In cadrul celei de-a treia editii a Congresului Anual PharmaBusiness, desfasurat la jumatatea lunii noiembrie, principala tema dezbatuta a fost "Pietele in dezvoltare din industria farmaceutica - noi oportunitati". Editia din acest an a fost prima care s-a concentrat pe dimensiunea globala a evenimentului, fiind invitati profesionisti in domeniul farmaceutic din afara tarii.
Ca si in editiile precedente, evenimentul a atins arii specifice de interes. In prima zi a congresului s-au prezentat studii cu privire la evolutia pietei farmaceutice globale, in timp ce pe parcursul celei de-a doua zi, s-au desfasurat seminarii axate pe tema transformarii oportunitatilor in valori pe termen lung. Evenimentul a adus impreuna 150 de lideri executivi, reprezentand peste 50 de companii farmaceutice, producatoare de medicamente, alaturi de un numar impresionant de aproape 50 de renumiti experti in management, marketing si resurse umane, delegati ai celor mai prestigioase companii de consultanta cu activitate centrata pe sectorul farmaceutic. Numerosi reprezentanti mass media au fost prezenti pe tot parcursul evenimentului desfasurat in acest an la Hotel Radisson, Bucuresti.
Conform datelor oferite de catre IMS Health Consulting in cadrul PharmaBusiness Congress, cresterea pietei farmaceutice la nivel global va incetini semnificativ pentru perioada 2007-2012, fiind estimata o rata anuala de crestere intre 4% si 7%. Se estimeaza ca piata americana, cea mai mare piata farmaceutica la nivel global, va inregistra anul acesta o crestere de doar 1%-2%. Incetinirea ritmului de crestere a pietei americane are un mare impact asupra intregii industrii, producatorii de produse farmaceutice concentrandu-se din ce in ce mai mult pe pietele emergente. In anul 2009, se estimeaza ca pietele emergente vor sustine cresterea pietei farmaceutice globale cu 4,5% - 5,5%, respectiv 830 miliarde USD.
In ceea ce priveste regiunea Europei Centrale si de Est, cresterea pietei farmaceutice s-a situat in general intre 5%-20%. Romania a inregistrat una dintre cele mai mari cresteri din regiune, de peste 30%. Cu toate acestea, conform datelor furnizate de catre CEGEDIM, cheltuielile per capita in Romania se mentin sub media Uniunii Europene: 85 EURO/an, comparativ cu 378 EURO/an in UE. In prezent, valoarea estimata a pietei farmaceutice romanesti este de 1,8 miliarde EURO. Pentru anul 2009, se estimeaza ca piata produselor generice va inregistra o usoara scadere de 2%, ajungand la un total de 400 milioane EURO.
Prima zi s-a incheiat cu un simpozion dedicat managementului schimbarii si sustinut de invitatul special al acestei editii - Leandro Herrero, autor a numeroase carti in domeniu, personalitate recunoscuta la nivel mondial in ceea ce priveste proiecte de arhitectura organizationala.
Trei arii majore din activitatea specifica promovarii farmaceutice: marketing, vanzari si resurse umane, au fost intens dezbatute in cele sase workshop-uri desafsurate in cadrul zilei a doua, incheiata cu o gala in care s-au acordat premii tuturor vorbitorilor prezenti in Congres.
Industria farmaceutica este una dintre cele mai complexe industrii, relevanta evenimentelor in domeniu fiind cu atat mai crescuta. Congresul Anual PharmaBusiness si-a dovedit inca o data eficienta prin faptul ca a reusit sa ofere o perspectiva ampla asupra pietei farmaceutice la nivel global, dar si regional si national, precum si sa ofere participantilor noi perspective asupra activitatii in domeniu.
Despre Expand Health, initiatorul evenimentului
Expand Health - pharmexx Group, prezenta in Romania din 1999, este compania expert numarul 1 pentru industria farmaceutica in ceea ce priveste proiecte de Contract Sales Organization (CSO), recrutare si programe de training specifice promovarii farmaceutice. Grupul pharmexx, prezent in peste 53 tari, este lider european CSO, cu o cota de piata specifica acestui serviciu de 30% si un portofoliu de peste 80 de companii farmaceutice.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro