Vineri dimineață se înregistrează timpi de așteptare de peste patru ore la intrarea în țară prin punctul de trecere al frontierei Nădlac I după ce autoritățile au decis închiderea Nădlac II pentru autoturisme, fiind permisă trecerea doar pentru transporturile de marfă.
Aglomerația este cauzată și de decizia autorităților maghiare de a permite tranzitarea țării doar pe timp nopții, pe un culoare special stabilit, ceea ce conduce la un număr foarte mare de autoturisme ce ajung la orele dimineții la trecerea frontierei spre România.
„Începând de joi seara, ora 20,00, toate autoturismele au fost redirecţionate de pe teritoriul Ungariei către PTF Nădlac I. Precizăm că autoturismele care se aflau deja la Nădlac II la ora respectivă au putut tranzita frontiera prin acest punct. În momentul de faţă, aglomeraţia este cauzată atât de numărul mare de autovehicule care se prezintă la control într-un interval scurt, cât şi de triajul epidemiologic", a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Filip Ionuţ Matei, pentru Agerpres.
Oficialul a arătat că media tranzitărilor din această perioadă este similară cu cea de anul trecut, însă, în contextul epidemiologic actual, procedurile pentru fiecare persoană durează până la zece minute, faţă de 30 secunde - 1 minut înainte de instituirea măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19.
Ministerul Afacerilor Interne a anunţat, joi seara, că traficul prin PTF Nădlac I a fost deschis începând ora 20,00 numai pentru autoturisme, ceea ce va duce la fluidizarea traficului pentru camioane prin PTF Nădlac II.
Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a avut o convorbire telefonică joi seară cu omologul ungar, Sandor Pinter, în contextul eforturilor comune depuse pentru identificarea celor mai bune soluţii în vederea fluidizării traficului prin punctul de trecere a frontierei comune, Nădlac II, care a fost stabilit culoar de tranzit pentru transportul rutier.
„Având în vedere timpii mari de aşteptare înregistraţi în anumite intervale orare, în vederea descongestionării punctului de trecere a frontierei Nădlac II şi pentru funcţionarea corespunzătoare a 'culoarului verde', partea română a propus ca acest punct să fie folosit în exclusivitate pentru camioane şi traficul de mărfuri, urmând ca traficul de persoane să fie direcţionat către Nădlac I. Ministrul ungar a fost de acord cu această propunere, iar detaliile tehnice au fost stabilite imediat la nivelul conducerii poliţiilor de frontieră din cele două state", se arată într-un comunicat al MAI.
Echipaje ale Poliţiei Rutiere vor însoţi convoaie de maximum 10 autoturisme, care vor fi preluate de la frontieră şi însoţite până în judeţele de destinaţie prin preluarea escortei de fiecare inspectorat judeţean de poliţie sau jandarmerie de pe traseu.
Sursa: europalibera.org
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro