Dacia prezinta noul Logan, 105 CP - 1.6l 16V

septembrie 15, 2006

Printre elementele de noutate prezente pe Noua Colecţie Logan se află atât nuanţe de vopsea şi materiale de interior inedite, cât şi detalii de design, cum ar fi capota portbagajului redesenată, care dispune de acum de un buton de deschidere exterioară sau stopurile tip « cristal » integrate în blocurile optice spate. Lansarea Noii Colecţii este însoţită de introducerea versiunii vârf de gamă Prestige, cu prezentare exterioară specifică şi dotată în exclusivitate cu motorizarea 1.6 16v. Dezvoltând o putere de 105 CP (77 kW) la 5 750 rot/min, acest motor de origine Renault conferă Logan performanţe inedite.
Noua Colecţie Logan poate fi încă de acum comandată în reţeaua Dacia. Preţurile variază între 6 400 şi 10 000 de euro, confirmând raportul preţ/prestaţii inegalabil al Logan.

O gamă şi mai atractivă la interior...

Încă de la lansare, Logan a înregistrat un puternic succes comercial prin faptul că reprezintă o ofertă inedită pe piaţa auto. Unele evoluţii punctuale au acum darul de a face modelul şi mai atractiv.
La interior, Noua Colecţie Logan beneficiază de tapiţerii noi cu modele originale şi cu finisare îngrijită, precum şi de noi covoraşe. Un mâner nou, ergonomic, pentru maneta schimbătorului de viteze, prezent de acum pe toate versiunile, aduce o tuşă de modernitate suplimentară habitaclului. În materie de echipamente, Noua Colecţie Logan primeşte în dotare o nouă gamă de aparate radio Blaupunkt cu faţă detaşabilă şi funcţie RDS, disponibile cu lector de casete, CD sau CD cu MP3. Un nou spaţiu de depozitare în partea inferioară a consolei centrale îşi face apariţia pe versiunile Lauréate, Lauréate Plus, Ambition şi Prestige ca o confirmare a vocaţiei practice a modelului Logan.

... dar şi la exterior

Noua Colecţie Logan primeşte câteva retuşuri exteriore care vin să dea o notă mai dinamică designului său. Astfel, începând cu versiunea Ambiance, blocurile optice spate integrează de acum stopuri tip « cristal ». Pe versiunile Lauréate, Lauréate Plus, Ambition şi Prestige portbagajul dispune de un eleron încorporat, care conferă designului maşinii o tuşă de dinamism. În plus, ca un detaliu practic deloc de neglijat, accesul la portbagaj este posibil cu ajutorul unui buton, eliminându-se astfel obligativitatea folosirii cheii. În partea din faţă, pentru versiunile mai sus menţionate, grila calandrului este de acum vopsită în întregime în culoarea caroseriei. Aceste evoluţii sunt însoţite de apariţia unei game noi de jante din aliaj uşor, de 15 ţoli. De asemenea, sunt disponibile patru noi nuanţe de vopsea metalizată: Albastru Mineral, Gri Platine, Gri Comete şi Bej Toundra. În ton cu noile tendinţe de pe piaţă, aceste nuanţe reafirmă modernitatea modelului Logan.

Versiunea Logan Prestige: un plus de rafinament şi un nou motor

Versiunea Prestige vine să completeze vârful de gamă Logan. Tapiţerie « Trial », ornamente specifice pentru pragurile portierelor, mânere interioare de deschidere cu aspect « aluminiu satinat», consolă centrală şi contur al aeratoarelor « tip aluminiu », constituie tot atâtea mici detalii rafinate prin care Logan Prestige se demarcă de restul versiunilor. Şoferul nu este nici el uitat: la dispoziţia sa se află un volan îmbrăcat în piele şi un mâner al manetei de viteze îmbrăcat de asemenea în piele.
Pe tabloul de bord, fondul cadranelor este argintiu cu zonă roşie pentru turometru. Exteriorul versiunii Prestige beneficiază şi el de elemente distinctive. Atât bara de protecţie faţă cât şi cea spate sunt vopsite integral în culoarea caroseriei, la fel ca mânerele portierelor şi bandourile de protecţie laterală. Retrovizoarele exterioare dispun de un design specific şi sunt de asemenea vopsite în culoarea caroseriei. În plus, bandoul din partea superioară a calandrului prezintă un motiv ornamental. Totodată, această versiune beneficiază de jante din aliaj specifice.

Logan Prestige este disponibil numai în culorile metalizate Gri Platine, Gri Comete, Albastru Mineral şi Roşu Toreador, precum şi în nuanţa opacă Bleu Marine.
Ca motorizare, versiunea Prestige beneficiază, în exclusivitate în gama Logan, de motorul pe benzină 1.6 16v.

