5 milioane de barbati din Europa Centrala si de Est incep "vanatoarea de cadouri" chiar in ziua de Craciun. 53% dintre ei petrec mai putin de 4 ore la cumparaturi, incluzand aici si drumul pana la magazin si inapoi. Acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de GE Money in sase tari europene - Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia si Letonia in perioada septembrie-octombrie 2008. Maghiarii si cehii par a fi cei mai chibzuiti, 75% si respectiv 67% dintre ei cumparand cadourile de Craciun cu cel putin o luna inainte.
Bugetul de cadouri la romani
Potrivit studiului GE Money, anul acesta romanii si-au propus sa cheltuiasca in medie 119 Euro de persoana pentru cadouri, o suma comparabila cu cea pe care isi amintesc ca au cheltuit-o in acelasi scop anul trecut. In Romania, barbatii estimeaza ca vor cheltui in medie 136 de Euro, cu circa 25% mai mult decat femeile. Romanii cu varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani si-au planificat anul acesta cel mai mare buget de cadouri (172 Euro), mai mult decat dublu fata de conationalii lor cu varsta peste 50 de ani (80 Euro).
Cehii sunt printre cei mai darnici si petrec cel mult timp la cumparaturi
Potrivit aceleiasi cercetari, romanii vor cumpara - in medie - cadouri de Craciun pentru patru persoane, spre deosebire de maghiari si cehi, pentru care lista este mult mai lunga, de 8 si respectiv 7 persoane.
In consecinta, si timpul petrecut la cumparaturi difera de la o tara la alta: daca romanii au nevoie de aproximativ 5 ore pentru a alege cadourile pentru cei dragi, rusii si maghiarii petrec in jur de 11 ore la cumparaturi, iar cehii conduc detasat, cu o medie de 14 ore, dar si un buget de cadouri pe masura ( 327 Euro).
In Romania, cei mai decisi cumparatori sunt varstnicii: 27% dintre respondentii cu varsta peste 50 de ani declarand ca au nevoie de mai putin de o ora pentru a cumpara cadourile. In acelasi timp, barbatii sunt mai rapizi decat femeile cand e vorba de cumparaturile de sarbatori.
Romanii cumpara cadourile de sarbatori pe ultima suta de metri
Aparent organizati, romanii intocmesc liste de cumparaturi si se bazeaza pe cunostintele pe care le au despre cei carora vor sa le cumpere cadouri, dar urmaresc sa se incadreze si in buget. Totusi, ei lasa cumparaturile pe ultima suta de metri, 58% dintre respondenti afirmand ca incep sa caute cadouri in ultima saptamana de dinainte de Craciun.
In privinta ideilor de cadouri, romanii par a fi mai putin inventivi - asemenea polonezilor - cumparand de obicei haine si cosmetice, sau, in cazul copiilor jucarii. Doar 10% dintre conationalii nostri le daruiesc sotiilor/partenerelor bijuterii, acestea reprezentand cadoul preferat de letoni (28%).
Unde mergem la cumparaturi de Craciun?
In proportie de 65%, romanii participanti la sondaj au declarat ca aleg magazinul de unde cumpara cadourile in functie de preturile practicate, dar si de orarul de lucru, tinerii in mod special preferandu-le pe cele deschise pana tarziu.
Procentul celor care aleg sa mearga la cumparaturi de Craciun in strainatate este inca foarte mic: 83% dintre romani nu au facut inca niciodata acest lucru, si doar 7% iau in calcul alternativa cumparaturilor in alta tara.
Cat de importanta este ambalarea cadourilor?
Felul in care este ambalat cadoul pare a fi important pentru rusi; peste jumatate dintre acestia au declarat ca apeleaza la serviciile specializate din magazine, in timp ce maghiarii si cehii prefera in proportie de peste 70% sa ambaleze ei insisi, in hartie, cadourile pentru cei dragi.
47% dintre romani si 51% dintre polonezi ofera cadourile in pungi speciale, gata facute. 10% dintre romanii care au participat la acest sondaj au declarat ca nu ambaleaza darurile, iar inca 10% au recunoscut ca altcineva din familie se ocupa de acest lucru pentru ei.
# # #
GE Money, divizie a companiei General Electric, detine active in valoare de 211 miliarde de dolari si este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare pentru consumatori, retaileri si dealeri auto din 55 de tari. Cu sediul la Londra, UK, GE Money ofera la nivel global o gama larga de produse, printre care se numara carduri de credit, credite de consum, credite si leasing auto, credite ipotecare, carduri corporate, credite de consolidare a datoriilor, imprumuturi pentru nevoi personale cu garantii imobiliare, produse de asigurare complementare produselor de credit. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati www.gemoney.com
# # #
GE Money a intrat pe piata din Romania in 2006 prin achizitionarea celor trei companii specializate in servicii financiare non-bancare: Leasemart Holding BV (detinatoare a companiei Motoractive Leasing), Ralfi SA (companie care ofera credite de consum) si Domenia Credit SA (companie specializata in credite ipotecare si imobiliare). Din iunie 2008, cele trei companii comunica sub brandul GE Money. In Romania, GE Money ofera o gama larga de produse, printre care se numara leasing auto si de echipamente, credite ipotecare si imobilare, imprumuturi de nevoi personale, carduri de cumparaturi, imprumuturi de consolidare a datoriilor, imprumuturi pentru nevoi personale cu garantii imobiliare.
Cele trei business-uri sunt detinute in parteneriat de catre General Electric Capital Corporation (GECC), companie a General Electric si Dogus Holding A.S. Pentru mai multe informatii, va rugam accesati www.gemoney.ro.
# # #
GE (NYSE: GE) este o companie ce ofera tehnologie, media si servicii financiare, fiind dedicata dezvoltarii de produse si servicii destinate cresterii calitatii vietii. Prin solutii diversificate, de la motoare de avion si producerea de energie la servicii financiare, tehnologie medicala, programe de televiziune. GE deserveste clienti din peste 100 de tari si are peste 300.000 de angajati in intreaga lume.
Pentru mai multe informatii, va rugam accesati www.ge.com
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro