Creativitatea iti creste sansele de a fi angajat

martie 30, 2010

 2010 este un an plin de provocari pentru persoanele ce se gasesc in cautarea unui loc de munca.
Intre 22 23 martie 2010, Editia a III-a a BizCamp, a reusit sa reuneasca 1500 de studenti. Preocupati de viitorul lor intr-un mediu de afaceri din ce in ce mai competitiv, acestia s-au indreptat spre reprezentantii celor 13 companii prezente la eveniment, pentru sfaturi referitoare la o viitoare cariera profesionala.
Si agentia de comunicare More Than Pub a fost reprezentata acolo, asigurand chiar deschiderea evenimentului, alaturi de reprezentanti ai JTI si Accenture.

1500 de studenti de la principalele institutii de invatamant din Bucuresti (ASE, SNSPA, Universitatea Bucuresti), dar si din tara (Universitatea Babes-Boliay Cluj) si-au demonstrat interesul si preocuparea pentru oportunitatile de angajare la a III-a Editie a BizCamp 2010.
Aceasta conferinta a fost un prilej pentru mine de ma intersecta cu oameni importanti si intr-adevar creativi din business-ul romanesc, cum ar fi Neil Coupland - directorul general Romania & Bulgaria JTI, si Ioana Marcu - BPO Service Delivery Lead Accenture, alaturi de care am deschis evenimentul. Ca reprezentat al agentiei More than Pub, am adus in discutie creativitatea in marketing, fie ca e vorba de Direct sau Event Marketing (www.marketingindirect.ro).
Tema generoasa si provocatoare: Play more Break the rules and add a little bit of creativity in everything you do, a adus in prim plan creativitatea si importanta ei la locul de munca, indiferent de structura companiei, de dimensiunea ei sau de specificul jobului oferit. Accentul a cazut asupra importantei implicarii si amprentei personale atat in demersul de cautare a unui job cat si in urmarea unei cariere.
In mod inevitabil, subiecte precum: criza economica, lipsa locurilor de munca, rata somajului si-au facut loc in discutiile cu studentii. Pe langa proiectele creative dezvoltate de agentia More than Pub (www.morethanpub.ro), a parcursului profesional al speakerilor si a politicilor de angajare si dezvoltare a JTI si Accenture, studentii au dorit sa afle direct de la sursa care sunt recomandarile specialistilor pentru un tanar aflat la inceput de drum.
Iata cateva recomandari pe care specialistii le-au adresat studentilor: un prim sfat ar fi sa nu iti pierzi increderea. Chiar daca numarul ofertelor de munca a scazut, joburi exista, totusi. Sursele trebuie diversificate, iar cautarea trebuie sa porneasca de la ceea ce iti doresti. Alegerea unui loc de munca este o decizie importanta, de care depinde tot parcursul tau profesional.
Chiar si atunci cand iti cauti un loc de munca trebuie sa fii creativ: personalizati-va mesajele adresate angajatorilor, iar acest lucru nu il puteti face decat daca v-ati informat in prealabil despre compania catre care lansati CV-ul.
Tenacitatea in cautari este un alt punct important, unul dintre speakeri oferind drept exemplu un candidat care postula pentru joburi sub nivelul sau. A fost respins de mai multe ori deoarece era supracalificat, dar el insista sa fie angajat pentru ca vrea sa lucreze ACOLO. In cele din urma, a fost evaluat intr-un Assessment Center al companiei si plasat pe o pozitie de middle management, iar astazi face parte din echipa de Top Management a acelei companii!
Asadar, concluzia conferintei poate fi tradusa astfel: fiti creativi, evaluati-va corect competentele si nu va limitati optiunile! Cu siguranta maine va veti demonstra abilitatile in echipa din cadrul companiilor catre care astazi va intreptati pentru sfaturi. Pentru ca nu exista solutii de-a gata, nu exista retete, nu exista compania corecta sau compania gresita, exista doar omul potrivit la locul potrivit!

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro