketing si vânzari desfasurata in perioada mai-iunie a avut rezultate foarte bune atât in ceea ce priveste numarul de clienti noi atrasi, cât si cresterea volumului total de prime brute subscrise pe segment, fata de perioada similara a anului trecut. Este o confirmare a faptului ca publicul raspunde prompt atunci când pachetul de produse si servicii este intr-adevar relevant pentru nevoile personale. Pe viitor vrem sa pastram aceeasi strategie, si anume sa ne apropiem clientii prin produse atractive si relevante, si sa intensificam comunicarea cu clientii Generali actuali, oferindu-le totodata o calitate sporita a serviciilor”, a declarat Marie Kovářová, Director General Generali Asigurari.

Per ansamblu, compania a obtinut in primul semestru un volum total de prime brute subscrise de 234,4 mil. lei, cu 4,4% mai mic decât in perioada similara a anului precedent. Profitul a crescut in schimb cu 94%, pâna la 18,9 mil. lei (conform standardelor românesti de contabilitate). In ceea ce priveste nivelul despagubirilor platite de companie in primul semestru, acesta a avansat cu 17,21% fata de ianuarie-iunie 2009.

Pe segmentul de asigurari generale s-au subscris 189,1 mil. lei, in scadere cu 5,7% fata de perioada similara 2009. In pofida unei scaderi usoare pe segmentul non-viata, au existat linii de business pentru care s-au raportat rezultate foarte bune: accidente si sanatate (+148%), asigurari de incendiu pentru riscuri industriale (+ 23%) si asigurari de locuinta (+ 19%).

„Ne bucuram sa constatam cresteri de doua sau chiar trei cifre pe segmente cu mare potential de dezvoltare in viitor. Din pacate, asigurarile CASCO sunt in continuare afectate de scaderea semnificativa a pietei auto si a celei de leasing. Incercam sa compensam acest lucru prin campanii atractive de promovare a produselor noi si de sustinere a celor deja existente in portofoliul companiei”, a explicat Marie Kovářová. „Insa dincolo de volumul de vânzari, urmarim cu foarte mare atentie parametrii de profit. Ne bucuram sa constatam un profit semnificativ pentru Generali in primul semestru, efect direct al unui control eficient al costurilor si al unui management corect al daunelor, printr-un sistem performant de depistare a fraudelor. Pentru 2010, principalul nostru obiectiv este sa fim profitabili si sa ne mentinem organizatia sanatoasa, capabila de a face fata oricaror dificultati in mediul imprevizibil din prezent.”

Rezultatele Grupului Generali – I semestru 2010
In prima parte a anului, afectata de volatilitatea ridicata de pe pietele financiare, Grupul Generali isi confirma tendinta de crestere manifestata in ultimele trimestre si raporteaza la sfârsitul celor sase luni ale lui 2010 o evolutie semnificativa in ceea ce priveste primele subscrise si profitul net.

Pentru aceasta perioada, profitul net s-a ridicat la 873 mil. EUR (+73,2%; 504 mil. EUR la 30 iunie 2009). Grupul a continuat sa inregistreze o crestere robusta a primelor brute subscrise, pâna la valoarea de 38,1 miliarde EUR (+9,1%; 34,7 miliarde EUR la 30 iunie 2009), determinata de majorari ale primelor pe segmentul Viata pâna la 26,4 miliarde EUR (+13,3%) si de o dezvoltare usoara pe segmentul Non-life totalizând prime subscrise de 11,8 miliarde EUR (+0,7%), in ciuda contextului macroeconomic dificil.

“Am raportat rezultate foarte bune, chiar si in termeni comparativi. Este cu atât mai important cu cât evolutia a fost obtinuta in cadrul unui scenariu afectat in continuare de criza financiara globala. Aceste rezultate rasplatesc angajamentul si capabilitatile celor care fac parte din Generali. Cresterea ne incurajeaza sa performam si mai mult, in mod particular sa ne concentram pe masuri care sa imbunatateasca eficienta operationala – aflata deja la un nivel ridicat in comparatie cu concurenta – mai ales pe liniile Non-Viata. De asemenea, Grupul isi intareste capacitatea de a juca un rol important in garantarea economiilor ca oportunitati de dezvoltare – dupa cum se observa in semestrul unu - pentru a raspunde nevoilor in crestere de siguranta si investitii in viitor. Grupul este solid si are o buna guvernanta, unde probabil mai exista loc si pentru ajustari fine. Pe scurt, trebuie sa continuam sa ne concentram toate eforturile pentru intensificarea competitivitatii si profitabilitatii Grupului”, a declarat Cesare Geronzi, Presedintele Generali Group.
 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro