Serviciile de marketing pentru industria de software si servicii IT vor ajunge la un volum de aproximativ 30 de milioane de euro in 2009. Suma reprezinta 5% din volumul acestei piete, care este estimata la 590 de milioane de euro in 2009, anunta newAD Communication, compania romaneasca de consultanta in marketing si management. De asemenea, din totalul de 30 de milioane de euro, aproximativ 25% vor proveni din externalizarea serviciilor de marketing.
Externalizarea acestor servicii catre o companie specializata poate duce la obtinerea de vanzari mai mari in medie cu 50% comparativ cu marketingul intern, pentru aceeasi investitie, estimeaza consultantii newAD Communication.
Conform aceleiasi companii - singura din Romania specializata in consultanta de marketing pentru industria IT B2B - investitia in externalizarea serviciilor de marketing poate fi recuperata in 6-12 luni, datorita rezultatelor mult mai bune de vanzari care se obtin. Astfel, daca un angajat din departamentul intern de marketing al unei companii aduce venituri anuale de aproximativ 100-150.000 de euro cu costuri de 24.000 de euro, un departament externalizat de marketing va aduce, la aceleasi costuri, venituri anuale de 200-300.000 de euro.
Externalizarea serviciilor de marketing atrage tot mai multe comapniid ep pe piata locala datorita multiplelor avantaje printre care:
- Acces la canale de promovare si vanzare, care determina scaderea timpului de lansare pe piata a produselor cu 6-12 luni;
- Rezultate concrete, masurabile, in functie de care sunt platiti furnizorii de servicii externalizate de marketing: achizitia de noi clienti, cresterea vanzarilor etc;
- Optimizarea intregului ciclul de marketing - de la prospectare la coaching pre-vanzari - , nu doar a anumitor etape.
"Marketing-ul in IT pe piata locala nu este perceput ca un , asa cum se intampla in Statele Unite sau in Europa de Vest, unde orice antreprenor investeste in marketing cu prioritate, inca de la lansarea in afaceri. In Romania, multe firme mor inainte de a ajunge in piata, pentru ca nu isi promoveaza serviciile, nu investesc in marketing. Serviciile externalizate de marketing sunt o noutate pe piata romaneasca, unde sunt putini specialisti cu experienta mai mare de 10 ani", declara Loredana Niculae, Managing Partner newAD Communication.
In ceea ce priveste evolutia pietei de consultanta de marketing din Romania, Niculae estimeaza ca, in urmatorii doi ani, vor aparea firme foarte mici, pe nise dedicate, care vor lucra in regim consultativ, nu de externalizare. De asemenea, freelancer-ii care lucreaza acum in domeniu se vor concentra in "boutique-uri de marketing", asemanatoare ca model cu cele de advertising, oferind servicii specifice si nu un portofoliu complet de servicii, si suport pentru firmele din domeniu. Marketingul integrat va avea nevoie de inca 2 ani pana la maturizarea pietei pentru a absorbi aceste servicii.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro