Criza si automobilul

martie 14, 2012

Industria auto s-a gasit intotdeauna intr-o permanenta schimbare. Nimic rau…daca schimbarile sunt in bine…dar ce ne facem daca acestea mai rau agraveaza situatia si asa dificila a acestui domeniu?

Exista un curent de opinie nou si foarte optimist, conform caruia industria auto va fi nevoita sa se re-inventeze (suna foarte corporatist acest “re-inventat”…miroase a slogan de companie no. 1 in IT la nivel mondial). Si pornind cu acest re-inventat, ne dam seama ca aceasta industrie nu are decat doua optiuni (o a treia e mai mult o necesitate , nu e optiune) pe care trebuie sa le urmeze pentru a putea supravietui. Optinuile se exclud una pe cealalta:

- Sa produca automobile mai bune calitativ. Sa renunte la ideea de “comercial”. Sa se produca iarasi autoturisme adevarate, cum erau odinioara, cand tineau mai bine de 20 de ani iar un model nou nu insemna doar 2-3 linii ale farurilor si mastii schimbate. Si ca tot veni vorba de design…masinile nu aratau penibil…ca niste sorcove ofilite cum sunt cateva exemplare pe care le “admir” in prezent…
- Sa reduca si mai mult costurile pentru a iesi cu un pret si mai ieftin, reusind sa-si mareasca vanzarile prin niste “masuri de criza”…masuri care ne vor face sa ne aruncam banii pe niste pocnitori de masini…care nu vor devenii o gramada de fiare in urmatorii 10 ani (asa cum e cazul masinilor fabricate in prezent) ci in primii 5.

In plus o a treia optiune ar putea fi poate noul val de masini hybrid atat de "detestate" de pasionatii auto.

In trecut un automobil era facut sa circule fara probleme majore 20-30 ani , acum dupa 1-15 ani incep sa apara probleme extraodinar de grave. Ce se intampla? Tehnologia nu a avansat deloc? Ori in fapt a avansat insa interesele sunt altele... In anii ‘30-40 VW producea eterna “broscuta” care o regasim si azi in functiune. Vedem cu ochii nostrii VW-uri “broscuta” mai vechi de 50 de ani care si azi merg perfect. Daca acum 50 de ani VW era in stare sa creeze masini care sa dureze mai bine de jumatate de secol, probabil ca folosind tehnologia de azi ar putea produce masini care sa functioneze si peste 200 de ani. Dar ce interes ar mai avea? Omul nu si-ar mai schimba masina niciodata, service-urile nu ar mai prospera, actionariatul corporatiilor ar muri de foame. In plus, managerii corporatilor au in gand doar o singura idee: cost-reduction. Si merg pana in panzele albe cu ea. Nu conteaza ca produsul e de 2 lei si sunt situatii cand ar face de ras brand-ul cladit cu greu de catre niste oameni care stiau ce fac, cu 50-100 de ani in urma. Daca s-au redus costurile, manager-ul este foarte apreciat astazi.In fond despre asta vorbim, interesele de corporatie domina industria auto.

Acest articol a fost furnizat de singurul site din Romania ce cuprinde review-uri pentru toate marcile auto din lume - www.catalogauto.net.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro