Cum scăpăm de insomnie?

Insomnia este, din punct de vedere medical, o tulburare a somnului, caracterizată fie prin imposibilitatea de a adormi, fie prin trezirea după o scurtă perioadă de somn. Circumstanțele în care pot apărea insomniile sunt: mesele prea copioase seara, surmenajul fizic și intelectual, stresul, sedentarismul, bolile acute în curs de evoluție (cardiopatie, astm, ulcer, dischinezie, migrenă) sau anumite etape din viață, cum ar fi adolescența și climacteriul. Pentru a combate insomnia se recomandă a ține cont de următoarele lucruri:

  • Să mergi la culcare în fiecare zi la aproximativ aceeași oră deoarece prin respectarea orei de culcare zilnic, îți vei ajuta organismul să își respecte ritmul biologic, care ulterior îți va regla și menține un somn normal.
  • Să eviți să consumi la masa de seară alimente cum ar fi: mezelurile, conservele, carnea de vânat, mazărea, fasolea, orezul, ouăle sau brânzeturile fermentate. Cina nu trebuie să fie nici prea ușoară, nici prea grea. De asemenea, seara trebuie să ne ferim de alimente diuretice și de excitante cum sunt alcoolul, tutunul, cafeaua, ceaiul tare sau coca-cola.
  • Exercițiile fizice te ajută sa îți menții atât forma fizică, cât și psihică și, de asemenea, îți asigură un somn odihnitor. Totuși, mișcarea cu mai puțin de patru ore înainte de somn, nu este recomandată. Este bine ca seara să ne destindem cu o muzică placută sau cu o lectură ușoară.
  • Îmbrăcămintea pentru dormit trebuie să fie cât mai lejeră, iar camera bine aerisită înainte de culcare.
  • Dacă este posibil, se pot folosi perne în care se introduc conuri de hamei, fân, frunze de sulfină, roiniță.
  • Fără odihnă, organismul nu poate funcționa normal. Așadar, încearcă să îți organizezi timpul în așa fel încat să îți termini treburile în timp util, să ai vreme și pentru ieșiri în oraș sau să te uiți la televizor și să stai pe internet, dar să dormi zilnic 7-8 ore, atât cât este recomandat.