E-Invest Marketing si FPP sustin antreprenoriatul in online la Cluj-Napoca

iunie 18, 2009

In perioada 11-12 iunie s-a desfasurat la Cluj conferinta \'Strategii de crestere si dezvoltare prin utilizarea mediului online pentru IMM-uri si antreprenori\'.
Evenimentul a fost inclus pe agenda Comisiei Europene in seria de evenimente internationale din cadrul primei editii a \'Saptamanii Europene a IMM-urilor\' 2009.

La eveniment IMM-urile si antreprenorii din Cluj au avut acces in premiera la concluziile raportului \'Investitii in online\' derulat in colaborare de E Invest Marketing si Fundatia Post Privatizare in perioada martie - aprilie 2009 precum si la o lista de conferinte si workshopuri sustinute de personalitati importante ale industriei online din Romania: Sergiu Biris, General Manager al Trilulilu.ro; Daniel Gruia, General Manager al Business Cult si Consilier pentru probleme IT in cadrul ANAF; Madalin Matica, consultant E-marketing & Marketing, Managing Partener al DotCommerce Romania; Marius Deak, Strategy Director al Green Pixel; Doru Panaitescu, consultant independent online; Ciprian Stavar, consultant in marketing si comunicare interactiva; Liana Stroia, Managing Director E Invest Marketing; Alin Zainescu, antreprenor online; Emil Zahan, Team Leader, Proiect de asistenta tehnica Phare CES 2006.

Evenimentul derulat la Cluj in perioada 11-12 iunie a fost proiectat sa sprijine participantii in: adaptarea strategiilor de management si marketing ale companiilor la actualul context economic; intelegerea potentialului pe care mediul online il ofera si crearea de module de online-business; dezvoltarea si implementarea unui plan strategic adaptat managementului de criza; reducerea nivelului cheltuielilor fara ca acest lucru sa afecteze continuitatea afacerii; evaluarea riscurilor asociate cu diferite actiuni de restructurare.

Studiul \'Investitii in mediul online din Romania\' a vizat doua directii: cea a antreprenorilor si cea a intreprinderilor mici si mijlocii.
La sectiunea dedicata IMM-urilor s-au iregistrat 1224 de chestionare valide de la IMM‐uri din 33 de judete ale Romaniei. Principalele domenii in care activeaza aceste companii sunt invatamant, consultanta, training, comert si industrie prelucratoare. Prezenta pe Internet este considerata importanta, 54% dintre IMM‐urile analizate avand un site de companie. Zona Muntenia, Bucuresti detine suprematia in ceea ce priveste procentul din activitatea companiei care se desfasoara online, cu 48,3%, fiind urmata de Transilvania cu 30,5%.
In ceea ce priveste antreprenorii, studiul derulat a inregistrat 820 de raspunsuri de la antreprenori din 22 de judete. Principalele domenii in care activeaza subiectii studiului sunt invatamant, consultanta, training, comert, hoteluri, activitati financiar¬- bancare. Varsta medie a respondentilor e 28,5 ani, 90% dintre subiecti avand varsta de maxim 40 ani. In viziunea antreprenorilor, principalele avantaje ale derularii unei activitati de business online sunt considerate a fi rapiditatea realizarii unei astfel de afaceri (31%) si gradul ridicat de accesibilitate al acesteia, accesul rapid al clientilor (31%). Costurile reduse (25%), lipsa constrangerilor de a avea un sediu sau personal angajat si flexibilitatea unui astfel de business (25%) reprezinta si ele puncte forte ale unui business online.

O varianta partiala a raportului va fi disponibila in curand si pe www.cercetareonline.ro, platforma pe care s-a derulat studiul \'Investitii in online\'

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro