61% din conducatorii auto incepatori din Europa nu au nicio pregatire in a conduce pe zapada, iar jumatate din ei nu stiu de ce anvelope au nevoie in conditii de vreme rece si umeda
Deoarece iarna se apropie, un nou studiu realizat de Goodyear arata ca 34% din tinerii conducatori auto din Europa nu stiu nimic despre cum sa conduca in conditii de vreme rece si inteleg intr-o mica masura importanta deosebita pe care o are alegerea corecta, in functie de anotimp, a anvelopelor pentru masina lor. Utilizarea masinii in timpul iernii necesita echilibru si bune abilitati de coordonare, care sunt determinate de cerebel, o parte a creierului, si sunt dezvoltate prin practica si experienta. Din pacate, multi soferi care au obtinut recent permisul nu considera ca activitatea de conducere pe o vreme nefavorabila necesita o atentie deosebita.
Studiul, care a investigat comportamentul a 6.400 de tineri conducatori auto cu varste sub 25 de ani din 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud), a fost conceput pentru a intelege cum gandeste un tanar conducator auto si pentru a scoate in evidenta cateva aspecte interesate in ceea ce priveste comportamentul acestora in traficul rutier.
Conducerea pe zapada ii sperie pe tineri
Studiul a aratat ca 33% din tinerii conducatori auto nu se simt confortabil cand vine vorba de conducerea pe zapada, femeile fiind vizibil mai nelinistite decat barbatii (40% fata de 25%). În timp ce persoanele care locuiesc in tari unde iernile sunt mai lungi in mod constant, precum Suedia si Elvetia, au fost cel mai bine pregatite si, prin urmare, mai putin ingrijorate, mai mult de 60% din tinerii din tari precum Belgia, Franta, Italia si Marea Britanie – unde zapada apare doar in timpul iernii – nu au avut nicio pregatire in ceea ce priveste conducerea in conditii nefavorabile. Tinerii conducatori auto din Spania se afla in fruntea clasamentului in ceea ce priveste teama de zapada, 50% afirmand ca au o senzatie de disconfort atunci cand conduc pe zapada, urmati indeaproape de tinerii din Franta si Belgia unde 47% si respectiv 39% au acelasi sentiment. Suedezii, austriecii si germanii sunt cei mai obisnuiti cu conditiile de iarna, doar 6%, 9% si respectiv 9% marturisind ca nu se simt confortabil.
„Conducerea pe zapada poate cauza probleme chiar si celor mai experimentati conducatori auto”, a declarat Directorul de Comunicare Corporativa de la Goodyear EMEA, Jens Völmicke. „Faptul ca se simti pregatiti este o parte importanta in sporirea increderii tinerilor conducatori auto fata de zapada, dupa cum este si faptul de a fi echipati corect, cu anvelope destinate conditiilor de iarna.”
Îngrijorati de conditiile de umiditate
Un alt aspect la fel de ingrijorator este lipsa de siguranta pe care tinerii conducatori auto o resimt in conditii de carosabil umed. În ciuda faptului ca ploaia este un fenomen care apare zilnic in timpul lunilor de iarna in cea mai mare parte a Europei, multi conducatori auto incepatori declara ca nu au experienta si sunt ingrijorati in ceea ce priveste conditiile de umiditate si 67% din tinerii conducatori auto din Turcia, 63% din cei din Rusia si 55% din cei din Spania afirma ca nu au beneficiat de nicio pregatire specifica pentru conducerea pe vreme umeda. Un sfert din tinerii conducatorii auto din Belgia si Polonia s-au simtit destul de inconfortabil la volan in conditii nefavorabile, in timp ce conducatorii auto francezi, cehi, turci si olandezi au inregistrat chiar niveluri inalte de nesiguranta (20%, 19%, 18% si respectiv 18%). Înca o data germanii, austriecii si suedezii s-au simtit cei mai in siguranta in ceea ce priveste conducerea in conditii de carosabil umed, 5%, 6% si respectiv 6% simtindu-se inconfortabil. Danezii sunt si ei obisnuiti cu umiditatea, doar un procent de 8% din ei afirmand ca sunt totusi ingrijorati.
Tinerii au nevoie de sfaturi calduroase in ceea ce priveste conducerea pe vreme rece
Se pare ca tinerii inteleg intr-o mica masura regulile de baza ale conducerii pe vreme rea. 49% din tinerii conducatori auto nu constientizeaza ca la temperaturi scazute ar putea utiliza anvelope speciale de iarna care ajuta la cresterea aderentei pe carosabil umed si acoperit cu zapada, iar 2 din 5 sunt dispusi sa ceara informatii s-au sa schimbe anvelopele. Constientizarea in randul femeilor este putin mai mica decat in randul barbatilor, iar aceasta se intampla probabil din cauza faptului ca ele sunt mai putin interesate de elementele de mecanica ale masinii (26% dintre femei afirma ca nu stiu despre anvelopele de iarna fata de doar 14% dintre barbati). Un lucru incurajator este faptul ca tinerii care conduc mai mult de 10.000 km pe an sunt mai constienti de nevoia de a-si adapta vehiculul la conditiile de iarna decat cei care conduc doar cateva sute de kilometri (doar 17% nu stiu fata de 23% din conducatorii care au un kilometraj scazut).
În urma studiului, Goodyear va continua parteneriatul cu Asociatia Europeana a Şcolilor Auto pentru a oferi tinerilor mai multa pregatire cu privire la conducerea autovehiculului in siguranta in conditii meteorologice nefavorabile si pentru ca acestia sa primeasca informatii corecte referitoare la pregatirea masinii si a anvelopelor pentru lunile mai reci.
„Conducerea pe timp de iarna necesita cateva tehnici specifice cu o atentie deosebita acordata anvelopelor si benzii de rulare”, a declarat Gerhard von Bressensdorf, Presedintele Asociatiei Europene a Şcolilor Auto. „În urma studiului reiese clar faptul ca tinerii sunt preocupati pentru conducerea pe timp de iarna si dornici sa invete cat mai mult.”
Vestea buna este ca tinerii conducatori auto sunt dornici sa invete, 60% din ei sunt dispusi sa afle care sunt cele mai bune anvelope de iarna, iar 51% se documenteaza de pe internet pentru a obtine mai multe informatii. Tinerii sunt putin mai mult preocupati decat femeile si, de asemenea, sunt mai dispusi sa schimbe anvelopele inainte de a ajunge la adancimea minima a benzii de rulare (75% fata de 70%). Un procent linistitor de 84% din totalul tinerilor conducatori auto afirma ca una din calitatile principale pe care le asteapta cel mai mult de la anvelope este capacitatea de franare pe carosabil umed care asigura oprirea pe o distanta cat mai mica.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro