Cum contribuie publicitatea la succesul afacerii tale

octombrie 24, 2008

Uneori o reclama este atat de atragatoare si de isteata, incat mesajul de vanzare efectiv nu mai izbuteste sa ajunga la client. Alteori, o reclama monotona aduce beneficii la nivelul vanzarilor sau in consolidarea brand-ului. Ce face diferenta intre cele doua tipuri de rezultate generate?

Indiferent de dimensiunea afacerii, orice manager sau oricine lucreaza in departamentul de promovare al une companii este firesc sa se intrebe cum va contribui publicitatea la, spre exemplu, cresterea vanzarilor sau cresterea notorietatii. Pentru a se gasi un raspuns relevant la aceasta intrebare, este necesar ca inainte de toate sa planificam: ce ne dorim prin publicitate? Care sunt obiectivele pe care dorim sa le atingem prin campania de publiciate ce urmeaza a fi derulata? Odata stabilite clar obectivele, va fi mai usor ca pe parcursul campaniei sau la finalul acesteia sa ne dam seama daca activitatile intreprinse au dat sau nu rezultate.

Judecand astfel, ne putem astepta ca publicitatea pe care o facem produselor/serviciilor noastre sa genereze rezultate imediate, adica demersurile de promovare sa determine potentialul consumator sa achizitioneze un anumit produs/serviciu intr-o perioada scurta de timp (ne referim aici la cateva zile, saptamani, luni). Daca acestea sunt asteptarile noastre, atunci evaluarea publicitatii ar trebui efectuata, evident, la intervale scurte de timp, in unele cazuri chiar zilnic.

Pe de alta parte, ne-am putea dori ca publicitatea sa declanseze o schimbare de atitudine, ceea ce inseamna rezultate pe termen lung. Practic, am urmari ca numele companiei sau numele de marca al produselor noastre sa se intiparesca in mintea potentialilor consumatori, cu care sa construim astfel o relatie durabila. Din pacate, in acest caz rezultatele sunt mai dificil de evaluat, mai ales ca o potentiala crestere a vanzarilor se inregistreaza la mult timp dupa derularea campaniei. Exista insa tehnici cercetare care pot stabilii daca eforturile companiei au avut sau nu succes.
Publicitatea contribuie fara doar si poate la succesul unei afaceri, insa eficientizarea acestei contributii tine in primul rand de abilitatile advertiser-ului de a intelege si opera corespunzator cu conceptele fundamentale ale publicitatii si cu contextul in care se desfasoara efectiv campania.

In acest sens, cursul Advertising Advanced organizat de Qualians si sustinut de Bogdan Naumovici (Leo Burnett) in 17-18 noiembrie isi propune clarificarea unor notiuni fundamentale in publicitate, pornind de la Managementul unei Idei - unde se va face diferenta, prin aplicatii practice, dintre Idee si Executie, continuand cu contributia pe care advertisingul o poate aduce la construirea unei marci de succes - cu exemple si studii de caz alese dintre cele mai performante marci romanesti, cu relele si cu bunele lor - si terminand cu un raspuns documentat la vesnica intrebare: Premii sau Vanzari? In plus, seminarul va mai trata o tema la alegerea participantilor. Modul de abordare se va baza atat pe o solida dimensiune teoretica cat si pe cat mai multa practica (studii de caz + discutii de grup), bazata in mare parte pe studii de caz locale. Participantii vor capata la acest seminar o viziune noua si mai profunda asupra rolului si mecanismelor publicitatii, cu aplicabilitate practica imediata.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro