Evolutia mediului de afaceri si noile masuri fiscale au fost analizate la forumul Tax Law& Lobby

februarie 14, 2011

Business Review a organizat pe 10 februarie cea de-a noua editie Tax, Law & Lobby- cel mai important forum fiscal, de legislatie si derulare a afacerilor, in parteneriat cu bpv GRIGORESCU, PwC Romania, Noerr, Salans, Transfer Pricing Services, Taxhouse si Riff Holding International .

Evenimentul a reunit reprezentanti ai guvernului, reputati specialisti in domeniul taxelor, al legislatiei dar si profesionisti din zona de lobby si advocacy, precum: Andreea PAUL-VASS – Consilier de Stat, Arpad Csaba LADANYI - Garda financiara, Peter De RUITER - PwC Romania, Alexandru RUSU- bpv GRIGORESCU; Delia DRAGOMIR - Salans; Roberto MUSNECI- Serban Musneci& Associates; Iulian SORESCU, Noerr Finance and Tax, Adrian LUCA - Transfer Pricing Services, Cristian RADULESCU, Taxhouse; Adrian MORARU – Institutul pentru politici publice; Rudolf LUKAVSKI- Ambasada Austriei; Dragos DOROS- NNDKP Tax Advisory Services si multi altii.

In cadrul primei sesiuni a evenimentului au fost prezentate lectiile invatate in 2010- atat din punctul de vedere al legislatiei cat si al masurilor fiscale impuse de guvern - si propunerile mediului de afaceri catre factorii de decizie. Andreea Paul-Vass, consilier de stat, a declarat „Am vorbit excesiv in 2010, astazi suntem aici sa ascultam propunerilor mediului de afaceri.”

Peter de RUITER, , Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica al PwC Romania a prezentat situatia regionala din punct de vedere fiscal, evidentiind faptul ca Romania este una dintre tarile in care numarul de taxe si procedurile care trebuie urmate este extrem de mare, ingreunand activitatea companiilor. De Ruiter a sustinut in cadrul panelului de discutii ca faptul ca multe dintre companiile din Romania sunt nevoite sa isi mute profiturile in alte tari nu are ca scop evaziunea fiscala, ci simplificarea procedurilor fiscale si eficientizarea activitatii, iar o lege a holdingului ar putea sa ajute in acest sens, pentru a pastra profiturile companiilor in Romania. ­­­­

Andreea Paul-Vass a declarat ca „exista o vointa politica extraordinara pentru a simplifica procedura fiscala. Anul 2011 trebuie sa fie martorul diminuarii poverii fiscale si aici trebuie sa urmam o logica: succesiunea in diminuarea CAS, cu o probabilitate ridicata de aplicare in a doua jumatate a lui 2011, diminuarea TVA, in pararel cu ridicarea pragului pt intregistrarea in scopuri de TVA de la 35.000 la 50.000 euro.”

Cea de-a doua sesiune a analizat eficienta activitatilor de advocay, lobby, public affairs dar si managementul crizei pe care le desfasoara companiile din Romania in raport cu factorii de decizie, intr-un panel de discutii din care au facut parte: Guy BURROW- Candole Partners; Anca HARASIM- AmCham; Roberto MUSNECI- Serban Musneci& Associates; Rudolf LUKAVSKI- Ambasada Austriei; Adrian MORARU – Institutul pentru politici publice, care au furnizat si exemple de activitati de succes sustinute de companiile de farmaceutice, FMCG sau banking. In general insa, companiile din Romania apeleaza la serviciile de lobby cand apare deja criza si este de obicei prea tarziu.

Dragos DOROS, partener NNDKP Tax Advisory Services a punctat principalele modificari legislative si fiscale in debutul celei de-a treia sesiuni a evenimentului, mentionand si ca joi a avut loc prima intalnire a Colegiului Fiscal, organismul consultativ al Ministerului de Finante pe probleme de tehnica procedural-fiscala. Scopurile declarate au fost foarte ambitioase, insa Dragos Doros considera ca ar fi mai bine sa ne concentram pe obiective mici si realizabile.

Prin ultimele modificari fiscale s-a avut in vedere si definirea unei noi notiuni: autoritate fiscala, prin care se doreste o uniformizare a ceea ce se cheama asistenta contribuabilului. Prin definirea acestei autoritati fiscale se doreste o stabilire a autoritatilor care emit opinii in clarificarea legii.

Cristian RADULESCU, Partener Taxhouse, a prezentat amendamentele la impozitul pe profit pentru platitorii romani si provocarile generate de integrarea a 2 ani fiscali intr-un an financiar. „Reportarea pierderii inregistrate in cele doua perioade ale anului 2010 (1 ianuarie- 30 septembrie, respectiv 1 octombrie- 31 decembrie) se recupereaza considerand perioada 1 octombrie- 31 decembrie ca an fiscal in sensul celor 7 ani consecutivi de reportare. „

Sesiunile de conferinte au fost urmate de 2 workshopuri, organizate de Salans si Riff Holding International, dedicate preturilor de transfer, respectiv noii legi a parteneriatului public-privat.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro