Elevii din Bucuresti au un comportament responsabil fata de animalele de companie

august 5, 2008

70% dintre elevii de clasa a II-a din Bucuresti au un comportament responsabil fata de animalele de companie - aceasta este una dintre concluziile programului Abecedarul ingrijirii animalelor de companie derulat pentru al doilea an consecutiv de Asociatia Generala a Medicilor Veterinari, in parteneriat cu Ministerul Educatiei si cu sustinerea Pedigree® si Whiskas®.

Desfasurat in perioada noiembrie 2007 - iunie 2008 in peste 140 de scoli din capitala, programul a urmarit sa le explice elevilor de clasa a doua, intr-o maniera interactiva, regulile de baza ale ingrijirii animalelor de companie si beneficiile convietuirii cu animalele. O echipa de medici veterinari a mers in scolile din capitala si pe parcursul a peste 15 ore in fiecare saptamana medicii i-au invatat pe cei mici cum sa se poarte cu animalele de companie.

La finalul orelor interactive elevii au primit chestionare de evaluare cu intrebari care au testat gradul in care micutii si-au insusit cunostintele de baza privind ingrijirea animalelor de companie, precum si intelegerea responsabilitatii pe care trebuie sa si-o asume in acest caz. 98% dintre elevi au inteles ca animalele de companie trebuie consultate de un medic veterinar, iar 97% dintre elevi au inteles nevoile de baza ale animalelor de companie, asa cum sunt hrana potrivita si nevoia de miscare in aer liber*.

Copiii au primit de asemenea brosuri special concepute pentru acest program, care contin desene, sfaturi si jocuri despre animale.

"Copiii sunt in general foarte atasati de animalele de companie dar adesea au dificultati in a intelege semnalele transmise de prietenii lor necuvantatori. Suntem bucurosi ca elevii nostri au participat la acest program pentru ca au aflat astfel cum sa comunice cu pisicile sau cateii", spune una dintre invatatoare.

"Lumea se vede altfel prin ochii unui copil, iar relatia care se stabileste intre el si animalul de companie este una speciala, diferita de cea pe care o au adultii cu animalul de companie. Copiii sunt foarte atasati de cainele sau pisica lor si isi doresc sa se joace tot timpul cu animalul de companie, insa adesea nu recunosc sau nu stiu sa interpreteze corect semnalele transmise de acesta. In orele in care am mers in scoli am incercat sa le explic copiilor, pe intelesul lor, cum sa se poarte cu un caine sau o pisica, ce nevoi au animalele de companie si cum incearca acestea sa comunice ceea ce le place sau ce le deranjeaza", povesteste Mariana Liliana Bruma, medic veterinar.

Programul Abecedarul ingrijirii animalelor de companie va fi continuat si in anul scolar 2008-2009, incepand cu luna noiembrie.

* Studiul a fost realizat pe baza unui esantion reprezentativ format din 760 elevi de clasa a II-a si 31 de invatatori din scolile din Bucuresti care au participat la programul Abecedarul ingrijirii animalelor de companie

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro