Constructia drumului expres Sibiu - Fagaras

decembrie 9, 2008

Constructia drumului expres Sibiu - Fagaras care va realiza legatura rapida intre autostrada Nadlac - Sibiu - Bucuresti - Constanta si autostrada Bors - Brasov - Bucuresti poate incepe. Agentia Nationala pentru Protectia Mediului a emis Acordul de mediu, in urma solicitarii depuse de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.

Potrivit documentatiei oficiale, drumul expres Sibiu - Fagaras are traseul pe teritoriul judetelor Brasov si Sibiu si o cale rutiera cu lungimea totala de 72,537 km.

Cele 2 autostrazi (Nadlac - Sibiu - Bucuresti - Constanta si Bors - Brasov - Bucuresti) vor fi astfel legate pe directia Vest - Est, realizandu-se facilitati de trafic pentru zona de sud-est a tarii, Zona Balcani, de zona de vest - nord, zona Europa de Nord. De asemenea se realizeaza o legatura rapida intre municipiul Sibiu, centrul cultural al Europei cu zona centrala a Transilvaniei.

Pentru construirea drumului expres Sibiu-Fagaras va fi nevoie de defrisarea a 17,2 ha de teren:
- 0,11 ha intre km 21+970 si km 22+050, Padurea Dumbravii, cu latimi cuprinse intre 0 m si 38 m;
- 10,4 ha intre km 61+050 si km 64+750, Padurea Bradului, cu latimi cuprinse 49 m si 130 m;
- 6,7 ha intre km 69+800 si km 70+450, Padurea Mohu, cu latimi cuprinse intre 0 m si 80 m.

Traseul drumului expres Sibiu-Fagaras intersecteaza si se afla in vecinatatea unor situri de interes comunitar (SCI - SPA), care sunt parte integranta a retelei ecologice europene Natura 2000 in Romania:

A. SCI Oltul Mijlociu-Cibin-Hartibaciu
B. SPA Podisul Hartibaciu
C. SPA Piemontul Fagaras
D. SPA Avrig-Scorei-Fagaras

Potrivit legislatiei in vigoare, pentru zonele protejate prezentate mai sus, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului a stabilit o serie de conditii clare care vor trebui respectate: organizarile de santier, gropile de imprumut, fabricile de betoane, instalatiile de emulsii bituminoase, instalatiile de sortare a agregatelor naturale, fabricile de mixturi asfaltice, statiile de carburanti, incintele special amenajate pentru efectuarea de reparatii la utilajele si mijloacele de transport nu vor fi amplasate in ariile protejate, ci la o distanta de peste 0,5 km.

Pentru unul dintre situri (Aria de Protectie Speciala Avifaunistica "Piemontul Fagaras") s-au stabilit si citeva masuri de compensare pe care constructorul este obligat sa le duca la indeplinire dupa cum urmeaza:

- Pierderile iremediabile cauzate de implementarea prezentului proiect vor fi compensate in mod adecvat prin adaugarea a doua zone de habitate cu pajisti seminaturale;

(Titularul Proiectului are obligatia de a se adresa Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile in vederea stabilirii unui calendar de realizare a acestei masuri compensatorii, precum si de a informa Agentia Nationala pentru Protectia mediului despre calendar, in termen de 10 zile de la stabilirea acestuia.)

- Vor fi realizate lucrari de sustinere a habitatelor periclitate din interiorul sitului pe aproximativ 300 de hectare, in cele mai amenintate zone (primordial pajisti cu vegetatie lemnoasa spontana). In timpul lucrarilor se va taia vegetatia lemnoasa spontana de pe pasune si se va evita distrugerea zavoaielor de pe malul paraului.

(Locatia exacta a lucrarilor de sustinere a habitatelor este: DN 7C in apropierea lui DN 1, localitatea Cartisoara).

- Va fi asigurata supravietuirea unor tipuri de habitate amenintate din incinta SPA - ului prin managementul adecvat al ariei de protectie speciala avifaunistica in cauza.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro