Un nou studiu releva faptul ca avertizarile cu privire la efectele daunatoare ale fumatului de pe pachetele de tigari nu-i impresioneaza pe fumatori. Mesajele nu au efectul de a-i determina sa renunte la acest obicei nesatos ci, mai mult ii inversuneaza spre a persevera in consumul de tigari, relateaza Yahoo News.
Un studiu realizat de psihologi din SUA, Elvetia si Germania demostreaza ca mesajele mai putin amenintatoare care nu invoca moartea ca efect al fumatului sunt mai eficiente. Astfel fumatori sunt predispusi sa renunte la tigari daca li se adreseaza mesaje de tipul "fumatul te face urat" sau "fumatul dauneaza celor din jurul tau."
Mesajele de acest tip au prins in special la oameni care s-au apucat de fumat pentru a-si creste respectul de sine, cum ar fi tinerii care fumeaza pentru a se integra intr-un grup.
Cercetatorii spun ca oamenii sunt mai sensibili la mesajele care fac referire la propria imagine decat la cele care avertizeaza asupra unor efecte daunatoare ale actiunilor pe care le intreprind.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro