În februarie acţionariatul companiei Fujitsu Siemens Computers a stabilit viitorul acesteia: Siemens s-a desprins din joint-venture-ul japonez-european, iar Fujitsu a preluat toate participaţiile sale. Fujitsu Siemens Computers apare astfel pe piaţă sub marca Fujitsu, rămânând însă filială independentă, denumirea fiind schimbată în Fujitsu Technology Solutions. „Ne vom adresa clienţilor noştri sub brandul Fujitsu\\\', subliniază Kai Flore, CEO al companiei „transformate” de la începutul lunii aprilie 2009 din joint-venture în subsidiară a concernului. Odată cu preluarea participaţiilor, concernul japonez high-tech trece în liga internaţională de top. Fujitsu obţine la nivel internaţional o cifră de afaceri de 60 de miliarde dolari SUA şi are 170.000 de angajaţi. Sectorul european al ofertantului japonez de servicii complete de IT are aproximativ 40.000 de angajaţi, aproximativ 10.000 dintre aceştia provin de la joint-venture-ul existent până în prezent. „De pe locul unu în Europa vom ajunge pe locul trei în lume\\\', susţine Wolfgang Horak, în calitatea sa de Senior Vice President South Eastern Europe la Fujitsu, responsabil pentru un total de 18 ţări, din Austria până în Turcia şi Israel, inlcusiv România.
Ce rămâne la fel şi ce se schimbă.
Chiar dacă nu sunt stabilite încă definitiv toate detaliile, punctele cheie sunt clare: „Prioritatea noastră va fi în continuare oferirea infrastructurii IT de la o singură sursă\\\', explică managerul Fujitsu. Gama de servicii se extinde de la servere şi staţii client trecând prin baze de date şi software de nivel entry până la soluţii complete de virtualizare. Astfel Fujitsu se adresează următoarelor două grupuri concrete de clienţi: clientul final, care caută un partener pentru propriul sistem IT (In-Sourcing), şi outsourcer, care îşi bazează aplicaţiile şi soluţiile specifice pe fundamentul infrastructurii moderne de IT. În ambele cazuri, Fujitsu colaborează strâns cu vechii parteneri de distribuţie. Deoarece Fujitsu deţine peste 27 de centre de calcul la nivel internaţional, dintre care 10 în Europa, noua companie poate avea acces la cunoştinţele şi resursele internaţionale pentru teme viitoare interesante precum Cloud-Computing.
Portofoliu complet. Potrivit lui Horak, Fujitsu va oferi în continuare o linie completă de produse Client, prin urmare notebook-uri şi desktop-uri, în portofoliu rămânând „doar echipamentele terminale, care se pot conecta la o reţea\\\'. Aceasta nu înseamnă însă că Fujitsu se retrage de pe piaţa consumatorilor. Ba dimpotrivă: infrastructura IT pentru „Home IT\\\' rămâne desigur în continuare în program. O strategie inteligentă, având în vedere că mulţi experţi pornesc de la premisa că serviciile Cloud-Computing se vor stabili în primul rând în domeniul privat.
Multe dintre echipamente se produc printre altele în fabrica ce îşi desfăşoară activitatea de mai mulţi ani în Augsburg, aşadar în inima Europei, iar concernul a declarat că această fabrică va exista cu siguranţă şi în continuare. Printre altele, datorită acestei fabrici din Augsburg, Fujitsu intenţionează să pună accent şi pe viitor pe punctele forte precum proximitatea faţă de client, produsele individualizate în baza cerinţelor clienţilor („Customization\\\') şi sistem inteligent de logistică a livrărilor. Pe lângă hardware, serviciile trebuie să rămână parte integrantă din întreaga ofertă de IT a Fujitsu. „Dorim să oferim produse şi servicii la aceeaşi valoare\\\', subliniază Horak.
