A fi sau a nu fi vegetarian?

În ultimul timp, dieta vegetariană a câștigat o popularitate extremă, ea fiind preferată de un număr mare de oameni din întreaga lume. Cercetările științifice au demonstrat că alimentația vegetariană echilibrată reduce riscul de boli cronice precum obezitatea, diabetul, hipertensiunea, bolile arterelor coronare sau chiar al unor forme de cancer.

Dacă alegi să fii vegetarian trebuie să ții cont de faptul că alimentația trebuie planificată în așa fel încât să incluzi toate elementele nutritive necesare. Alimentele care trebuie consumate în fiecare zi de un vegetarian trebuie să conțină proteine, minerale (inclusiv fier, calciu și zinc), vitamina B12 și vitamina D. Dieta vegetariană include în principal cereale furajere, nuci, seminte, fasole, legume și fructe. Această dieta are un număr mic de grăsimi, colesterol și grăsimi saturate, deci reduce riscul creșterii în greutate. De asemenea, ea este utilă pentru pierderea în greutate într-un mod sănătos.

De altfel, când iei decizia de a fi vegetarian te supui unor riscuri deoarece proteinele de calitate superioară nu se găsesc în produsele vegetale, iar organismul nu și le poate sintetiza singur. Aceste proteine se găsesc în produsele animale precum carnea de pește, carnea de pui, ouă și lactate. Se pot consuma suplimente alimentare, însă numai sub prescripția medicală.

Regimul vegetarian este contraindicat gravidelor, femeilor care alaptează și copiilor deoarece îi privează pe aceștia de elementele nutritive de care organismul lor are nevoie.