1.6 16v: performanţe inedite în universul preţurilor Logan

1.6 16v: performanţe inedite în universul preţurilor Logan

Provenind din gama de motoare a grupului Renault, propulsorul 1.6 16v conferă modelului Logan performanţe inedite. Motorul dezvoltă 105 CP (77 kW) la 5 750 rot/min şi un cuplu maxim de 148 Nm la 3 750 rot/min, ceea ce îi permite versiunii Logan Prestige să accelereze de la 0 la 100 km/h în 10,2 s şi să atingă o viteză maximă de 183 km/h. Aceste valori plasează Logan Prestige 1.6 16v într-o poziţie fruntaşă în materie de performanţe dinamice printre modelele din gama sa de preţuri. Însă principalul motiv pentru care motorul 1.6 16v a fost ales pentru a echipa Logan Prestige îl constituie supleţea sa şi plăcerea de a conduce pe care o procură.

Cu 90% din cuplul maxim disponibil încă de la 2 000 rot/min, acest propulsor se dovedeşte dinamic şi agreabil în funcţionare, oferind un comportament foarte linear, fără căderi de putere la regim jos şi mediu. Datorită optimizării lungimii colectorului de admisie şi a alimentării supapelor printr-o conductă dreaptă, disponibilitatea de putere este permanentă şi permite în orice moment reprize bune.

Aceste rezultate nu sunt obţinute în detrimentul consumului. Utilizând o distribuţie prin leviere cu role, această versiune cu 16 supape a motorului 1.6 consumă 7,1 l/100 km în ciclu mixt, adică ceva mai puţin decât propulsorul 1.6 MPI. Şi emisiile de CO2 sunt uşor mai mici, coborând până la 170 g/km. Utilizarea unor materiale specifice (ex : carter de ulei cu pereţi subţiri, arbore cu came tubular) contribuie la reducerea masei şi la obţinerea acestor performanţe. Motorul 1.6 16v este cuplat la o cutie de viteze tip JH cu 5 trepte care dispune de o sincronizare îmbunătăţită şi de o comandă prin cablu. Aceste două caracteristici permit o reducere a curselor manetei, şi o creştere a preciziei selectării vitezelor care favorizează plăcerea de a conduce. Totodată, legătura motor/cutie a fost redefinită în beneficiul acusticii.

Accesorii

Lansarea noii Colecţii Logan 2 este însoţită şi de evoluţia gamei de accesorii. Printre acestea se numără senzorii de parcare, care indică prezenţa diferitelor obstacole şi distanţa până la cel mai apropiat dintre ele.
În ceea ce priveşte accesoriile de interior, sunt de remarcat noile seturi de covoraşe, prevăzute cu un sistem de fixare special, care conferă o securitate optimă, eliminând orice neplăcere legată de accesul la pedale şi cotiera, concepută pentru a oferi un confort total şoferului în timpul deplasărilor în oraş sau la drum lung. Înscrisă perfect in armonia maşinii, cotiera oferă un spaţiu suplimentar de depozitare, este rabatabilă pe verticală şi reglabilă pe înălţime.

Saga Logan continuă

De la lansarea sa, în septembrie 2004, Logan înregistrează un succes important pe toate pieţele pe care este comercializat. Modelul răspunde nevoilor clienţilor din noile pieţe în creştere dar şi a celor din Europa Occidentală, în special a bărbaţilor din tranşa de vârstă cuprinsă între 35 şi 55 de ani.

Peste 300 000 de Logan au fost vândute între septembrie 2004 şi iulie 2006. Cea mai importantă piaţă pentru Logan este România, unde modelul dispune de o cotă de peste 40%. În Maroc, Dacia a devenit din martie 2006 prima marcă în termeni de vânzări.
În primul semestru din 2006, repartizarea vânzărilor Logan în lume este următoarea: 40% în Europa Orientală (inclusiv România), 22% în Europa Centrală şi Occidentala (inclusiv Franţa, care reprezintă 9% din vânzările mondiale), 19% în Rusia/CSI, 10% în Maghreb, 3% în Turcia, 6% în restul lumii (America de Sud şi Centrală, Asia, Africa).

Produs începând din 2004 în România în uzina de la Piteşti, Logan este fabricat de asemenea în Rusia (din aprilie 2005), în Maroc şi în Columbia (din semestrul al doilea 2005). Uzina de la Piteşti produce în prezent 780 Logan pe zi. Pentru a răspunde volumului ridicat al comenzilor, această cadenţă va fi majorată treptat până la 840 unităţi pe zi la sfârşitul anului 2006, ceea ce va corespunde unei capacităţi totale de producţie de 235 000 vehicule pe an. Din ianuarie 2008, capacitatea de producţie va trece la 350 000 unităţi pe an.

Ca urmare a succesului înregistrat de Logan în Rusia, Renault a luat în iunie 2006 decizia de a spori capacităţile sale de producţie din această ţară cu 30% pentru a atinge nivelul de 80 000 vehicule anual în 2007. Modelul Logan va fi produs în curând în Iran iar apoi în India şi în Brazilia în 2007. (Renault)

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro