Conteaza parerea prietenilor la cumparaturi?

ianuarie 22, 2008

Doar un procent de 13% dintre respondenti nu se lasa influentati de parerile prietenilor, atunci cand vine vorba de cumparaturi.
Imagineaza-ti ca Dana isi va cumpara in aceasta dupa-amiaza o pereche de pantaloni. Care crezi ca va fi principalul ei imperativ!? Sa o roage pe Corina, prietena ei cea mai buna, sa o insoteasca la cumparaturi. Impreuna vor strabate kilometrii de shopping, timp in care replici de genul: ''Cum imi vine perechea asta?'', sau ''Imi sta bine in rosu'', sau ''Nu astia, ceilalti!'' vor puncta in mod cert discutia. Andrei isi cumpara o placa de snowboard. Inainte de a da comanda pe net, va trimite massmessage la prietenii lui, cerand informatii, sugestiia
DE CE?
Pentru ca parerea prietenilor conteaza atunci cand vine vorba de luarea unei decizii de genul: cumpar produsele acestei firme, sau merg pe mana concurentei? Intr-un sondaj realizat de Agentia de publicitate Word of Mouth *TRENDER, 90,09% din peste 200 de respondeti au considerat ca recomandarile directe - venite din partea prietenilor, sau a cunoscutilor - sunt mai de incredere.
In urma unui al doilea sondaj realizat de Agentia de publicitate Word of Mouth *TRENDER (www.trender.ro) pe aceeasi tema, s-a constatat ca doar un procent de 13% dintre respondenti nu se lasa influentati de parerile prietenilor, atunci cand vine vorba de cumparaturi.
Intrebarii Cat de mult conteaza parerea prietenilor la cumparaturi i s-au asociat trei forme posibile de raspuns: 1.Foarte mult, 2.Cand/Cum, 3. Nu conteaza. Din datele colectate a reiesit ca 87% dintre chestionati se lasa influentati, intr-o masura mai mare, sau mai mica, in deciziile pe care le iau la cumparaturi si de parerile prietenilor, dupa cum urmeaza: 26% au raspuns ca Parerea prietenilor conteaza foarte mult la cumparaturi, iar 61% parerea prietenilor conteaza doar in anumite situatii.
Concluzia la care se ajunge ar fi ca cea mai mare parte a consumatorilor apeleaza la know how-ul prietenilor atunci cand vine vorba de cumparaturi. In consecinta cel mai eficient mesaj de marketing ar fi cel transmis prin intermediul consumatorilor.
Studiul a luat in calcul raspunsul a 222 de persoane, cu media de varsta cuprinsa intre 18-27 de ani, si a fost realizat in perioada 27 august-21 ianuarie 2008.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro