Efectele pozitive ale cafelei asupra organismului

Din Brazilia până în Orientul Îndepărtat, cafeaua este, cu siguranță, una dintre cele mai populare băuturi. Băută cu moderație, în concordanță cu ritmul specific al corpului nostru, cafeaua poate fi un aliment minune. Iată câteva dintre beneficiile consumului moderat de cafea:

  • Aroma de cafea reduce nivelul de stres. S-a demonstrat științific că aroma cafelei provoacă anumite schimbări în creier și ajută la diminuarea stresului.
  • Are un efect protector pentru memoria femeilor. Nu s-a stabilit de ce bărbații nu beneficiază de acest efect, dar se presupune că din cauza metabolizării diferite a cafeinei sau din cauza unei interacții hormonale.
  • Stimulează activitatea cerebrală și îmbunătățește mai multe funcții cognitive: memoria, dispoziția, vigilența, nivelul de energie din corp.
  • Ne ajută să fim mai fericiți – Institutul Național de Sănătate din Statele Unite a arătat că băutorii de cafea au cu 10% mai puține „șanse” de a dezvolta depresia. Antioxidanții și cofeina sunt cei care provoacă asta.
  • Reduce riscul de cancer de piele, în cazul femeilor câteva studii au arătat că femeile băutoare de cafea au fost mai puțin predispuse la a dezvolta cancer de piele, comparativ cu cele care nu consumau.
  • Reduce riscul apariției diabetului de tip 2 – băutorii de cafea își reduc riscul de a dezvolta diabet de tip 2 cu 50%.
  • Este benefică ficatului – mai ales după consumul de alcool. Un studiu derulat în 2006 a arătat că persoanele consumatoare de cafea sunt cu 2% mai puțin predispuse la a suferi de ciroză.
  • Ajută în activitatea sportivă – conform unui studiu apărut în New York Times, o ceașcă de cafea consumată înaintea antrenamentelor ajută la îmbunătățirea activității. Cofeina crește numărul de acizi grași din fluxul sanguin, ceea ce permite mușchilor să folosească grăsimile ca și combustibil.