Wolfgang Horak, Fujitsu: „De pe locul unu în Europa vom ajunge pe locul trei în lume\\\'
Angajament faţă de partenerii de distribuţie. Partenerii de distribuţie ai Fujitsu rămân un element important în strategia ofertantului de IT. „Vom colabora în continuare cu partenerii noştri\\\', afirmă Horak, „noi livrăm soluţia de infrastructură IT adaptată cerinţelor clienţilor. Aplicaţiile, Application Management şi BPO (Business Process Outsourcing) vor fi preluate de partenerii noştri.” Datorită noii structuri a acţionariatului se extinde inclusiv raza de acţiune a partenerilor: „Avem în prezent atât partenerii globali ai Fujitsu, cât şi partenerii de distribuţie ai Fujitsu Siemens Computers\\\', declară Wolfgang Horak. Nu doar peisajul partenerilor extinde aria de acoperire a Fujitsu – prezenţa pe plan internaţional a concernului IT deschide de asemenea, posibilităţi complet noi, pentru susţinerea clienţilor pe pieţele acestora şi pentru a oferi suport la proiectele internaţionale, „Putem oferi partenerilor şi clienţilor noştri întregul portofoliu de la o singură sursă, însă vom deveni mai puternici şi în Europa\\\', explică Horak noile oportunităţi.
Paşi importanţi pe piaţa locală în oferirea unui portofoliu complet de infrastructuri dinamice. Experienţa şi know-how-ul pe care Fujitsu le-a câştigat de-a lungul timpului punând la dispoziţia clienţilor săi o multitudine de soluţii IT şi administrând alături de partenerii săi infrastructurile complexe ale acestora, au demostrat că nu va exista niciodată un singur tip de infrastructură IT. Noua strategie de Infrastructură dinamică introdusă în Noiembrie 2008, oferă clienţilor şi partenerilor Fujitsu (furnizori, integratori de sistem şi vendori independenţi de software) un portofoliu extrem de variat care include: produse şi servicii, soluţii integrate, precum şi soluţii de „managed infrastructure” şi “Infrastructure-as-a-Service”.
Pe piaţa din România Fujitsu Techology Solutions a dominat în ultimii ani segmentele de Notebook-uri şi Desktop-uri. La începutul anului 2008 reprezentanţii companiei comunicau o nouă orientare de business, care avea ca scop dezvoltarea segmentului de servere si demararea primilor paşi în dezvoltarea competenţelor necesare pe plan local, pentru a oferi clienţilor soluţii şi servicii de infrastructură. Rezultatele la încheierea anului fiscal 2008, sunt promiţătoare: creşterea pe segmentul servere a fost de 65,2%, ceea ce a însemnat câştigarea unei cote de piaţă de 11,1%. De asemnea, utilizând competenţa şi resursele în domeniul virtualizării ale centrului din Austria, Fujitsu Technology Solutions România este capabilă să răspundă nevoilor actuale ale clienţilor, precum: reducerea costurilor, adaptare la schimbările din domeniul IT, eficientizarea infrstructurilor IT.
Pentru anul fiscal 2009, strategia globală a companiei Fujitsu ridică ştacheta, impunând un ritm accelerat în creşterea pieţei locale mai ales în privinţa segmentului servere care reprezintă vârful de lance al programului de dezvoltare internaţionlă, compania stabilind ca ţintă dublarea vănzărilor pe acest segment, astfel încât să atingă 500.000 unităţi vândute până la sfârşitul anului 2010. O atenţie deosebită pe piaţa locală va fi acordată şi dezvoltării segmentului soluţiilor de stocare.
Prin acest amalgam de teme noi, inovatoare şi structuri de încredere, Fujitsu intenţionează să îşi extindă poziţia pe piaţa europeană. Horak vede compania „în poziţie de atac\\\', cu un orizont pe termen lung: „Americanii gândesc în trimestre, japonezii în decade\\\', accentuează Horak stabilitatea Fujitsu.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro